نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

29 اسفند 1402 6:32 ق.ظ

تابوت نادر عصر برنز در حوضچه زمین گلف به همراه تبر کشف شد

15 سپتامبر 2021

یک تابوت سیاه چوبی عصر برنز حاوی بقایای مردی که با تبر مدفون شده بود مربوط به 4000 سال پیش است، به طور تصادفی در یک زمین گلف کشف شد.

کشف تابوت و محتویات آن باعث مأموریت نجات شد که با کمک 70،000 پوند (97،000 دلار) از انگلستان تأمین شد و توسط تیمی از کارکنان و دانشجویان گروه باستان شناسی دانشگاه شفیلد که در این نزدیکی کار می‌کردند و کمک‌های خود را ارائه کردند، حمایت شد.

این تابوت، که سه متر طول و یک متر عرض دارد، به طور خاص محافظت می‌شود تا از خراب شدن ساختار ظریف پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و هوا جلوگیری شود.

این تابوت از تخلیه تنه درخت ساخته شده و از گیاهان برای محافظت از بدنه آن استفاده شده، سپس تپه‌ای از شن بر روی قبر ریخته شد. شیوه‌هایی که فقط در اختیار افراد دارای موقعیت بالا در جامعه عصر برنز قرار می گرفت.

این یافته شگفت انگیز به طور اتفاقی در حین کار در حوضچه‌ای در باشگاه گلف Tetney در جولای 2018، در طول موج گرم هوا به دست آمد. مالک چوب گلف، مارک کسول، با طرح عتیقه جات قابل حمل و انگلستان تاریخی تماس گرفت. پس از یک سال ذخیره سازی سرد در حین ارزیابی، به مرکز باستان شناسی یورک منتقل شد، جایی که در حال انجام کارهای حفاظتی بود.

به گفته باستان شناسان، این تبر بیشتر نماد اقتدار است تا یک ابزار کاربردی، در حالی که تابوت بینشی در مورد چگونگی مشخص شدن سلسله مراتب اجتماعی در عصر برنز ارائه می‌دهد. تا کنون، برگ‌های درخت عرعر در داخل تابوت پیدا شده است و کارهای بیشتری برای کشف بیشتر نحوه استفاده از گیاهان در این عمل دفن و زمان دفن در سال برنامه ریزی شده است. این تبر بسیار نادر است، تصور می‌شود که فقط 12 مورد در انگلستان شناخته شده باشد، مخصوصاً به این دلیل که دسته چوبی و سر سنگی سالم مانده است.

در آن از تکنیک ساخت چوب شکاف استفاده شد، جایی که تنه درخت ابتدا به صورت طولی شکسته شده تا نیم یا کمی بزرگتر برای کنده کاری ایجاد کند، به جای اینکه یک درخت کامل را از ابتدا خالی کند. احتمالاً دارای یک درپوش بوده که بخشی از آن سالم مانده است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *