نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 6:12 ق.ظ

تاب آوری سایبری چیست؟

ارسال شده در 25 اکتبر 2021 توسط The Manufacturer

به عبارت ساده، انعطاف‌پذیری سایبری تضمین می‌کند که زیرساخت دیجیتال شما برای مقاومت در برابر حملات سایبری پایدار تجهیز شده است یا خیر. هرچه کسب و کار شما بیشتر به سیستم‌های متصل دیجیتالی منتقل شود، سطح آسیب پذیری شما بیشتر می‌شود.

با توجه به اینکه صنعت تولید در آستانه مهاجرت انبوه به سیستم‌های Industry 4.0 قرار دارد، اطمینان از انعطاف‌پذیری سایبری مناسب کسب‌وکار شما برای جلوگیری از، از دست‌دادن داده‌ها، آسیب‌های مخرب و مشکلات مالی حیاتی است.

دو مانع اصلی برای ورود شرکت‌های تولیدی وجود دارد، هزینه و مهارت. هزینه اجرای اقدامات امنیت سایبری بیشتر یک مانع درک شده است تا واقعیت. همانطور که Aaron Maran، مدیر سیاست در Make UK در پادکست Cyber ​​and Smart Manufacturing می‌گوید: «ابزارها و تکنیک‌های رایگان زیادی وجود دارد که شرکت‌ها می‌توانند آن‌ها را پیاده‌سازی کنند که می‌توانند لایه‌هایی از امنیت سایبری اضافه کنند، به عنوان مثال احراز هویت دو مرحله‌ای یا تغییر رمزهای عبور به طور منظم، یا حتی به سادگی پشتیبان گیری از فایل ها عمل می‌کند.»

شکاف مهارتی نگرانی مبرم‌تری است. با توجه به اینکه نیاز به حفاظت سایبری به طور تصاعدی در حال رشد است، نیاز به متخصصان واجد شرایط امنیت سایبری ضروری است.

پذیرش سیستم‌ها و فرآیندهای Industry 4.0 در صنعت تولید یک چالش منحصر به فرد است. سیستم‌های متصل بیشتر، اغلب در سراسر شبکه بزرگی از پیمانکاران فردی، خطر بسیار بیشتری ایجاد می‌کند. در کنار این، صنعت تولید یک هدف بسیار پرسود و اغلب آسیب‌پذیر برای مجرمان سایبری است. در نتیجه این امر رایج‌تر می‌شود که کسب‌وکارها از تامین‌کنندگان و حتی مشتریان می‌خواهند قبل از دسترسی به سیستم‌هایشان، استحکام سایبری خود را نشان دهند.

برای جلوگیری از حملات سایبری، نقش رهبران ارشد در کل تجارت بسیار مهم است. به‌ویژه با توجه به نحوه استفاده از پلتفرم‌های دیجیتال توسط هر بخش از سازمان شما. تغییرات فرهنگی از بالا پایین می‌آید، بنابراین برای اینکه کل فرهنگ کسب‌وکار اصول صنعت 4.0 ایمن سایبری را بپذیرد، از همان ابتدا نیاز به رهبر ارشد خرید دارد و در محیطی که احتمال حملات سایبری بیشتر می‌شود، مهم است که رهبران کسب و کار نگرش جدی و همیشگی ایجاد کنند.

همانطور که کسب و کار شما شروع به انتقال به سمت آماده شدن به صنعت 4.0 می‌کند، این فرآیند تحول فرصتی عالی برای ترکیب اصول انعطاف پذیری سایبری است. ارکان کلیدی عبارتند از:

سیستم‌های امنیت سایبری: تحقیق و سرمایه گذاری در دفاع سایبری مناسب. هزینه ورود ممکن است آن‌طور که انتظار دارید بالا نباشد. علاوه بر این، هزینه مالی یک حمله سایبری شدید بسیار بیشتر از سرمایه‌گذاری در سیستم‌های امن است.

برنامه ریزی اضطراری: دانستن اینکه وقتی حمله یا نقض رخ می‌دهد چه کاری انجام می‌دهید بسیار مهم است. تست استرس منظم در آماده کردن تیم امنیتی و رهبران تجاری شما برای مدیریت و پاسخ به حملات بسیار ارزشمند است، اما همچنین در آشکار کردن نقاط آسیب‌پذیر در سیستم‌ها و اولویت‌های بازیابی کسب‌وکار شما که در غیر این صورت نادیده گرفته می‌شدند.

همانطور که شریک امنیت سایبری در Deloitte می‌گوید: «این واقعاً مهم است که بدانید از قبل با چه کسی تماس می‌گیرید، نه اینکه در آن زمان وحشت کنید. نمونه‌های برجسته زیادی از حملات سایبری وجود دارد و کسب‌وکارها در ابتدا منجمد شده‌ و نمی‌دانند چگونه باید واکنش نشان دهند. در مراحل اولیه پس از یک حمله، واکنش سریع و کارآمد بسیار مهم است و بر نیاز به آمادگی‌های احتمالی تأکید بیشتری می‌شود.»

آرون می‌گوید: «پذیرش فرهنگ بدون سرزنش در توانمندسازی همکاران برای گزارش دادن اتفاقات در زمان وقوع آن‌ها بسیار مهم است و می‌تواند به پیشرفت در صورت مواجهه با حمله کمک کند.»

اطمینان از اینکه کارکنان شما در شناسایی آسیب‌پذیری‌ها و شکاف‌ها در امنیت سایبری شما احساس راحتی می‌کنند، کلید اجرای یک محیط پایدار و امن سایبری است. تجزیه و تحلیل منسجم و انتقادی سیستم‌ها و دفاع‌های شما، از هر بخش از سازمان، به شما امکان می‌دهد فرهنگی را بسازید که همیشه در حال بهبود است – از شما در حال و آینده در برابر تهدید حملات سایبری محافظت می‌کند.

Home

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *