نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 3:28 ق.ظ

اجلاس هوآوی در مورد نقش فناوری‌های دیجیتال درگذار به اقتصاد کم کربن

28 سپتامبر 2021

در 23 سپتامبر، هواوی میزبان اجلاس انرژی به صورت آنلاین بود که در چارچوب HUAWEI CONNECT 2021 و با موضوع «انرژی دیجیتال، تقویت دوران کربن کم» برگزار شد. در طول اجلاس، مشتریان و شرکا بهترین شیوه‌های استفاده از فناوری‌های جدید برای انتقال صنعت انرژی به سمت کاهش کربن را مورد بحث قرار دادند. هواوی همچنین مقاله انتقال انرژی جهانی و توسعه کربن صفر را منتشر کرده و استراتژی انتقال انرژی خود را به اشتراک گذاشته است.

پس از امضای توافقنامه پاریس در سال 2015، بیش از هر زمان دیگری کشورها متعهد به کاهش کربن هستند و اقدامات مثبتی را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی انجام می‌دهند. هر کدام مسیر متفاوتی را، متناسب با مشخصات منابع، انرژی و محیط آن دنبال می‌کنند.

دیوید سان، نایب رئیس Huawei Enterprise BG و رئیس واحد تجارت جهانی انرژی در شرکت گفت: «علیرغم اراده قوی برای خنثی سازی کربن، ما باید سه چالش را در نظر بگیریم: توسعه سبز و کم کربن، توسعه اقتصادی و همچنین امنیت و تداوم تامین انرژی. همگرایی تحول انرژی و تحول دیجیتالی زمینه را برای راه دیجیتالی برای خنثی سازی کربن»

وی افزود: «هواوی یک روش Trans-Cube توسعه داده است. این نشان می‌دهد که برای نزدیک شدن به یک سیستم انرژی هوشمند بدون کربن خالص و دستیابی به توسعه جهانی بدون کربن، باید سه قابلیت اصلی ایجاد کنیم-تبدیل کربن خالص، تحول انرژی و تحول دیجیتالی.»

اولین قابلیت-تبدیل بدون کربن صفر-به صنایع مختلف کمک می‌کند تا دارایی‌های کربن‌زای خود را مدیریت کرده و اقدامات کربن‌زدایی مناسب با زمینه‌های خاص خود را انجام دهند. در این فرآیند، آن‌ها از کربن کم به کربن نزدیک صفر می‌رسند و در نهایت به کربن صفر می‌رسند.

سپس، تبدیل انرژی، تولید و مصرف انرژی را قابل اطمینان‌تر، ایمن‌تر و کارآمدتر می‌کند و از یک سیستم متمرکز واحد به یک سیستم متنوع، توزیع شده و یکپارچه تبدیل می‌شود. هدف نهایی دستیابی به هماهنگی چند انرژی و بهینه سازی کارایی است.

آخرین و مهم‌ترین نکته این است که تحول دیجیتالی وجود دارد که صنایع را قادر می‌سازد از وضعیت اطلاعاتی به دیجیتالی و در نهایت هوشمند تبدیل شود. با در اختیار داشتن داده‌ها، تحول دیجیتالی امکان تبدیل کربن خالص و تبدیل انرژی را فراهم می‌کند.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *