نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 2:29 ق.ظ

ادیسه ماشین‌های دریایی

توسط اش جونز 14سپتامبر 2021

شرکت فناوری دریایی مستقر در بوستون Sea Machine Robotics قرار است با پیمایش مسافت 1000 مایل دریایی از راه دور در اطراف دانمارک در اواخر امسال، زمینه جدیدی را برای حمل و نقل خودران ایجاد کند. ادیسه ماشین ماشین‌های دریایی در حال آماده شدن برای اولین سفر بزرگ خود در مسافت‌های طولانی است که از فناوری خودران استفاده می‌کند.

این کشتی که یک قایق یدک کش به نام The Machine Odyssey است، قرار است در 30 سپتامبر هنگام خروج از هامبورگ، وضعیت آب‌ها را برای زنده ماندن کشتی‌های خودگردان در سفرهای دوربرد آزمایش کند.

انتظار می‌رود این سفر چند هفته طول بکشد. سیستم‌های کشتی با فناوری خودمختار مدیریت می‌شود، در حالی که مسیر آن توسط اپراتورهای مستقر در ایالات متحده به دقت نظارت می‌شود.

گفته می‌شود که این کشتی به اپراتورهای خشکی خود اجازه می‌دهد تا آن را با استفاده از سیستم‌های تقویت شده زنده که مأموریت آن، وضعیت کشتی، تجزیه و تحلیل آگاهی از موقعیت و داده‌های محیطی را نشان می‌دهد، کنترل کنند. هدف از این سفر ارائه مجوز برای جا به جایی مسافران برای مقاصد تجاری و تفریحی است.

بر اساس یک مطالعه در سال 2018، خطای انسانی مانند مسائل قضاوت، آموزش ناکافی یا خستگی بین 75 تا 96 درصد از تمام حوادث دریایی را شامل می‌شود. تنها در سال 2017، 2172 مورد حمل و نقل رخ داد که هزینه آن‌ها حدود 1.6 میلیارد دلار بود.

یکی از مزایای حمل و نقل مستقل این است که چگونه هر جنبه‌ای از سفر کشتی از طریق الگوریتم‌ها و یادگیری ماشینی اداره می‌شود، که می‌تواند به طور موثر خطرات انسانی را به عنوان یک خطر و همچنین هزینه‌های مربوطه از بین ببرد. با این حال، نگرانی‌هایی نیز در مورد این سطح از خودمختاری وجود دارد که باعث می‌شود انسان از کار خارج شود، عدم وجود خدمه در کشتی می‌تواند تعمیر و نگهداری یا جا به جایی قطعات بزرگ را بسیار دشوارتر کند. همچنین موضوع هزینه‌های اولیه قابل توجه سرمایه گذاری در فناوری‌های خودران برای شرکت‌های حمل و نقل که قبلاً در بخش فناوری سرمایه گذاری نکرده‌اند، به ویژه در مراحل اولیه خودمختاری حمل و نقل، وجود دارد.

در راس این موارد «Sea Machines SM300» قرار دارد، یک سیستم خودمختاری موسوم به سنسور به پروانه که امکان برنامه ریزی مسیر از قبل و همچنین ارائه به روز رسانی برای جلوگیری از موانع، نمودارهای دریایی بردار و سیستم‌های هماهنگ پیشرفته را در اختیار دارد. این شرکت ادعا می‌کند که خدمه از ابتدا تا انتها کنترل کامل کشتی را بر عهده خواهند داشت.

با 90 درصد تجارت جهانی از طریق دریا – حدود 11 میلیارد تن در سال – این بخش با محیطی ناپایدار مواجه است که می‌تواند شرایط خطرناکی را برای خدمه انسانی فراهم کند – بسیار بیشتر از آن‌چه در سفرهای جاده‌ای یا هوایی تجربه می‌شود.

این شرکت افزود ظهور حمل و نقل مستقل امکان بهینه سازی بین ایمنی کارکنان، بهره‌وری و کارایی سیستم‌ها را فراهم می‌آورد.

مایکل جانسون، مدیر اجرایی Sea Machines، گفت: «همانطور که سایر صنایع زمینی، کار دستی تکراری را از انسان به سیستم‌های روباتیک قابل پیش بینی تغییر می‌دهند، فناوری خودکار ما انسان‌ها را از کنترل کننده به فرمانده ارتقا می‌دهد و بیشتر تلاش‌های کنترل مداوم مستقیم توسط فناوری مدیریت می‌شود.»

https://industryeurope.co

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *