نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

17 اردیبهشت 1403 2:17 ب.ظ

مشوق های تعمیر برای کاهش زباله های الکترونیکی

توسط کیلی بیتمن 28 ژانویه 2022 -تصویر از طریق Shutterstock/Sergey Mironov.

چند گوشی موبایل قدیمی در کشوی خانه خود دارید؟

بسیاری از ما به احتکار یا دور انداختن محصولات الکتریکی قدیمی به جای تعمیر آنها عادت کرده ایم و کوهی از زباله های الکترونیکی را ایجاد می کنیم که روز به روز در حال افزایش است.بر اساس گزارش سازمان جهانی نظارت بر زباله های الکترونیکی سازمان ملل، زباله های الکتریکی جهانی (پسماندهای الکترونیکی) تا سال 2030 به 75 میلیون تن افزایش خواهد یافت. این نگران‌کننده است، نه تنها به این دلیل که بسیاری از محصولاتی که دور انداخته‌ایم می‌توانند مورد استفاده مجدد قرار گیرند، که نیاز به تولید بیشتر را کاهش می‌دهد، بلکه به این دلیل که زباله‌های الکترونیکی حاوی مواد شیمیایی مضری هستند که می‌توانند به محیط زیست نفوذ کنند.

کاهش دادن آنچه از شر آن خلاص می شویم برای محیط زیست مفید است. بر اساس مطالعه ای که توسط Oeko-Institut در آلمان انجام شده است، تلویزیونی که به جای شش سال به مدت 13 سال استفاده می شود، حدود 660 کیلوگرم (آلمانی) گازهای گلخانه ای را ذخیره می کند. استفاده از تلفن های هوشمند به مدت هفت سال به جای 2.5 سال باعث صرفه جویی در حدود 100 کیلوگرم گازهای گلخانه ای می شود.

به گفته مجمع جهانی اقتصاد و شورای تجارت جهانی برای توسعه پایدار، تغییر روش مصرف در قلب راه حل است. یک چشم انداز دایره ای برای بخش زباله های الکترونیکی، حذف زباله ها را ترویج می کند و می تواند تا سال 2030 تا 4.5 تریلیون دلار سود اقتصادی به همراه داشته باشد.

خبر خوب این است که مشوق ها، روندها و قوانین در حال ظهور، تعمیر محصولات خود را برای مصرف کنندگان آسان تر می کند. در زیر چند نمونه آورده شده است.

یکی از موانع تعمیر می تواند هزینه در مقایسه با خرید یک محصول جدید باشد. در این سال اتریش و ایالت تورینگن آلمان یک پاداش تعمیر با بودجه عمومی را برای بازپرداخت بخشی از هزینه های مصرف کنندگان معرفی کردند.

اگر یک دستگاه الکتریکی معیوب را به جای انتخاب کردن برای دفع، تعمیر کنید، تا 113 دلار برای هر نفر تحت طرح پاداش در دسترس است. تورینگن این برنامه را در ژوئن معرفی کرد و به دلیل محبوبیت آن تا اکتبر بودجه (آلمانی) تمام شد.در بسیاری از مناطق اتریش، وجوه در اکوسیستم تعمیر محلی نگهداری می شود تا مشاغل محلی تقویت شود.

آنیا سیگسموند، وزیر محیط زیست تورینگن، می گوید: «کسانی که به خوبی از دستگاه های معیوب خود مراقبت کنند، پاداش (آلمانی) دریافت خواهند کرد.

کافه‌های تعمیرات در سرتاسر جهان ایجاد می‌شوند تا مشتریان را تشویق کنند محصولات خود را وارد کنند. کافه‌های رایگان که توسط داوطلبان اداره می‌شوند، برای تعمیر و نگهداری اقلام شکسته یا معیوب کمک می‌کنند.با هزاران کافه در سراسر جهان، آنها به ویژه در بلژیک که تقریباً 2000 کافه دارد، محبوب هستند. کافه ها همچنین می توانند با تغییراتی مانند بهبود تناسب و ظاهر لباس کمک کنند.

https://www.greenbiz.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *