نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 3:23 ب.ظ

یک ربات انسان‌نمای جدید با پیشرفته‌ترین و واقعی‌ترین حالات صورت

آمیا پالجا  03 دسامبر 2021

یک شرکت انگلیسی Engineered Arts یک ربات انسان نما ساخته است که می تواند عبارات شبیه انسان را به راحتی  با حالات صورت نشان دهد. در ویدئوی کوتاهی که در یوتیوب منتشر شده است، این شرکت پیشرفته ترین انسان نما خود را به نام Ameca نشان می دهد که پلتفرمی برای آزمایش فناوری های رباتیک است.

با پیشرفت‌های جدید در هوش مصنوعی، ماشین‌ها یاد می‌گیرند که نه تنها وظایف انسانی را انجام دهند، بلکه فراتر از آن نیز عمل کنند. با این حال، برای اینکه انسان‌ها و ماشین‌ها با یکدیگر روان‌تر کار کنند، ماشین‌ها باید همان فضا را ایجاد کنند و انسان‌نماها بهترین سکوها برای انجام این کار هستند. محققان تلاش کرده‌اند با آموزش ارتباطات غیرکلامی انسان‌نماها را تعاملی‌تر کنند و Ameca یک نقطه عطف در این زمینه است.

همانطور که در فیلم مشاهده می شود، به نظر می رسد که انسان نما در یک آزمایشگاه روباتیک از خواب بیدار شده است در حالی که یک انسان واقعی در پس زمینه مشغول کار است. این ربات بازوهای خود را حرکت می دهد، در عرض چند ثانیه عبارات متعددی را نشان می دهد و حتی قبل از اینکه کاملاً متعجب به دوربین نگاه کند، از روانی حرکت دست ها و انگشتانش ابراز شگفتی می کند. این تیزر نمایش کافی از آنچه که ربات می تواند در قسمت نیمه بالایی بدن انجام دهد است.

نیمه پایینی آن در حال حاضر کاملاً غیر کاربردی است. وب سایت Engineered Arts می گوید برای یک ربات انسان نما، آمیکا هنوز نمی تواند راه برود. با وجود اینکه این شرکت تحقیقاتی در این زمینه انجام داده است، اما هنوز آموخته ها را به ربات منتقل نکرده است. با این حال، راه رفتن، پریدن، یا انجام پارکور هدف آمکا نیست. سازندگان آن به درستی آن را چهره آینده رباتیک می نامند.

Ameca از سیستم عامل Tritium Engineered Arts پشتیبانی می‌کند که به شرکت‌هایی که درگیر توسعه رباتیک هستند اجازه می‌دهد فناوری‌های خود را آزمایش کنند. شرکت‌ها یا استارت‌آپ‌ها چه هوش مصنوعی و چه فناوری یادگیری ماشینی در حال توسعه هستند، می‌توانند با استفاده از Ameca، فناوری خود را در مقابل مخاطبان زنده به نمایش بگذارند. طبق نظر وب سایت خود، Engineered Arts حتی می تواند Ameca را برای نمایشگاه ها یا بحث های تلویزیونی زنده اجاره کنند.

Ameca در نمایشگاه CES 2022 که در ژانویه 2022 برنامه ریزی شده است به نمایش گذاشته خواهد شد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *