نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 اردیبهشت 1403 8:13 ب.ظ

بوئینگ می‌خواهد هواپیمای بعدی خود را در متاورس بسازد

توسط اریک ام جانسون و تیم هفر

یک بوئینگ 787-10 Dreamliner از ساختمان مجمع نهایی در بوئینگ کارولینای جنوبی در چارلستون شمالی، کارولینای جنوبی، ایالات متحده، 31 مارس 2017. رویترز/رندال هیل/عکس فایل

یک بازدیدکننده در مقابل یک اینستالیشن هنری همه جانبه با عنوان “توهمات ماشینی – فضا: متاورس” توسط هنرمند رسانه ای رفیک آنادول به تصویر کشیده شده است که به NFT تبدیل می شود و به صورت آنلاین در Sotheby’s در نمایشگاه هنر دیجیتال در هنگ کنگ، چین در سپتامبر به حراج می رسد.

در کارخانه آینده شرکت بوئینگ (BA.N)، طرح‌های مهندسی سه بعدی همه جانبه با روبات‌هایی که با یکدیگر صحبت می‌کنند دوقلو خواهند شد، در حالی که مکانیک‌ها در سراسر جهان با 3500 دلار به یکدیگر مرتبط خواهند شد و از هدست های هولولنز ساخته شده توسط شرکت مایکروسافت  استفاده خواهند کرد .(MSFT.O).

این تصویری است از یک استراتژی جاه طلبانه جدید بوئینگ برای یکسان سازی طراحی گسترده، تولید و عملیات خدمات هواپیمایی تحت یک اکوسیستم دیجیتال واحد – در کمتر از دو سال ارایه می شود.

منتقدان می گویند که بوئینگ بارها و بارها تعهدات جسورانه مشابهی در مورد یک انقلاب دیجیتال داده است که نتایج متفاوتی به همراه داشته است. اما خودی ها می گویند که اهداف کلی بهبود کیفیت و ایمنی با توجه به اینکه این شرکت با چندین تهدید مقابله می کند، فوریت و اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

این هواپیماساز در حال ورود به سال 2022 است تا بتواند تسلط مهندسی خود را پس از بحران 737 MAX تثبیت کند، در حالی که پایه و اساس برنامه هواپیماهای آینده در دهه آینده – یک قمار 15 میلیارد دلاری – را می گذارد. همچنین هدف آن جلوگیری از مشکلات تولید در آینده مانند نقص‌های ساختاری است که در طول سال گذشته 787 Dreamliner آن را تحت تأثیر قرار داده است.

گرگ هیسلوپ، مهندس ارشد بوئینگ، در اولین مصاحبه خود پس از نزدیک به دو سال به رویترز گفت: «این در مورد تقویت مهندسی است. ما در مورد تغییر روش کار در کل شرکت صحبت می کنیم.”

پس از سال‌ها رقابت وحشیانه در بازار، نیاز به ارائه دفترچه‌های سفارش بزرگ، جبهه جدیدی را در جنگ بوئینگ با ایرباس اروپا (AIR.PA) ، این بار در کف کارخانه باز کرده است.

گیوم فاوری، مدیر اجرایی ایرباس، رئیس سابق تحقیقات خودرو، متعهد شده است که «سیستم‌های تولید جدید را اختراع کند و از قدرت داده‌ها استفاده کند» تا سیستم صنعتی خود را بهینه کند.

رویکرد بوئینگ تاکنون با پیشرفت‌های تدریجی در برنامه‌های جت یا ابزارهای خاص مشخص شده است، به‌جای تعمیرات اساسی سیستمی که مشخصه فشار امروز Hyslop است.

فشار همزمان هر دو غول هواپیما نماد یک انقلاب دیجیتالی است که در سطح جهانی اتفاق می‌افتد، زیرا خودروسازانی مانند فورد موتور (FN) و شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند متا پلتفرم‌های مادر فیسبوک (FB.O) گاهی اوقات کار و بازی را به دنیای مجازی فراگیر تغییر می‌دهند. متاورس نامیده می شود.

پس چگونه متاورس – یک فضای دیجیتال مشترک که اغلب از واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده استفاده می کند و از طریق اینترنت قابل دسترسی است – در هوانوردی کار می کند؟

مانند ایرباس، جام مقدس بوئینگ برای هواپیمای جدید بعدی خود، ساخت و پیوند نسخه های مجازی سه بعدی “دوقلو دیجیتال” از جت و سیستم تولیدی است که قادر به اجرای شبیه سازی است.

مدل‌های دیجیتالی توسط یک «رشته دیجیتالی» پشتیبانی می‌شوند که همه اطلاعات مربوط به هواپیما را از ابتدای راه‌اندازی آن – از الزامات خطوط هوایی، میلیون‌ها قطعه، تا هزاران صفحه از اسناد گواهی‌نامه – به هم متصل می‌کند که تا اعماق زنجیره تامین گسترش می‌یابد.

بازنگری روش‌های قدیمی مبتنی بر کاغذ می‌تواند تغییرات قدرتمندی ایجاد کند.

هیسلوپ گفت که بیش از 70 درصد مشکلات کیفی در بوئینگ به نوعی مشکل طراحی برمی گردد. بوئینگ بر این باور است که چنین ابزارهایی برای عرضه یک هواپیمای جدید از آغاز به بازار در کمتر از 4 یا 5 سال آینده نقش اساسی خواهند داشت.

Hyslop گفت: “شما سرعت، کیفیت بهتر، ارتباطات بهتر و پاسخگویی بهتر در هنگام بروز مشکلات خواهید داشت.”

هنگامی که کیفیت از پایه تامین بهتر است، زمانی که ساخت هواپیما با هم روان‌تر پیش می‌رود، زمانی که کار مجدد را به حداقل می‌رسانید، عملکرد مالی از آن نتیجه می‌شود.با این حال این طرح با چالش های عظیمی روبرو است.

بدبینان به مشکلات فنی در جت آموزشی نظامی 777X مینی جامبو و T-7A RedHawk بوئینگ اشاره می کنند که با استفاده از ابزارهای دیجیتالی ساخته شده اند.

ریچارد ابولافیا، تحلیلگر گروه تیل گفت که بوئینگ همچنین تاکید زیادی بر بازده سهامداران به قیمت تسلط مهندسی داشته است و به کاهش هزینه های تحقیق و توسعه ادامه می دهد.

https://www.reuters.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *