نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

17 اردیبهشت 1403 6:05 ق.ظ

چین در حال ساخت ماه مصنوعی برای شبیه سازی شرایط ماه در زمین است

کریس یانگ – 12 ژانویه 2022 -کیوشینو/iStock

گزارشی از ایندیپندنت نشان می‌دهد که دانشمندان در چین یک مرکز تحقیقاتی ماه مصنوعی ساخته‌اند که به آنها اجازه می‌دهد شرایط کم گرانش زمین را برای اجرام کوچک شبیه‌سازی کنند.

توسعه جدید در زمانی رخ می دهد که چین به طور بلندپروازانه در تلاش است تا به نخبگان ابرقدرت های فضایی، ایالات متحده و روسیه بپیوندد. آژانس فضایی این کشور، CNSA، امیدوار است که تأسیسات جدید به آن کمک کند تا برای ارسال اولین مأموریت خدمه خود به ماه آماده شود.

این ماه مصنوعی در داخل یک محفظه خلاء قرار دارد که قطر آن تنها 23.6 اینچ (60 سانتی متر) است. لی رولین، از دانشگاه معدن و فناوری چین، در مصاحبه با ساوت چاینا مورنینگ پست گفت که قرار است امسال رسما راه اندازی شود و می تواند “تا زمانی که بخواهید” گرانش را “ناپدید” کند. ، که تنها منبعی است که تاکنون با محققان در مورد این تحقیق خاص در تماس بوده است.

لی به ساوت چاینا مورنینگ پست گفت: برخی آزمایش‌ها مانند آزمایش ضربه فقط به چند ثانیه [در شبیه‌ساز] نیاز دارند. اما موارد دیگری مانند آزمایش خزش ممکن است چندین روز طول بکشد.

محققان از میدان مغناطیسی استفاده می کنند که به اندازه کافی قوی است تا اجسام کوچک را مغناطیسی و معلق کند. در واقع، خود این مرکز از آزمایش‌های فیزیکدان اندرو گیم الهام گرفته شده است که در آن قورباغه‌ای را با استفاده از آهن‌ربا به پرواز درآورد.

در حالی که تأسیسات ماه مصنوعی مغناطیسی چین مطمئناً شبیه‌سازی گرانش کم را ارائه نمی‌کند، اما امکان آزمایش تجهیزات در شرایط مشابه را فراهم می‌کند. CNSA امیدوار است که تأسیسات جدید به آن کمک کند تا تجهیزات ماه را روی زمین در داخل فضای شبیه سازی شده کوچک آزمایش کند. یک مثال نشان می دهد که محققان آزمایش می کنند که آیا می توان از تجهیزات چاپ سه بعدی در شرایط گرانش کم استفاده کرد یا خیر، تا آزمایش کنند که آیا این فناوری می تواند برای ساخت زیستگاه های قمری و سایر تجهیزات ارسال شود یا خیر.

جدیدترین پیشنهادات شبیه‌سازی گرانش برای زیستگاه‌های فضایی در حال چرخش آینده، مانند پیشنهاد «سکونتگاه ابرماهواره‌ای» در مدار سرس توسط محققان مؤسسه هواشناسی فنلاند و هتل فضایی Orbital Assembly ارائه شده است. به جای استفاده از آهنربا، هر دوی آنها به آرامی می چرخند تا گرانش را در فضای بیرونی شبیه سازی کنند.

آژانس فضایی چین اخیراً اولین کسی بود که آب را از سطح ماه از طریق کاوشگر ماهری Chang’e-5 شناسایی کرد. این برنامه فضایی به سرعت در حال رشد همچنین قصد دارد تا قبل از ناسا و اسپیس ایکس با ارسال یک مأموریت خدمه به سیاره سرخ تا سال 2033 به مریخ برسد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *