نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 9:58 ق.ظ

شرکت نرم افزاری فولکس واگن ناوگان خودرو های بخش تحقیق و توسعه را به رایانه های با کارایی بالا مجهز می کند

24 مارس 2022 – نوشته کریستوف هامرشمیت

برای سرعت بخشیدن به روند توسعه پلت فرم نرم افزاری خود، شرکت نرم افزاری فولکس واگن، Cariad، ناوگان خودروهای توسعه خود را به حسگرها و رایانه های با کارایی بالا مجهز می کند که به اندازه کافی قدرتمند هستند تا پلت فرم نرم افزاری آینده این شرکت را ترسیم کنند. این به توسعه دهندگان این فرصت را می دهد تا با داده های بلادرنگ کار کنند و در نتیجه زمان توسعه را کوتاه کنند.

اولین خودروهای توسعه ای با این تجهیزات در حال حاضر در جاده های آلمان و دره سیلیکون در ایالات متحده آمریکا در راه هستند. اکنون ناوگان توسعه در حال گسترش است: چند صد خودروی تولید سری برندهای گروه، از جمله، یک کامپیوتر با عملکرد بالا با اتصال به ابر و همچنین حسگرهای اضافی دریافت خواهند کرد. این به توسعه دهندگان امکان می دهد تا به داده های خودرو از ترافیک جاده در زمان واقعی چندین سال قبل از راه‌اندازی پلتفرم نرم‌افزاری گروهی جدید Cariad با عملکردهای مربوطه، دسترسی داشته باشند.

با راه اندازی این ناوگان توسعه، Cariad قصد دارد پایه و اساس مجموعه گسترده ای از داده های بلادرنگ را برای توسعه پلت فرم نرم افزاری جدید خود ایجاد کند. “برای اولین بار، ما این امکان را داریم که به طور مداوم موقعیت های بحرانی در ترافیک جاده ها را ضبط کنیم، آنها را در فضای ابری آپلود کنیم و الگوریتم های خود را با آنها آموزش دهیم. این فرآیند تکراری برای تطبیق ویژگی‌ها و خدمات با نیازهای حرکتی دقیق کاربران، کانون مرکزی است.

وسایل نقلیه ناوگان می توانند به طور مداوم موقعیت های ترافیک جاده را با دوربین های جدید با وضوح بالا ثبت کنند. سیستم های هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل این داده ها بر روی رایانه های با کارایی بالا اجرا می شوند. آن‌ها به‌طور خودکار موقعیت‌هایی را که از قبل در خودرو هستند و برای توسعه ارزشمند هستند، شناسایی و فیلتر می‌کنند. این موارد به ندرت رخ می دهند، اما برای توسعه عملکردهای رانندگی بسیار خودکار بسیار مهم هستند.

پس از شناسایی در خودرو، ضبط‌های با ارزش دوربین در فضای ابری آپلود می‌شوند و به صورت مجازی در دسترس تیم‌های توسعه قرار می‌گیرند. آن‌ها می‌توانند از آن برای آموزش نرم‌افزار خود استفاده کنند و به‌عنوان بخشی از به اصطلاح Big Loop، آن را از طریق به‌روزرسانی هوایی در یک محیط توسعه جداگانه و امن رایانه خودرو پخش کنند. در آنجا، سیستم های بهبود یافته را می توان در شرایط واقعی بدون به خطر انداختن ایمنی آزمایش کرد.

به گفته این شرکت، با ناوگان توسعه، عملکردهای پلتفرم نرم افزاری جدید را می توان در مراحل اولیه آزمایش کرد و به طور متوالی به بلوغ رساند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *