نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 10:57 ب.ظ

طرح آزمایشی چهار روز کار در هفته به کارکنان بریتانیا دستمزد یکسانی برای ساعات کوتاه‌تر پرداخت می‌کند

Matej Zukovic از طریق Canva – تام بیتمن: 18/01/2022

به کارگران در بریتانیا این فرصت داده می شود که چهار روز هفته بدون از دست دادن درآمد کار کنند.یک برنامه آزمایشی شش ماهه که روز دوشنبه اعلام شد، شرکت‌هایی را برای مطالعه تأثیر ساعات کاری کوتاه‌تر بر بهره‌وری کسب‌وکارها و رفاه کارگران آن‌ها و همچنین تأثیر بر محیط‌زیست و برابری جنسیتی استخدام می‌کند.

این شرکت ها از مدل 100:80:100 پیروی خواهند کرد، که در آن کارگران 100 درصد حقوق را برای 80 درصد مواقع دریافت می کنند – در ازای تعهد به حفظ 100 درصد بهره وری قبلی خود.

    جو اوکانر، مدیر پروژه آزمایشی، گفت: «هفته چهار روزه  کاری مدل فعلی کار را به چالش می‌کشد و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا از اندازه‌گیری صرف مدت زمانی که افراد در محل کار هستند دور شوند و تمرکز دقیق‌تری بر خروجی‌های تولید شده داشته باشند.»

این برنامه که توسط محققان دانشگاه‌های کمبریج و آکسفورد و کالج بوستون، و همچنین گروه‌های حمایت غیرانتفاعی 4 Day Week Global، 4 Day Week UK Campaign و اندیشکده بریتانیایی Autonomy اجرا می‌شود، با هدف جذب 30 شرکت بریتانیایی انجام می‌شود. تا زمانی که در ژوئن امسال آغاز شود.

هوشمندتر کار کنید، نه بیشتر

سال گذشته، نتایج یک آزمایش چهار روزه در هفته کاری در ایسلند نشان داد که بهره وری در محل کار ثابت مانده یا حتی با کاهش ساعات کار بهبود یافته است.شرکت کنندگان در این آزمایش دو ساله همچنین “اثر مثبت قدرتمندی بر تعادل بین کار و زندگی” گزارش کردند که شامل وقت بیشتری برای گذراندن با فرزندان خود یا دنبال کردن سرگرمی ها بود.

برنامه آزمایشی انگلستان نشان دهنده تمرکز فزاینده بر روش های انعطاف پذیرتر کار در سراسر جهان است، با طرح های مشابه که قرار است همزمان در ایالات متحده آمریکا، کانادا، ایرلند، استرالیا و نیوزلند انجام شود.

پروفسور،  برندان بورچیل، گفت: «با واضح‌تر شدن مزایای اجتماعی و زیست‌محیطی هفته‌های کاری کوتاه‌تر، حمایت مردمی گسترده‌تر و فناوری در دسترس برای حفظ بهره‌وری، زمان آن فرا رسیده است که سازمان‌های بیشتری جهش کنند و کارهای عملی را کشف کنند.» علوم اجتماعی در دانشگاه کمبریج

سازمان دهندگان هفته آزمایشی چهار روزه به آزمایش‌های قبلی شرکت اشاره می‌کنند که نشان می‌دهد ساعات کوتاه‌تر می‌تواند برای شرکت‌ها و کارمندان آنها مفید باشد.

در سال 2019، مایکروسافت ژاپن دریافت که کاهش هفته کاری به چهار روز – که جمعه ها به عنوان مرخصی استحقاقی داده می شود – بهره وری را تا 40 درصد افزایش داد.

https://www.euronews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *