نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 1:48 ب.ظ

فروش املاک و مستغلات Metaverse در سال 2021 رونق گرفت و انتظار می‌رود در سال 2022 دو برابر شود

آمیا پالجا – 02 فوریه 2022  – RB Stocker/iStock

CNBC گزارش داد که یک گزارش صنعتی نشان داده است که معاملات املاک و مستغلات در metaverse در سال 2021 از 500 میلیون دلار فراتر رفت. این اعداد در ابتدای سال نسبتاً پایین بود، اما پس از اعلام فیس بوک در مورد تغییر نام تجاری خود به متا برای تمرکز بر ساخت متاورس، افزایش یافت.

در حالی که شرکت‌هایی مانند متا، غول جستجوی چینی بایدو و حتی مایکروسافت دیدگاه خود را نسبت به متاورس نشان داده‌اند، این نام‌های کمتر شناخته شده در دنیای فناوری مانند Decentraland، Sandbox، Cryptovoxels و Somnium هستند که بیشترین فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

CNBC همچنین به گزارش دیگری از Republic Realm اشاره کرد تا تأیید کند که Sandbox سه چهارم کل فروش املاک و مستغلات در متاورس را به خود اختصاص داده است و این پلتفرم کمی بیش از 60 درصد از گزینه ها را برای خریداران علاقه مند فراهم می کند. دسنترالند از نظر تعداد قطعات زمینی که ارائه می دهد در رتبه دوم قرار دارد، با این حال، قطعه های 172 فوت مربعی (16 متر مربع) آن بسیار بالاتر از قطعات 1000 فوت مربعی (96 متر مربع) Sandbox قیمت دارند.

در کنار این قطعات زمینی که احتمالاً برای میزبانی رویدادهای مجازی در متاورس مورد استفاده قرار می‌گیرند، مکان‌های نمادین دیگری مانند Megayachts نیز وجود دارند که در سال گذشته با ارقام هنگفتی فروخته شده‌اند. عجله برای دستیابی به املاک اصلی ممکن است در دنیای واقعی به راحتی قابل درک باشد، اما در دنیایی که در آن می‌توان از هر نقطه‌ای از جهان در کمترین زمان ممکن وارد سیستم شد، دشوار است.

کمبود ویژگی اصلی تنها در متاورس مصنوعی است، جایی که می‌توان جهان‌های جدیدی را ساخت یا به سادگی با کپی کردن خطوط کد تکرار کرد. با این وجود، ارزش گذاری املاک و مستغلات در متاورس هنوز صعودی است. به گزارش CNBC، ویلاهای خصوصی به نام جزایر فانتزی ساخته شده توسط Republic Realm که در زمان راه اندازی به قیمت 15000 دلار فروخته شد، اکنون 100000 دلار ارزش دارند.

این روند نه تنها در سال 2022، زمانی که تخمین زده می شود فروش دو برابر شود و از رقم یک میلیارد عبور کند، ادامه یابد، بلکه تا سال 2028 نیز ادامه یابد، زیرا انتظار می رود بازار املاک و مستغلات در متاورس با نرخ سالانه 31 درصد ترکیب شود. .

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *