نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

15 اردیبهشت 1403 11:15 ب.ظ

ده فن‌آوری نوظهور سال ۲۰۲۱

فن‌آوری‌های جدید همچنان در حال ظهور با سرعت بی‌سابقه‌ای هستند که تا حدی به دلیل همه‌گیری بیمار کووید جهانی تقویت‌شده است. انجمن فناوری‌های نوظهور CompTIA شکاف بین وعده‌ها و سود فناوری‌های نوظهور را تحت نظر دارد و تمرکز خود را بر لیست سالانه فناوری‌های نوظهور برای کشف موارد استفاده برتر برای هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیا (IoT) تغییر داده است.

این دو فناوری سه سال پیاپی و با دلایل خوب در صدر فهرست قرار گرفته‌اند – مواردی که قدرت راه حل‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیا را برجسته می‌کند بسیار زیاد است، به شرکت‌ها کمک می‌کند کارآمدی ایجاد کنند، در وقت خود صرفه‌جویی کرده و درآمد را افزایش دهند. لیست 10 فناوری برتر در حال ظهور 2021 با استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، عمیق‌تر است و نشان می‌دهد که چگونه آن‌ها تجارت را متحول می‌کنند. این جایی است که لاستیک با جاده برخورد می‌کند، جایی که ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده (MSP) می‌توانند راه حل‌هایی را برای رسیدگی بهتر به چالش‌های مشتری شناسایی کرده و وعده را به سود تبدیل کنند.

برای تعیین موارد استفاده برتر برای هر دو فناوری، جامعه فناوری نوظهور اخیرا از داده‌های CompTIA از یک مطالعه کمی استفاده کرد که شامل یک نظرسنجی آنلاین در ماه فوریه 2021 از متخصصان بود. در مجموع 400 کسب و کار مستقر در ایالات متحده در این نظرسنجی شرکت کردند و رایج‌ترین موارد استفاده برای IoT و AI را مشخص کرد. سپس انجمن فناوری‌های نوظهور بر اساس اطلاعات و تجربه اعضا، این لیست را به پنج مورد استفاده برای هر فناوری محدود کرد.

5 مورد استفاده از هوش مصنوعی (AI)

1. فروش پیشگویانه /امتیاز دهی رهبری و هدایت

فروش پیش‌بینی‌کننده مشتریان قبلی را با فیلتر کردن سرنخ‌های فاقد اعتبار اولویت بندی می‌کند تا نمایندگان فروش بتوانند زمان بیشتری را برای خریدهای احتمالی صرف کنند. بسیاری از پلتفرم‌های فروش و بازاریابی در حال حاضر ماژول‌های نمره دهی را ارائه می‌دهند که نتایج را پیش بینی می‌کند و کمپین‌هایی را ایجاد می‌کند که هدف آن‌ها ایجاد کیفیت بالاتر است.

چگونه فروش پیش‌بینی کننده و امتیاز دهی سرب از هوش مصنوعی استفاده می‌کند؟

هوش مصنوعی اولویت‌بندی موثرتر مشتریان احتمالی را از طریق امتیاز دهی به سرآمدی امکان پذیر می‌کند و تجزیه و تحلیل دقیق و واقعی را ارائه می‌دهد. با در دسترس قرار گرفتن داده‌های بیشتر، الگوریتم‌های پیش‌بینی بهبود می‌یابند و الگوهای خرید ایجاد می‌شود که کیفیت پیش‌بینی را افزایش می‌دهد و به ساده‌سازی برنامه‌های فروش کمک می‌کند.

2. بهینه سازی ارائه خدمات CRM

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و سیستم‌های بهینه‌سازی ارائه خدمات، نظارت و تجزیه و تحلیل الگوهای خرید و استفاده مشتری را برای افزایش کارایی فروش و سودآوری افزایش می‌دهد. نمایندگان فروش از این اطلاعات برای درک بهتر مشتریان خود و شناسایی فرصت‌های فروش متقابل و افزایش فروش استفاده می‌کنند.

این سیستم‌ها چگونه از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند؟

حجم و پیچیدگی معاملات مشتریان در حال افزایش است – به این معنی که اطلاعات بیشتری در دسترس و پیچیده‌تر است. هوش مصنوعی می‌تواند این داده‌ها را به طور موثری برای تشخیص الگوها و ارائه بینش دقیق مشتری پردازش کند و به سازمان‌ها اجازه می‌دهد در طول چرخه فروش تصمیمات بهتری بگیرند.

۳- Chatbot، دستیارهای دیجیتال

چت بات‌ها و دستیاران دیجیتالی برنامه‌هایی هستند که برای انجام مکالمات آنلاین از طریق متن یا نوشتار به گفتار، به جای عوامل زنده استفاده می‌شوند. این به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با استفاده از منابع موجود قیاس نموده در حالی که تجربه مشتری «شبیه انسان» را ارائه می‌دهند.

چگونه چت‌بات‌ها از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند؟

این برنامه‌ها از سوالات مشتری قبلی یاد می‌گیرند، الگوها را شناسایی کرده و رفتار احتمالی مشتری را پیش‌بینی می کنند. ربات‌ها همچنین می‌توانند با استفاده از پردازش زبان طبیعی (NLP) برای تفسیر الگوهای صدای انسان و ارائه پاسخ در یک رابط بصری مستقر شوند.

4. تشخیص تهدید امنیت سایبری

وقتی از پلتفرم‌های امنیت سایبری مجهز به هوش مصنوعی استفاده می کنند ، شرکت‌ها می توانند امنیت خود را در برابر حملات سایبری افزایش دهند. پلتفرم‌های تشخیص تهدید امنیت سایبری مجهز به هوش مصنوعی از یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل داده‌های تاریخی و پیش بینی و تشخیص تهدیدهای احتمالی سایبری استفاده می‌کند.

چگونه هوش مصنوعی بسترهای تشخیص تهدید امنیت سایبری را افزایش می‌دهد؟

هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده‌ها را ممکن می‌سازد، در نتیجه با شناسایی تهدیدات شناخته شده در زمان واقعی، آسیب و از دست رفتن داده‌ها را به حداقل می‌رساند.

5. اتوماسیون بازاریابی

ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی داده‌های منابع مختلف را با هم هماهنگ می‌کنند و به طور خودکار تجزیه و تحلیل‌های پیش بینی کننده در مورد مشتریان را جمع آوری می‌کنند تا بینش ترجیحات را به دست آورند و به نوبه خود، کمپین‌های بازاریابی ایجاد می‌کنند تا آن‌ها را به عنوان راهنمای واجد شرایط جذب کنند.

نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی چگونه از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند؟

نرم افزار هوش مصنوعی داده‌ها را برای یادگیری چرخه‌های خرید مشتری و محرک‌ها جمع آوری می‌کند و به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا بدون هیچ گونه تلاش انسانی به طور موثر ارتباط برقرار کرده و پیام‌های فروش را در زمان مناسب ارسال کنند.

5 مورد برتر استفاده از اینترنت اشیاء (IoT)

1. ردیابی دارایی

ردیابی دارایی با نظارت بر دارایی‌ها و استفاده از آن‌ها در زمان واقعی در مکان‌هایی مانند ساختمان، انبار، حیاط یا محوطه، تجهیزات و مدیریت موجودی را که مستلزم کار و خطا هستند، ساده می‌کند.

ردیابی دارایی چگونه از اینترنت اشیا استفاده می‌کند؟

حسگرهای اینترنت اشیا به منظور جمع آوری داده‌های مکان و استفاده در زمان واقعی در تجهیزات نصب شده یا به آن‌ها متصل شده‌اند. این داده‌ها سپس برای پردازش و تجزیه و تحلیل به یک نرم افزار مدیریت متمرکز ارسال می‌شوند.

2. نظارت صنعتی

نظارت صنعتی با نظارت بر وضعیت دارایی‌ها، پیش‌بینی تعمیر و نگهداری و اطمینان از کیفیت، عملکرد، بهره‌وری و کارایی فرایندهای صنعتی را در تولید، معدن، نفت و گاز، تاسیسات و سایر صنایع بهبود می‌بخشد.

اینترنت اشیا در نظارت صنعتی چگونه استفاده می‌شود؟

نظارت صنعتی از سنسورها و محرک‌های هوشمند برای ارزیابی وضعیت ماشین و انتقال این اطلاعات به نرم افزار مدیریت متمرکز استفاده می‌کند.

3. نشان‌های هوشمند

با صدور نشان‌های مبتنی بر حسگر به کارکنان و مهمانان، سازمان‌ها می‌توانند از رویکردی ساده و در عین حال پیچیده برای شناسایی، مکان‌یابی و دسترسی ایمن به پرسنل در تاسیسات خود استفاده کنند.

نشان‌های هوشمند چگونه از اینترنت اشیا استفاده می‌کنند؟

نشان‌های هوشمند ردیاب‌های قابل حمل در کارت شناسایی هستند که از سنسورهای IoT تعبیه شده برای مکان جغرافیایی دقیق و مداوم برای ردیابی، اطلاع رسانی منطقه و نظارت بر ایمنی و امنیت نیروی کار استفاده می‌کنند.

4. مدیریت ناوگان

مدیریت ناوگان به اپراتورهای ناوگان اجازه می‌دهد تا با نظارت بر تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه، نحوه عملکرد و عملکرد راننده، فرایندها را با ارائه دید در زمان واقعی خودکار کنند.

اینترنت اشیا چگونه در مدیریت ناوگان استفاده می‌شود؟

مدیریت ناوگان از حسگرهای راه دور متصل به وسایل نقلیه استفاده می‌کند که اطلاعات را به نرم افزار مدیریت باز می‌گرداند و سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا منابع را بهتر تخصیص دهند، آن‌ها را برنامه ریزی کرده و با شرایط متغیر سازگار شوند.

5. ساختارهای هوشمند

ساختارهای هوشمند سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا ویژگی‌های مختلف ساختمان را برای بهینه‌سازی محیط و عملکرد ساختمان مانند خودکارسازی و کنترل امنیت یا تهویه مطبوع کنترل کنند.

ساختمان هوشمند چگونه از اینترنت اشیا استفاده می‌کند؟

با استفاده از حسگرها و نرم افزارهای متصل، سازمان‌ها می‌توانند چندین سیستم ساختمان را تحت نظارت، مدیریت و تجزیه و تحلیل قرار دهند تا بینشی در مورد الگوها و روندها برای بهینه سازی عملیات ساختمان و/یا محوطه کسب کنند. https://connect.comptia.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *