نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 2:45 ب.ظ

در راستای سبز بودن شهر و نیروگاه های کوزوو چگونه تغییر می کند؟

توسط Guxim Klinaku • -19/01/2022

گوکسیم یک فعال محیط زیست اهل کوزوو است که در رشته کارگردانی سینما تحصیل کرده است. او از سال 2016 به طور کامل در جنبش محیط زیست مشارکت داشته است. او در مقاله خود توضیح می دهد که چگونه برای آینده ای پایدار برای کشورش مبارزه می کند.

من در یکی از آلوده ترین شهرهای اروپا زندگی می کنم. اوبیلیق شهر کوچکی با حدود 6000 سکنه است. این شهر همچنین دارای دو نیروگاه است برق کوزوو را تامین می کند.این نیروگاه ها برای مردم منطقه شغل ایجاد می کند اما در عین حال آنها را بیمار می کند. حدود یک سوم مردم محلی از یک بیماری تنفسی رنج می برند.

نیروگاه ها همچنین باعث آلودگی صوتی، آب و خاک می شوند و مقادیر زیادی دی اکسید کربن را به جو منتشر می کنند.

به همین دلیل من و دوستانم تصمیم گرفتیم یک سازمان غیرانتفاعی راه اندازی کنیم. ما Keep It Green را در سال 2016 تأسیس کردیم و از آن زمان به صدها جوان قدرت داده ایم تا در مسائل زیست محیطی مشارکت کنند و اعتراضات علیه آلودگی در اوبیلیق را سازماندهی کنیم.

ما همچنین می خواهیم فشار بر نهادها را برای اجرای قوانین زیست محیطی در کوزوو افزایش دهیم. سال 2022 سالی است که نهادها در کشور ما باید دست به کار شوند وگرنه ما متضرر خواهیم شد.

همه ما برای تضمین آینده خود به توسعه پایدار نیاز داریم. با این حال، انتقال انرژی در کوزوو باید معیشت مردم و وابستگی مالی به این نیروگاه ها را در نظر بگیرد.

مردم باید از هم اکنون برای مشاغل سبز آموزش ببینند و ما نباید کسی را فراموش کنیم. عدالت اقلیمی بسیار مهم است، به ویژه در کشورهایی که تغییرات آب و هوایی توسعه صنعتی و تولید انرژی را تغییر خواهد داد.من معتقدم که جنبش آب و هوا در هسته خود یک جنبش اجتماعی است. بنابراین، برای تغییر اساسی وضعیت، همه باید درگیر شوند.

در Keep It Green، ما با جوانان کار می کنیم زیرا معتقدیم این یکی از موثرترین راه ها برای انتشار پیام حفاظت از محیط زیست است. آنها انگیزه بزرگی برای من نیز هستند. من می توانم ببینم که فعالیت های ما چقدر بر تفکر آنها تأثیر دارد. جوانان موتور تحول اجتماعی بوده اند. اما این مسئولیت بزرگی نیز هست زیرا آنها رهبران فردا هستند.

قدرت، اراده و انرژی آنها قابل تحسین است، اما من همیشه به آنها یادآوری می کنم که به نسل بعد از خود فکر کنند. امیدوارم به نسل بعد این را بگویند و نسل بعد به فکر نسل بعد باشد. این تنها راهی است که می توانیم واقعاً آینده ای پایدار را تضمین کنیم.من همچنین به آنها می گویم که از کوچک شروع کنند، هرگز متوقف نشوند، اما به طور مداوم پیشرفت کنند. فقط ثبات می تواند نتیجه دهد. و وقتی اوضاع سخت شد، به پیشرفت خود نگاه کنید.وقتی از دور به آن نگاه کنید، خواهید دید که در طول زمان چقدر رشد کرده اید. با حسن نیت، کار و تعهد می توان به هر هدفی رسید.

https://www.euronews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *