نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 8:57 ب.ظ

چه چیزی فراتر از کاهش کربن برای شرکتها وجود دارد؟

نویسنده: رابرت هوگلند و الی میچل لارسون – 28 ژانویه 2022 – Shutterstock/Teo Tarras.

فراتر از کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود مطابق با جاه طلبی 1.5 درجه سانتیگراد، شرکت هایی که ابزارهای لازم برای انجام این کار را دارند، می توانند و باید از نظر مالی در اقدامات اقلیمی خارج از زنجیره ارزش خود مشارکت کنند. با این حال، توافق کمی در مورد چگونگی انجام این کار به مؤثرترین روش وجود دارد.

از لحاظ تاریخی، راه اصلی برای حمایت از اقدامات اقلیمی خارج از زنجیره ارزش، خرید اعتبارات کربن برای جبران انتشار گازهای گلخانه ای خود شرکت بوده است. این به چند دلیل کافی نیست. یکی، اکثر انواع اعتبارات امروزی نمی توانند تضمین کنند که یک تن کربن جذب شده یا به طور دائم حذف شده است. منطق جبران همچنین انگیزه هایی را برای خرید تا حد امکان اعتبار ارزان ایجاد می کند و در نتیجه خریدهایی را ایجاد می کند که اغلب منجر به سود بسیار کمی برای آب و هوا می شود.

تنها تمرکز بر اعتبارات کربن انواع دیگری از راه حل های مورد نیاز برای رسیدن به صفر جهانی مانند حمایت از تحقیق و توسعه در روش های حذف کربن جدید و کاهش انتشار و پروژه هایی برای تغییر سیاست را کنار می گذارد. در نهایت، این یک رویکرد عادلانه نیست. برخی از شرکت‌ها نسبت به سایرین امکانات مالی بسیار بزرگ‌تری برای مشارکت دارند و دلیلی وجود ندارد که آنها صرفاً به جبران انتشار گازهای گلخانه‌ای خود بسنده کنند.

به جای تمرکز منحصر به فرد بر روی تطبیق انتشار گازهای گلخانه ای خود، حمایت های اقلیمی خارجی شرکت ها باید بر کمک به صفر خالص جهانی به مؤثرترین و عادلانه ترین شکل ممکن متمرکز شود.

یکی از راه‌هایی که می‌توان این کار را انجام داد، قیمت‌گذاری انتشار داخلی و مشارکت‌های متمرکز بر تاثیر است. بنیاد جهانی حیات وحش طرحی را برای اقدامات آب و هوایی سازمانی ایجاد کرده است که نحوه محاسبه و افشای اطلاعات انتشار گازهای گلخانه ای شرکت ها، تعیین اهداف اقلیمی مبتنی بر علم و کاهش انتشار، قیمت انتشار باقیمانده و استفاده از بودجه برای حمایت از اقدامات اقلیمی را مشخص می کند.

سپس می‌توان شرکت‌ها را بر اساس میزان مالیات بر آلاینده‌های خود و میزان سهمی که به عنوان سهم سود دارند، با یکدیگر مقایسه کرد. مدل مشابهی توسط گروه تحقیقاتی موسسه New Climate پیشنهاد شده است، که خود نیز آن را اجرا کرد و انتشار گازهای گلخانه ای خود را 111 دلار در هر تن قیمت گذاری کرد و بودجه را به پروژه های کاهش آب و هوا کمک کرد بدون اینکه ادعایی در مورد این اقدام کاهش ردپای زیست محیطی خود داشته باشد.

برخی از شرکت‌های انتفاعی پیشگام نیز شروع به انتخاب «سهم» به جای «غرامت» کرده‌اند. Klarna از وجوه تولید شده توسط مالیات کربن داخلی برای حمایت از مجموعه ای که توسط Milkywire ایجاد شده است، استفاده می کند، که برای حمایت از راه حل های مورد نیاز برای رسیدن به اهداف آب و هوایی جهانی طراحی شده است. Stripe و Shopify هم از طریق خریدار اولیه و هم در مورد Stripe و همچنین با اعطای کمک های مالی تحقیق و توسعه به ارائه دهندگان راه حل حذف کربن جدید پشتیبانی اساسی می کنند. PayPal اعتبارات کربنی را بدون درخواست غرامت خریداری کرده است.

تمرکز بر روی خالص صفر جهانی به معنای اتخاذ رویکرد اول تاثیرگذاری و پرسیدن این است که “کجا سهم من بیشتر مورد نیاز است؟” به جای اینکه “چگونه می توانیم ادعای جبران خسارت تا حد امکان ارزان داشته باشیم؟” این بدان معنا نیست که جبران اشتباه است. تغییر خرید اعتبار کربن به سمت حذف کربن با کیفیت بالا و موثر یک استراتژی معتبر است. اما رویکرد اول تاثیر نشان می‌دهد که راه دیگری، عادلانه‌تر و منصفانه‌تر برای شرکت‌ها وجود دارد که فراتر از تمرکز بر جبران انتشار گازهای گلخانه‌ای شرکت‌ها، در اقدامات اقلیمی مشارکت کنند.

https://www.greenbiz.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *