نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 9:55 ب.ظ

کشف فسیل دایناسور توسط یک سگ و بازسازی شهر زغال سنگ در کلرادو

10 مه 2023-اعتبار تصویر: Emily Poole/High Country Newsنوشته درک مایولو

ده سال پیش، یک سگ گریت دین دست و پا چلفتی اما مشتاق به نام والتر با صاحبانش در زمین عمومی نزدیک رنجلی، کلرادو، بیرون رفت و در نزدیکی صخره ای با ظاهری عجیب توقف کرد.صاحبان او تحقیق کردند و به گفته کارشناسان فسیلی ۷۴ میلیون ساله پیدا کردند. پس از کار پر زحمت، دانشمندان یک نمونه تقریبا کامل از دایناسور اردک را کشف کردند.اکنون، فسیل دوران کرتاسه با افتخار نام شکار دیرینه شناس خود را یدک می کشد: والتر.

در همان سالی که والتر پیدا شد، تولید زغال سنگ کلرادو به کمترین میزان در 20 سال گذشته رسید. قرار است نیروگاه کریگ و معادن زغال سنگ در این شهرستان تا سال 2030 تعطیل شوند. بسیاری از مشاغل بسته شده اند و خانم جانسون آرزو دارد یکی از آن ساختمان های خالی را به موزه دایناسورها تبدیل کند تا گردشگران را جذب کند.

زمان را کمی به عقب برگردانید، و در نزدیکی سروها و سرخس‌های یک باتلاق شور بود که دایناسور پیری بدن آرتروز خود را برای نوشیدن فشار داد. طول آن به اندازه یک اتوبوس مدرسه بود، با یک توده استخوانی روی بینی اش و یک زخم کهنه که عفونی شده بود.

شاید در آنجا مرده است یا شاید هنوز در حال درخت خواری بود که سیل یا رانش زمین رخ داد و رسوب جسدش را به همراه سرو و سرخس های اطراف مدفون کرد. گرما و فشار پوشش گیاهی را فشرده و به زغال سنگ تبدیل کرد. اما دایناسور که در یک تابوت از گل و ماسه محصور شده بود، دست نخورده باقی ماند.

هادروسورها – “گاوهای کرتاسه” – زمانی به صورت گله در سراسر آمریکای شمالی ماقبل تاریخ و اوراسیا چرا می کردند. والتر یک نمونه کاملاً قابل توجه است و محققان معتقدند که این فسیل نشان دهنده گونه جدیدی است.

همانطور که دانشمندان، داوطلبان و دانشجویان حفاری کردند، فسیل‌های بیشتری پیدا کردند: دندان داسپلتوزاروس، تکه‌هایی از پوست دایناسور، و نقش‌هایی از گیاهان باستانی مانند چاپ صفحه روی سنگ. قانون حفاظت از منابع دیرینه شناسی می گوید که چنین اکتشافاتی باید به مخازن تایید شده، معمولاً در مراکز دولتی یا موزه در شهرهایی مانند دنور و واشنگتن دی سی بروند.

اما لیز جانسون، دیرینه شناس در کالج جامعه نورث وسترن کلرادو، می خواست آن را تغییر دهد.

او گفت که این تاریخ شمال غرب کلرادو است. باید در شمال غربی کلرادو بماند.» خوشبختانه، این به نفع دولت فدرال نیز بود، بنابراین دفتر مدیریت زمین با کالج همکاری کرد تا این اتفاق بیفتد، روندی را کوتاه کرد که ممکن است سال ها، اگر نه دهه ها طول بکشد. والتر و سایر یافته ها در کریگ خواهند ماند.شهر کریگ عاشق والتر است. مرکز بازدیدکنندگان شهرستان نمونه‌های دندان والتر را می‌فروشد. دانش آموزان و داوطلبان جامعه به مدت پنج تابستان برای کمک به کشف بقایای والتر کار کردند. متعهدترین داوطلبان هنوز هم آخر هفته ها و تعطیلات را به دقت به تمیز کردن فسیل ها می گذرانند.

در سال 2021، بازدیدکنندگان بنای یادبود ملی دایناسور، در حدود صد مایلی غرب، 24.3 میلیون دلار هزینه کردند. این پول زیادی است، اما گردشگری به اندازه استخراج معادن هزینه ندارد. با این حال، در حالی که کریگ برای جذب سرمایه گذاران و صنایع جدید تلاش می کند، طرفداران والتر امیدوارند که گردشگری سرخپوشان بتواند جذابیت تازه ای به آن اضافه کند. «این مکان قبلاً یک باتلاق بود. حالا بیابان  است. جانسون گفت تغییر ثابت است. ما هم باید تغییر کنیم.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *