نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 6:28 ق.ظ

نشریات مدیریت و رسالتی مستمر برای نو اندیشی و هم اندیشی

نشریات مدیریت که این روز ها دامنه وسیعی از اشکال مختلف انتشار را در بر می گیرند حاصل تفکر فردی و جمعی و تحقیقات گسترده ای هستند که در یک بهم پیوستگی جهانی هستند . این بهم پیوستگی خود نشانه ای از ویژگیهای این موضوع و نیز لزوم آن است که باعث بالندگی مدیریت می شود . یکی از قدیمی ترین این نشریات در حهان  نشریه هاروارد است . توجه کنید که 9 فوریه 2022 هاروارد بیزینس ریویو، مرکز قدیمی تفکر مدیریت هوشمند، امسال صدمین سالگرد خود را جشن می گیرد. گفته شده است که این نقطه عطفی است در همکاری فکری دیرینه بسیاری نهاد ها و مشاوران و دانشگاهیان با این مجله است .  همکاری ای که حاصل آن تحلیل  هایی اثر بخش و کاربردی در مورد موضوعات مهم مدیریتی در حوزه های مختلف بوده است .

این نشریات با سرمایه های انسانی اداره می شوند و رمز موفقیت آنها تکیه بر این منبع اصلی در پیشبرد هر حرکت مدیریتی است .

با توجه به این موضوع نگاهی به مدیریت در کشورمان می اندازیم .

اکثر مدیران امروزی در کشورمان مزیت رقابتی سرمایه انسانی را به رسمیت می شناسند، و با این حال شیوه های مدیریت سازمانی آنها در روشهای قرن بیستمی خانه کرده است. فرآیندهای استفاده از استعداد منابع انسانی برای محیط های قابل پیش بینی و فرایند های روزمره ، روش های سنتی انجام کار و سازمان هایی طراحی شده اند که دستورات از بالا به وایین هنوز نحوه مدیریت افراد را مشخص می کنند.

اما سرعت تحولات فناوری در قرن بیست و یکم خیلی شدید تر از آن چیزی بود که تصور می شد . از آنجایی که کار و سازمان‌ها  سیال‌تر شده‌اند  و استراتژی کسب‌وکار دیگر مربوط به برنامه‌ریزی سالانه نیست، بلکه در مورد احساس و استفاده از فرصت‌های جدید و سازگاری با محیط دائماً در حال تغییر است و مدیران  باید با آگاهی بر دانش مدیریت متحول  خودرا به روش‌های جدید به کار گیرند تا رقابتی باقی بمانند.

اینجاست که نقش نشریات مشخص می شود که گفتیم حاصل همکاری مدیریت و دانشگاه و افراد نوآور در این زمینه است . این نشریات اتاق فکر کلیه مدیران خواهند بود اگر فقط به کمی نوآوری بیشتر توجه نمایند . رسالت مدیران این است که به این نشریات برای نو اندیشی و هم اندیشی توجه نموده و با آنها در تعامل مستمر باشند .

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *