نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 10:04 ق.ظ

Lightyear One با انرژی خورشیدی ماه‌ها بدون شارژ رانندگی خواهد کرد

توسط کریس یانگ04 نوامبر 2021

لایت‌یر، سازنده خودروهای برقی خورشیدی اخیراً به‌روزرسانی جدیدی را در مورد توسعه خودروی الکتریکی خورشیدی Lightyear One (SEV) به اشتراک گذاشته است. این شرکت هلندی اعلام کرد که 20 آزمایش دوام را با موفقیت روی Lightyear One انجام داده است.

هدف آنها توسعه خودرویی است که بتواند ماه‌ها بدون نیاز به برق کار کند و به طور گسترده پایداری وسیله نقلیه و آزادی مالک آن را افزایش دهد.

Lex Hoefsloot، مدیرعامل لایت‌یر در مصاحبه‌ای از طریق ایمیل به ما گفت: «هم‌اکنون با اولین مدل ما، در هلند، در طول تابستان می‌توانید ، وقتی از ماشین برای رفت و آمد روزانه خود استفاده می‌کنید برای ماه‌ها بدون هزینه رانندگی کنید.

اعداد موجود در وب سایت لایت یر نشان می دهد که ما آنقدرها که برخی تصور می کنند با دیدن SEV های دوربرد فاصله نداریم. این شرکت ادعا می کند که اولین مدل خود تنها 83 وات ساعت در کیلومتر مصرف می کند که سه برابر کمتر از هر خودروی برقی دیگری در بازار امروز است. با استفاده از پنل های خورشیدی روی سقف خود، در حال حاضر می تواند با سرعت 12 کیلومتر در ساعت شارژ شود. در حال حاضر، لایت یر می گوید که این کافی است تا بسیاری از رانندگان بتوانند رفت و آمد روزانه خود را فقط با انرژی خورشیدی برای مدت طولانی انجام دهند – با توجه به اینکه طبق کمیسیون اروپا میانگین زمان رفت و آمد در اروپا تقریبا 30 دقیقه است.

البته فناوری خودروهای خورشیدی تنها در مراحل ابتدایی خود است، به این معنی که در سال‌های آینده بهبود خواهد یافت. همانطور که Hoefsloot توضیح می دهد، تلاش جهانی برای پایدار ماندن، در میان آخرین گزارش IPCC در مورد تغییرات آب و هوا، به این معنی است که مردم SEVs را جدی تر از همیشه می گیرند.

هوفسلوت توضیح داد: در حال حاضر کشورهای مختلفی در اروپا وجود دارند که می خواهند فروش خودروهای ICE را تا سال 2030 ممنوع کنند. “البته این خبر خوبی است، اما ما معتقدیم که باید بیشتر بر روی انتقال به خودروهای خورشیدی تمرکز کنیم. برای مثال، طراحی صفحات خورشیدی حتی کارآمدتر، کمک قابل توجهی به این انتقال خواهد کرد.”

یکی از بزرگترین موانع در مورد تجاری شدن SEV ها در مقیاس انبوه این واقعیت است که پنل های خورشیدی در حال حاضر با بازدهی حدود 20 تا 35 درصد کار می کنند، به این معنی که پنل های بیشتری باید اضافه شود و به وزن و هزینه آن می افزاید.

ما از Hoefsloot پرسیدیم که آیا او معتقد است که پنل های خورشیدی در درجه اول به عنوان مکملی برای وسایل نقلیه با باتری استفاده می شود و او گفت: “ما معتقدیم که شارژ باتری سقف خورشیدی ما را تکمیل می کند. انرژی خورشیدی استقلال را ارائه می دهد. شما فقط می توانید ماشین خود را پارک کنید و این کار انجام می شود. سلول های خورشیدی به طور فزاینده ای ارزان شده اند و فقط انرژی تمیز، رایگان و بدون دردسر را در اختیار شما قرار می دهند.”

Hoefsloot گفت: “هدف ما این است که خودرویی را تحویل دهیم که در مدت 15 سال فقط یک یا دو بار در سال، برای هر راننده متوسط ​​در اروپا شارژ شود.”

برای رسیدن به این هدف، لایت یر اخیراً به دو نقطه عطف کلیدی در مسیر تولید اولین وسیله نقلیه تجاری خود دست یافته است. در ماه ژوئیه، لایت یر تست های مسیری را انجام داد که نشان داد نمونه اولیه لایت یر وان می تواند با یک بار شارژ مسافت 709 کیلومتری را طی کند. این شرکت قصد دارد حداکثر برد ممکن را از یک باتری نسبتا کوچک به دست آورد، به این معنی که باتری و پنل‌های خورشیدی سنگین نیستند.

اخیراً، در 18 اکتبر، این شرکت تقریباً یک جلسه آزمایش دوام یک هفته ای را برای اطمینان از ایمنی Lightyear One انجام داد. برای این آزمایش‌ها خودرو در زمین‌های ناهموار و جاده‌های پر از چاله‌ها رانده شد تا نشان دهد که می‌تواند در شرایط واقعی مقاومت کند. https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *