نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 8:34 ق.ظ

آیا شرکت های SaaS از معیارهای مناسب برای رشد استفاده می کنند؟

24 نوامبر 2021

در 18 ماه گذشته تغییرات لرزه‌ای در نحوه مصرف افراد و مشاغل از محصولات و خدمات مشاهده شده است. عدم قطعیت اقتصادی و اختلال متعاقب آن در مدل‌های فروش سنتی – و بودجه – به سرعت انتقال به نرم‌افزار به عنوان سرویس (SaaS) و مدل‌های اشتراک را تسریع کرد.

با این حال، رشد در بازار به این معنی است که شرکت‌های SaaS با چالش‌های منحصر به فردی روبرو هستند. رشد سریع مستلزم تصمیم گیری سریع با اطلاعات صحیح است – اما اطلاعات صحیح چیست و شرکت ها باید از کجا شروع به جستجوی آن کنند؟

البته طیف وسیعی از معیارها وجود دارد که می تواند به شرکت ها کمک کند تا سلامت سازمانی خود را درک کنند و بهترین راه ها برای بهینه سازی کسب و کار را تعیین کنند. با این حال، یکی از بزرگترین موانعی که آنها می توانند با آن روبرو شوند، گردآوری گزارش ها با داده های استخراج شده از برنامه های کاربردی متفاوت، جمع آوری آن داده ها و سپس انجام محاسبات در صفحات گسترده است – که می تواند فرآیندی دستی، زمان بر و مستعد خطا باشد.

علاوه بر این، به بررسی این می‌پردازد که کدام معیارها واقعاً در هر مرحله از رشد شرکت تفاوت ایجاد می‌کنند، زیرا معیارهایی که برای ثبت و پیش‌بینی رشد استفاده می‌شوند، بسته به جایی که شرکت در سفر خود است، بسیار متفاوت است. از شرکت‌های در مراحل اولیه و اولیه، از شرکت‌هایی که در مرحله رشد هستند، تا شرکت‌های دولتی – این گزارش همه آنها را پوشش می‌دهد.

هدف از استفاده از معیارها این است که به راحتی معیارهای دقیق مورد نیاز خود را در زمانی که به آنها نیاز دارید، به آسانی دریافت کنید و به آنها دسترسی پیدا کنید. این معیارها باید مشکلات و فرصت های پیش رو و همچنین علل ریشه ای روند عملکرد را روشن کند.

در کنار معیارها، نقش کنترل کننده شرکت در رشد هر شرکت SaaS نقش اساسی دارد. این نقش می تواند با معادل آن در یک شرکت سنتی متفاوت باشد، به طوری که کنترل کننده احتمالاً با حوزه های مختلف عملکردی فراتر از امور مالی درگیر است. در حالی که این نقش می تواند از برخی جهات پیچیده تر باشد، همچنین می تواند پویاتر باشد و کنترل کننده بتواند به جای تکیه بر ارقام مبتنی بر داده های تاریخی، یک دیدگاه آینده نگر و فعالانه از تجارت اتخاذ کند.

با این حال، نکته مهم این است که از آنجایی که دفتر کنترل کننده سطوح بالاتری از دید مالی را برای کمک به رشد و سودآوری ایجاد می کند، رابطه سازمان مالی با نقش کنترل کننده باید بر این اساس تکامل یابد.

این به چه معناست؟ به بیان ساده، مدیر مالی امروزی نیاز به همکاری نزدیک با کنترل کننده دارد تا اطمینان حاصل کند که سازمان نه تنها از استعدادها و دانش کنترل کننده بهره کامل می برد، بلکه دفتر آنها در بالاترین سطوح کارایی و دقت کار می کند. در واقع، کل سازمان ممکن است از یک تیم مالی بهره مند شود که منابع ریسک مالی را درک و کنترل می کند، فرآیندهای کارآمدتر را پیاده سازی می کند، و بینش عمیق تری نسبت به معیارهای مالی و عملیاتی کسب و کار ایجاد می کند تا تصمیم گیری بهتر و هیئت مدیره با اطلاعات بهتر را هدایت کند.

https://techmonitor.ai

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *