نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 3:47 ب.ظ

مسابقات قهرمانی انباشت سنگ در اروپا  و مسایل محیط زیست     

اندی کوربلی -23 سپتامبر 2022 – اعتبار لارنس وینرام عکاسی

هر سال، یک رویداد شگفت انگیز برای تجلیل از زیبایی اجزای طبیعت و ارتباط انسان با آن در یک آخر هفته در اسکاتلند برگزار می شود.جشنواره اروپایی «لند آرت» و مسابقات قهرمانی سنگ‌های برهم  برای پنجمین بار در دانبار در سواحل اسکاتلند برگزار شد و عکس‌ها دیدنی هستند.

این رویداد در ابتدا به عنوان «چالش چیدن سنگ جان مویر» با نام طبیعت‌شناس معروف اسکاتلندی-آمریکایی که در دانبار به دنیا آمد، سازمان‌دهی شد، این رویداد توسط هنرمند محلی جیمز کریگ پیج در سال 2016 تأسیس شد.

سپس در سال 2022، پس از 5 سال موفقیت آمیز، البته با تعطیلی سال 2020 به دلایل واضح، مسابقه انباشته سنگ جشنواره زیر چتر جشنواره اروپایی لند آرت، ELAF قرار گرفت و اکنون هر ماه جولای به مدت یک هفته کامل برگزار می شود.

ما می‌خواهیم تا جایی که می‌توانیم آن را به بسیاری از مردم معرفی کنیم، به‌ویژه کودکانی که با وجود انبوهی از حواس‌پرتی‌های دیجیتالی، همچنان می‌توانند به راحتی از بازگشت به آنچه که بسیاری از ما در کودکی بدیهی می‌دانستیم، لذت ببرند. بازی آزادانه در طبیعت.

بسیاری از مردم برای آرام کردن ذهن مسابقه‌ای خود تلاش می‌کنند… اینجاست که لند آرت ابزار قدرتمندی است، زیرا نه تنها لذت‌بخش است، بلکه نهایت تمرین ذهنی است. اگر سنگ‌ها را روی هم می‌چینید، هیچ راهی برای انجام این کار بدون تمرکز کامل ذهن وجود ندارد.

انباشتن مسئولانه

چیدن سنگ ها یکی از کارهای قدیمی بشر است. کلمه قدیمی در انگلیسی “cairn” است که به معنای سنگ های روی هم چیده شده است که چیزی شبیه به دنباله را مشخص می کند. باستان شناسان در تمام قاره های مسکون مواردی پیدا کرده اند که قدمت برخی از آنها به اولین جوامع شکارچی و جمع آوری کننده ما باز می گردد.

با وجود این، اکنون تعداد ما بیشتر از گذشته است، و انباشته شدن سنگ، به ویژه در اکوسیستم های حساس مانند نهرها، بستر رودخانه ها، نهرها، یا دامنه های شیب دار کوه، می تواند در طول زمان اثرات مضری داشته باشد.

برداشتن سنگ‌های تعبیه‌شده در بستر رودخانه‌ها به‌طور جدی روی زیستگاه ماهی‌های لانه‌ساز، سمندر، قورباغه و غیره تأثیر می‌گذارد، با تحقیقات علمی خدمات پارک‌های ملی نشان می‌دهد که در واقع می‌تواند به روش‌های تأثیرگذار در از بین رفتن زیستگاه کمک کند.

در تپه‌ها و دامنه‌های کوه، جابه‌جایی سنگ‌ها برای ساختن حفره‌ها می‌تواند خاک را در معرض فرسایش آبی قرار دهد و خطر رانش زمین در هنگام باران‌های شدید را افزایش دهد.

همه انسان ها به همان اندازه که ما حق انجام هر کاری را در طبیعت داریم، حق ساختن و چیدن سنگ ها را دارند. اما این حق با این مسئولیت همراه است که بدانیم چه زمانی سنگ‌ها روی هم چیده می‌شوند و چه زمانی این فعالیت به اکوسیستم‌هایی آسیب می‌رساند که طبیعت‌دوست‌ها آن را ارزشمند می‌دانند.

ELAF این را درک می‌کند و فقط از سنگ‌ها و سنگ‌هایی استفاده می‌کند که قبلاً سفر خود را از کوه‌ها و تپه‌هایی که در آن متولد شده‌اند، تا دریا که به آرامی به شن تبدیل می‌شوند، کامل کرده‌اند.

اگر می‌خواهید سنگ‌ها را در طبیعت روی هم قرار دهید، سنگ‌هایی را انتخاب کنید که قبلاً از زمین جدا شده‌اند. سنگ ها را در زیر آب یا جایی که نشانه هایی از حیات حیوانات روی یا اطراف آنها وجود دارد حرکت ندهید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *