نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 اردیبهشت 1403 5:51 ق.ظ

جنگل‌کاری میدلندز انگلیسی با 9 میلیون درخت کاشته شده در 200 مایل مربع 30 ساله می‌شود

اندی کوربلی -9 سپتامبر 2021

انقلاب بازسازی که 30 سال پیش در میدلندز انگلستان ریشه دوانده بود، بیش از 200 مایل مربع را در برگرفت و به یکی از موفق‌ترین تلاش‌ها در اروپا تبدیل شد. جنگل ملی در حال حاضر شامل نه میلیون درخت است که در سه استان پخش شده‌اند و جنگل‌های قدیمی نیوودوود و چارن وود را به هم متصل می‌کند.

جنگل زدایی در سراسر اروپا به یک اتفاق غیر منتظره تبدیل شده است، قاره‌ای که در 200 سال گذشته بیشتر جنگل‌های خود را از دست داده است. بین سال‌های 1990 تا 2010، پوشش درختان 11 میلیون هکتار به حدود 27 میلیون هکتار افزایش یافته است و فقط از سال 2015 ، 8.2 میلیارد یورو از سوی دولت‌ها برای تلاش برای احیای جنگل اختصاص داده شده است.

اهمیت جنگل ملی تا حدی از محل شکل گیری آن ناشی می‌شود. میدلندز انگلیس یکی از مناطق معدنی معروف غرب است .تاریخ شهرهای شهرستان‌های دربیشایر (D-Arbee-sher)، Leicestershire (Less-ter-sher) و Staffordshire با صنعت در هم آمیخته است که به تدریج از بین رفته و چاله‌های معدنی و معادن بی‌استفاده را به عنوان لکه‌هایی بر روی چشم انداز خود باقی گذاشت.

در حال حاضر این گونه لکه‌ها به پارک‌های سبز و ذخایر طبیعی تبدیل شده‌اند و با حومه، زمین‌های کشاورزی و جنگل‌های موجود ترکیب شده‌اند تا انگلستان را طبیعی‌تر کند. همچنین میدلندز درآمد زیادی را برای افراد محلی در شهرهای تاریخی مانند برتون آپون ترنت و Coalville ایجاد کرده است. هر سال جنگل ملی میزبان جشنواره موسیقی است، جشن سه روزه‌ای از طبیعت، بیابان و بازتاب آرام.

بسیاری از روستاها با راه جنگل ملی به یکدیگر متصل می‌شوند، یک تور پیاده روی سه روزه که از جنگل و مناظر آن از شرق به غرب می‌گذرد.

این همچنین موفقیتی را برای مدارس جنگلی انگلستان به اثبات می‌رساند، شکل جدیدی از مدرسه که به کودکان در مورد جنگل‌ها، حیوانات، شبکه زندگی و موارد دیگر آموزش می‌دهد. مدرسه جنگلی بلوط کوچک در سال 2015 به جنگل ملی نقل مکان کرد و اکنون همه را از کودکان نوپا گرفته تا دبیرستان آموزش می‌دهد.

موفقیت جنگل ملی به حدی قوی بوده است که وزارت غذا، امور اقتصادی و روستایی دولت انگلیس متعهد شده است که 500 هکتار جنگل در سراسر شمال شرقی بریتانیا یا معادل 35 زمین فوتبال (انگلیسی) بکارد. این پروژه شاملSouth Tyneside ، Durham ، Gateshead ، Newcastle و Sunderland خواهد بود.

اما این تنها منطقه اصلی انگلستان نیست که به جنگل ملی جدید خود افتخار می‌کند. ولز اخیراً سفری را آغاز کرده است تا هر جنگل موجود در کشور خود را با جنگل ملی خود مرتبط کند. ابتکار در سراسر ولز برای بازگرداندن سرزمین‌های روستایی به وضعیتی که در گذشته انجام می‌شد می‌باشد.

Good News, Inspiring, Positive Stories

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *