نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 4:08 ق.ظ

مکان‌های تحویل جایگزین ممکن است گزینه‌های مناسبی برای جبران اثرات منفی افزایش تحویل در خانه باشند

4 آوریل 2022 -توسط Jeanne Hedden Gallagher، موسسه پلی تکنیک Rensselaer

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

از آنجایی که تقاضا برای تحویل درب منزل از خریدهای آنلاین همچنان در حال افزایش است، مشکلاتی مانند تراکم ترافیک، تخلفات پارکینگ، و آلودگی هوای کامیون‌های حمل و نقل نیز افزایش می‌یابد، به ویژه در مناطق شهری متراکم و شلوغ.

برای مقابله با این عوارض جانبی منفی، شرکت ها در حال بررسی گزینه های مختلف برای تحویل بسته ها به افرادی هستند که آنها را سفارش داده اند. مکان‌های تحویل جایگزین (ADL) مانند قفسه‌های تحویل مانند قفسه هاب آمازون، فروشگاه‌های پست، یا مشارکت بین فروشگاهها و شرکت‌های تحویل مانند نقطه دسترسی UPS به عنوان راه‌حل‌های قابل اجرا توسعه داده شده‌اند.

در تحقیقی که اخیراً منتشر شده است، کارا وانگ، دانشیار دپارتمان مهندسی عمران و محیط زیست در مؤسسه پلی‌تکنیک Rensselaer، و Woojung Kim، دانشجوی دکترا در همان بخش در Rensselaer، دریافتند که برخی از مصرف‌کنندگان، اما نه همه، رفتن به این بخش ADL برای دریافت بسته های خود به جای تحویل مستقیم آنها به درب منزلرا می پذیرند.

محققان با استفاده از مدل‌سازی رایانه‌ای پیشرفته در ارتباط با پایگاه‌داده بررسی تحرک سراسری شهر نیویورک در سال 2018 دریافتند افرادی که بسته‌های بیشتری دریافت می‌کنند در واقع جزو کمترین احتمال استفاده از ADL هستند.

این تحقیق همچنین نشان داد که افرادی که به احتمال زیاد از ADL استفاده می کنند، افرادی از گروه های کم نمایندگی هستند که بسته های زیادی دریافت نمی کنند.

دکتر وانگ گفت: “گروه هدفی از خریداران آنلاین مکرر وجود دارد که بار سنگینی برای سیستم حمل و نقل و به طور کلی محیط زیست است. از طریق فناوری جدید یا توسعه مشوق‌ها، شهرها باید راهی برای تشویق جوامع به درک مزایای ADL بیابند.»

سوال دیگری که توسط محققان مورد بررسی قرار گرفت، مسافتی است که افراد تا یک ADL برای بازیابی تحویل طی خواهند کرد. تحقیقات آنها نشان داد که مردان و دانشجویان تمام وقت بیشتر مایل به سفر بیشتر هستند در حالی که افرادی که در آپارتمان یا افراد مسن زندگی می کنند تمایل کمتری به سفر بیشتر از دو بلوک شهر دارند.

دکتر وانگ گفت: «از داده‌ها مشخص است که چون جمعیت‌های مختلف از ADL‌ها به‌طور متفاوتی استفاده می‌کنند، برنامه‌ریزان حمل‌ونقل نمی‌توانند یک راه‌حل واحد را برای هر محله و هر شهر پیاده‌سازی کنند». ما تا یافتن همه پاسخ‌ها فاصله زیادی داریم، اما نتایج حاصل از این تحقیق می‌تواند به سیاست‌گذاران در مناطق شهری متراکم کمک کند تا استراتژی‌هایی را در مورد ADLها به عنوان راهی برای کاهش اثرات جانبی منفی تولید شده توسط وسایل نقلیه تحویل دهند.

مقاله با عنوان «پذیرش مکان‌های تحویل جایگزین در شهر نیویورک: چه کسی و تا چه حد» اخیراً در بخش تحقیقات حمل‌ونقل بخش سیاست و عمل منتشر شده است. این اولین مطالعه ای است که به طور جامع رفتارهای ADL را از دیدگاه کاربران بررسی می کند. https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *