نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

17 اردیبهشت 1403 9:29 ق.ظ

انویدیا NVLink را برای چیپلت‌ها باز می‌کند تا PCI Express را در اختیار بگیرند

23 مارس 2022 – نویسنده: نیک فلاهرتی

انویدیا نسخه جدیدی از پروتکل های ارتباطی NVLink خود را معرفی کرده است که می تواند برای چیپلت ها و اتصالات چیپ به تراشه (C2C) استفاده شود.

NVLink-C2C به چیپلت های سفارشی و کوچکتر اجازه می دهد تا به طور منسجم به پردازنده های گرافیکی شرکت، دستگاه های سیستم روی تراشه و کارت های رابط شبکه متصل شوند.

با بسته بندی پیشرفته، اتصال NVIDIA NVLink-C2C تا 25 برابر بازده انرژی بیشتر و 90 برابر مساحت کارآمدتر از آخرین نسل 5 پروتکل PCI Express (PCIe) خواهد بود و پهنای باند اتصال 900 گیگابایت در ثانیه یا بیشتر را امکان پذیر می کند.

با این حال انویدیا همچنین از استاندارد در حال توسعه یونیورسال تراشه‌های اینترکانکت اکسپرس (UCIe) که ماه گذشته توسط اینتل و بر اساس PCIe پیشنهاد شد، که در آن استاندارد نسل ششم توافق شده است، پشتیبانی می‌کند. این اجازه می دهد تا یکپارچه سازی سیلیکون سفارشی با تراشه های Nvidia از استاندارد UCIe یا NVLink-C2C استفاده شود.

    ایان باک، معاون محاسبات فرامقیاس در انویدیا گفت: «تراشه‌ها و محاسبات ناهمگن برای مقابله با کند شدن قانون مور ضروری هستند. ما از تخصص کلاس جهانی خود در اتصالات پرسرعت برای ایجاد فناوری یکنواخت و باز استفاده کرده ایم که به GPU ها، DPU ها، NIC ها، CPU ها و SoC های ما کمک می کند تا کلاس جدیدی از محصولات یکپارچه ساخته شده از طریق چیپلت ها را ایجاد کنند.

انویدیا قبلاً از NVLink-C2C برای اتصال سیلیکون پردازنده در آخرین خانواده Grace SoC استفاده کرده است و Grace Hopper سال گذشته اعلام کرد، اما این شرکت اکنون پروتکل ادغام سطح سیلیکونی نیمه سفارشی با فناوری Nvidia را باز کرده است. این پروتکل بر اساس فناوری طراحی SERDES و LINK ساخته شده است و از ادغام های سطح PCB و ماژول های چند تراشه ای تا اتصالات سیلیکونی interposer و سطح ویفر قابل گسترش است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *