نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 4:12 ب.ظ

پیش بینی 3 روند کلیدی تدارکات حمل و نقل 2022

5 ژانویه 2022 – توسط مایک نرویک، مدیر عامل شرکت Sleek Technologies

تعداد کمی از تامین کنندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل وجود دارند که از 2021 احساس ناراحتی می‌کنند. از دردسرهای جاری همه‌گیری کووید-19 گرفته تا انسداد زنجیره تامین Q4، سال 2021 یکی از چالش‌برانگیزترین سال‌هایی بوده است که زنجیره‌های تامین تاکنون با آن مواجه بوده‌اند – و فرآیند خرید حمل‌ونقل کالا همچنان تاثیر زیادی بر موفقیت خواهد داشت.

از آنجایی که تامین کنندگان به تلاش خود برای مقابله با نوسانات و موانع تجارت در این زمان‌های بی‌سابقه ادامه می‌دهند، اطمینان از اینکه هر دلار به حداکثر ممکن برسد، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. تدارکات حمل و نقل – که یک فرآیند زنجیره تامین پرهزینه است – ثابت می کند که یکی از پیچیده ترین زمینه ها برای بهینه سازی حمل کنندگان است.

با در نظر گرفتن این موضوع، در زیر سه روند کلیدی تدارکات حمل و نقل وجود دارد که حمل‌کنندگان باید از آن‌ها آگاه باشند تا به سوی سال 2022 حرکت کنیم.

حمل‌کنندگان از کارگزاران دور می‌شوند

رابطه فرستنده و دلال همیشه ضعیف بوده است – حداقل در سمت فروشنده. مملو از کارمزدهای پنهان و مسائل شفافیت، برای چندین دهه، بازار کارگزار تنها گزینه موجود برای ایمن سازی حامل های جایگزین برای بارهای رد شده بوده است. با این حال، با گذشت زمان و شروع دوران کووید-19، حمل‌کنندگان بیشتر و بیشتر از فقدان بینش و هزینه‌های بالاتر مرتبط با کارگزاران، که تعادل هزینه بار کامیون با خدمات (OTD) را دشوار می‌کرد، دچار مشکل شده‌اند. به عبارت دیگر، حمل‌کننده‌ها برای مدیریت بودجه حمل‌ونقل و شهرت مشتری با مشکل مواجه بودند. با آن، انتظار داشته باشید که تامین کنندگان از بازار کارگزار دور شوند و به سمت ابزارهای اتوماسیونی بروند که به آنها کمک می‌کند تا با شروع سال 2022 قیمت‌گذاری و داده‌های بهتری به دست آورند.

هوش مصنوعی و تدارکات حمل و نقل

هوش مصنوعی تقریباً در هر گروهی در حال رونق است، به همین دلیل است که ارزش بازار در سال 2020 بیش از 62 میلیارد دلار بود و قرار است از سال 2021 تا 2028 CAGR 40.2 درصدی را تجربه کند. فناوری – شاهد جهش سایر صنایع در روند هوش مصنوعی بوده‌ایم، حمل‌کنندگان بیشتر و بیشتری شروع به استفاده از هوش مصنوعی می‌کنند. از یافتن شرکت حمل‌ونقل مناسب، ارائه بینش‌های بی‌درنگ بازار تا پیش‌بینی دقیق‌تر، هوش مصنوعی پتانسیل عظیمی را برای حمل‌کنندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل به طور یکسان ارائه می‌کند و احتمالاً در کمک به افزایش کارایی خرید کالا نقش کلیدی خواهد داشت، زیرا زنجیره‌های تامین به دنبال متحد شدن در اوایل سال 2022 هستند.

داده ها اهمیت پیدا می کنند

فراتر از پیاده‌سازی ابزارهای هوش مصنوعی، انتظار می‌رود که نگرش نسبت به استفاده از داده‌ها در سال 2022 نیز به طرز چشمگیری در میان ارسال‌کنندگان تغییر کند. داده ها رگ حیات تجارت امروز هستند. با این حال، برای مدت طولانی، تامین کنندگان برای تصمیم‌گیری در مورد تدارکات، به ابزارهای قدیمی -مانند Excel و cost-plus- و/یا میانگین‌های بازار متکی بوده‌اند. این به سادگی برای رسیدن به موفقیت امروز به اندازه کافی خوب نیست، به خصوص زمانی که بازار بسیار نوسان است. علاوه بر این، با توجه به اینکه برخی از تامین کنندگان در حال حاضر به «حوضه داده» می‌پرند، آنهایی که هنوز در مورد اتخاذ یک زیرساخت داده قوی‌تر تردید دارند، به طور فزاینده‌ای به احتمال زیاد پشت سر گذاشته می‌شوند. بنابراین، از تامین کنندگان انتظار دارید که ارزش بالاتری برای تولید و ترکیب داده‌های خرید حمل و نقل برای اتخاذ تصمیم‌های آموزش‌دیده و در زمان واقعی مبتنی بر واقعیت‌ها و نه مفروضات قائل شوند. برای مثال، دانستن بهترین روش بهینه‌سازی یک شبکه حامل نباید دشوار باشد. روندهای جدید داده به ارسال کنندگان کمک می کند تا به سرعت متوجه شوند که کدام حامل را نگه دارند، اضافه کنند و رها کنند.

سال 2021 قطعا سال سختی برای حمل‌کنندگان بود. با این حال، چشم‌ها را در صنعت در مورد فرصت‌های بالقوه برای نوآوری که در حال حرکت رو به جلو وجود دارد، باز کرده است. و اگر حمل‌کنندگان بتوانند سنت را بشکنند و راه‌ها و روش‌های جدیدی را اتخاذ کنند، نه تنها می‌توانند بهتر در سال 2022 حرکت کنند، بلکه می‌توانند گام بزرگی در جهت ایجاد برندهای پایدار بردارند که می‌توانند برای سال‌های آینده رشد کنند.

https://industrytoday.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *