نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 11:19 ق.ظ

سرمایه‌گذاران فعال و واکنش متقابل «شستشوی سبز»: تغییر به دنیای شرکت‌ها در راه است

25 ژانویه 2022  – انمار فرنگول

    درجه قابل توجهی از شک و تردید در مورد بسیاری از ادعاهای مربوط به پایداری کسب و کارها وجود دارد. با این حال، این واقعیت که آنها در همه حال آنها را ایجاد می کنند، به تغییر در ذهنیت برخی از سرمایه گذاران اشاره می کند.

با پیشرفت از دهه 2020، شرکت‌ها در سرتاسر جهان تلاش می‌کنند اعتبار پایداری خود را با اعلام اهداف خالص صفر و برنامه‌هایی برای کاهش ردپای زیست‌محیطی فعالیت‌های خود تقویت کنند.

در حالی که درجه قابل توجهی از شک و تردید در مورد بسیاری از ادعاهای مربوط به پایداری وجود دارد که کسب‌وکارها می‌کنند – جزئیات دقیق اغلب به سختی به دست می‌آیند و تاریخ دستیابی به این اهداف گاهی اوقات چندین دهه است – این واقعیت که آنها اصلاً آنها را مطرح می‌کنند آموزنده است.

در طی یک میزگرد اخیر به ریاست استیو سدویک از CNBC، جودی کوشفسکی، مدیر اجرایی مشاور پایداری Sancroft International در مورد موضوع فوق صحبت کرد.

او گفت: «یکی از هیجان‌انگیزترین و شاید غیرمنتظره‌ترین تحولاتی که در چند سال اخیر دیده‌ایم این است که تغییرات آب و هوایی در واقع موضوعی است که سرمایه‌گذاران در حال حاضر با دقت به آن نگاه می‌کنند.

او گفت: آنها “واقعاً در مورد استراتژی شرکت و آمادگی آینده آنها برای مقابله با تغییرات اجتناب ناپذیری که پیش روی ما هستند، سؤال می کردند.”

نمونه هایی از سرمایه گذارانی که بر موضوعاتی مانند تغییرات آب و هوایی، پایداری و محیط زیست تمرکز می کنند عبارتند از Follow This، یک سازمان هلندی که خود را به عنوان “گروهی از سهامداران مسئول در شرکت های نفت و گاز” توصیف می کند.

به آرامی اما مطمئناً تأثیر چنین گروه هایی در اتاق های هیئت مدیره احساس می شود. برای مثال، در ماه مه 2021، سهامداران شورون به پیشنهادی که توسط Follow This ارائه شده بود رای دادند تا غول نفتی را تشویق کند تا انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهد.

یکی دیگر از اعضای پانل CNBC، Jos Delbeke، به دنبال این بود که چگونگی تغییر نگرش ها را پس از توافقنامه پاریس در سال 2015 نشان دهد، توافق مهمی که به دنبال محدود کردن گرمایش زمین به زیر 2، ترجیحا به 1.5 درجه سانتیگراد، در مقایسه با قبل از آن است.

دلبک، که مدیرکل سابق اقدام اقلیمی در کمیسیون اروپا است، گفت: «فکر می‌کنم فشاری که در ابتدا به مقامات دولتی وارد شد، اکنون، از پاریس، به تدریج گسترش یافته است… تا بخش خصوصی و به‌ویژه… مقابله با ریسک و جستجوی فرصت‌ها.»

دلبک که همچنین سمت ریاست اقلیم بانک سرمایه گذاری اروپا در موسسه دانشگاه اروپایی را بر عهده دارد، گفت: کار زیادی در پیش روی ما بود.

او در ادامه خاطرنشان کرد که چگونه عموم مردم «بسیار محتاط» هستند، اصطلاحی که سازمان محیط زیست Greenpeace UK آن را «تاکتیک روابط عمومی» می‌نامد که «برای اینکه یک شرکت یا محصول را دوستدار محیط‌زیست جلوه دهد، بدون اینکه تأثیرات زیست‌محیطی آن را کاهش دهد».

برای دلبک، سرمایه گذاری در لحظه کلیدی بود. وی گفت: ما این اعتماد را داریم که اکنون نسبت به بخش دولتی و خصوصی ابراز شده است.او استدلال کرد که این نیاز به پرورش دارد و در ادامه اذعان کرد که شستشوی سبز ممکن است واکنش‌های منفی را برانگیزد. او گفت: «من فکر می‌کنم که این از جمله بسیاری از چیزهایی است که در اینجا در خطر است: اینکه شرکت‌هایی که به سمت صفر خالص می‌روند می‌توانند… به شیوه‌ای بسیار معتبر نشان دهند که به صفر خالص می‌روند».

دلبک با اشاره به سیستم تجارت انتشار گازهای گلخانه ای اتحادیه اروپا گفت که “نظارت و انطباق برای ایجاد اعتماد در سیستم بسیار مهم بود.”خوب است که مفهومی برای تعیین قیمت کربن داشته باشیم، اما … “آیا به طور قابل اعتمادی انجام شده است؟” این چیزی است که عموم مردم می پرسند.

در طول بحث، Kuszewski از Sancroft International به این نکته اشاره کرد که اگرچه استانداردهای یکسانی برای اندازه‌گیری عملکرد شرکت‌ها وجود دارد، اما به طور مداوم اعمال نمی‌شوند.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *