نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 3:19 ق.ظ

متاورس و گامهای فراتر از بازی های کودکان

23 دسامبر 2021 – استیو کواچ

 متاورس امسال به یک موضوع اصلی برای سرمایه گذاران و علاقه مندان به فناوری تبدیل شد.

برخی از باهوش ترین افراد جهان امسال آمدند تا بگویند چیز بزرگ بعدی اینجاست و آن متاورس است. همچنین بازاری را برای تعدادی کپی‌کننده ها و مدیران به وجود آورد که به وضوح این روند را از دست دادند و اکنون در تلاش هستند تا در همه چیزهای مرتبط با متاورس سرمایه‌گذاری کنند.

در میان سر و صدا، چندین شرکت با وعده های مشروع در متاورس وجود دارند، و آنها نام های برتر فناوری امروزی نیستند.

شرکت های بازی آنلاین Roblox و Epic Games در صدر فهرست قرار دارند. هر دو قبلاً دنیاهای مجازی ساخته‌اند که میلیون‌ها نفر در آن معاشرت می‌کنند، بازی می‌کنند و در یک اقتصاد دیجیتال شرکت می‌کنند. حتی برخی از شرکت‌کنندگان از طریق فروش کالاهای دیجیتالی خود در این متاور س ها امرار معاش می‌کنند.

متاورس در حال حاضر از بسیاری جهات کامل شده اما هنوز به بلوغ نرسیده و فراتر از یک گروه اصلی از کودکان و نوجوانان که فورتنایت، روبلکس و ماین کرافت را بازی می‌کنند، با همان قدرتی که بسیاری از بزرگ‌ترهایشان در توییتر و نتفلیکس می‌چرخند، پخش می‌شوند.

در حال حاضر، چالش متاورس فقط ساخت فناوری‌های جدید برای تحقق بخشیدن به دیدگاه زاکربرگ نیست. همچنین در مورد این است که نسل‌های قدیمی‌تر مزایای متاورس را نسبت به اینترنت ساده قدیمی ببینند.

کریگ دوناتو، مدیر ارشد بازرگانی Roblox در مصاحبه‌ای با زوم گفت: من فکر می‌کنم این تغییر به متاورس نسلی است. کودکانی که در بازی های تعاملی بزرگ شده اند، به طور مستقیم این چیزها را دریافت می کنند.

Donato گفت، در حالی که اکثر بازیکنان Roblox جوان هستند، این شرکت ویژگی‌های بیشتری را برای جذب کاربران مسن‌تر توسعه داده است، مانند بخش‌هایی از متاورس با محدودیت سنی که می‌تواند محتوای بزرگسالان را میزبانی کند. در طول همه‌گیری، کارمندان Roblox که از خانه کار می‌کردند یک نسخه مجازی از دفتر مرکزی خود در برنامه ایجاد کردند تا جلساتی را با یکدیگر میزبانی کنند و جزئیات را تا وایت برد در اتاق‌های کنفرانس گنجانده بودند. آنها حتی جشن تعطیلات 2020 خود را در متاورس برگزار کردند.

دلیل اینکه متاورس در حال حاضر بسیار مورد توجه قرار گرفته است این است که تعداد زیادی از مردم معتقدند که می تواند بر بخش بزرگی از نحوه گذراندن زمان آنلاین ما تسلط داشته باشد و می بینند که در نهایت جایگزین تجربیات دنیای واقعی مانند رویدادهای ورزشی و کنسرت های زنده می شود.

شرکت‌هایی که امروز متاورژن را ایجاد می‌کنند، با این امید که بخش بزرگی از اقتصاد آنلاین آینده را کنترل کنند، این کار را انجام می‌دهند. برخی از این ایده ها قبلاً در متاورس امروزی ریشه دوانده اند، مانند اجرای مجازی لیل ناس ایکس در Roblox و تراویس اسکات که همین کار را در Epic’s Fortnite انجام می دهد.

با این حال، دوناتو سخت افزار جدید آینده نگر را محور یک تجربه موفق متاورس نمی بیند. او گفت که تلفن‌ها و صفحه‌نمایش‌های کامپیوتر از قبل حس حضور کافی را ایجاد می‌کنند. در عوض، Donato بر جنبه اجتماعی متاورس Roblox به عنوان راهی برای ترغیب افراد بیشتری به امتحان آن تمرکز کرده است.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *