نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 2:47 ق.ظ

نسل Z از بخش غذا تغییرات اساسی می‌خواهد

اخبار 04/08/2021

نسل Z از بخش غذایی برای مقابله با دسترسی به غذای سالم و مقرون به صرفه تغییرات اساسی می‌خواهد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که جوانان در سراسر اروپا خواهان بازنگری در نحوه دسترسی، بحث و یادگیری درباره غذاهای سالم هستند.

در تحقیق انجام شده توسط EIT Food، بزرگترین اکوسیستم نوآوری مواد غذایی در جهان، که توسط EIT پشتیبانی می‌شود، بیش از 2000 کودک 18 تا 24 ساله از سراسر انگلستان، فرانسه، آلمان، لهستان و اسپانیا مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌ها به نسلی اشاره می‌کند که در مورد عادات غذایی آن‌ها و به ویژه نحوه ارتباط آن‌ها با رفاه و سلامت روانی، بسیار علاقه مند، آگاه و کارآفرین هستند.

بیش از نیمی از جوانان 18 تا 24 ساله (52٪) به نحوی وضعیت غذای خود را دنبال می‌کنند، اگرچه این رقم در بین کشورها بسیار متفاوت است و به 65٪ از جوانان در آلمان افزایش می‌یابد در حالی که 38٪ در فرانسه است. این نشان می‌دهد که نسل Z علاقه زیادی به عادات غذایی خود دارد. اکثریت این ردیابی از سوی جوانان بر روی شمارش کالری متمرکز است، با این حال، یک چهارم از همه جوانان همچنین درشت مغذی‌ها (یا ماکروها) غذاهایی را که می‌خورند پیگیری می‌کنند.

این Gen-Zers باهوش غذاهای کامل، ارگانیک و گیاهی را به عنوان برخی از سالم‌ترین گزینه‌ها ترجیح می‌دهد و 79 درصد غذاهای فرآوری شده را ناسالم می‌دانند.

توجه مداوم به سلامت در میان همه گیری کووید -19 باعث افزایش آگاهی از اهمیت این امر برای جوانان شده است، به طوری که بیش از نیمی (58 درصد) می‌گویند این همه گیری باعث شده است که آن‌ها از تغذیه سالم آگاهی بیشتری داشته باشند. در همین حال، دو سوم (67٪) می‌گویند غذای سالم در حال حاضر به سادگی مد است.

علیرغم علاقه و اشتیاق شدید به تغذیه سالم، جوانان احساس می‌کنند از حمایت مربیان، صنعت‌گران و سیاست‌گذاران برای این کار برخوردار نیستند. سه چهارم (75٪) می‌گویند که در مورد نحوه تغذیه سالم و متعادل به مشاوره واضح‌تری احتیاج دارند و دو سوم (65٪) از آن‌ها می‌گویند که در مورد نحوه تغذیه سالم در مدرسه آموزش کافی دریافت نکرده‌اند.

از نظر بسیاری از پاسخ‌دهندگان داشتن منبع اطلاعاتی معتبر و معتبر حیاتی بوده است و کمتر از دو سوم آن‌ها (61٪) گزارش کرده‌اند که فکر می‌کنند دانستن نحوه تغذیه سالم دشوار است زیرا توصیه‌های متناقض زیادی وجود دارد.

جوانان به دنبال اطلاعات دقیق‌تری از مارک‌ها هستند، به ویژه در مورد نحوه تهیه غذا. تقریباً از هر 10 جوان هشت نفریعنی ۷۸ درصد دوست دارند برچسب‌های غذا اطلاعات روشنی در مورد نحوه پردازش غذا داشته باشند، نه فقط مواد تشکیل دهنده، در حالی که سه چهارم (75) معتقدند مارک‌های مواد غذایی باید در مورد مصرف کنندگان خود شفاف‌تر باشند.

جوانان همه چیز را به دست خود گرفته و سعی می‌کنند این شکاف مشاوره‌ای را خود پر کنند، دو سوم (67٪) گزارش داده‌اند که به طور منظم به محتوای رسانه‌های اجتماعی مانند TikTok یا Instagram در مورد غذای سالم و ایده‌های دستور العمل سالم نگاه می‌کنند. در حالی که بیش از نیمی (52٪) می‌گویند برای مشاوره در مورد تغذیه سالم به رسانه‌های اجتماعی یا دوستان خود اعتماد می‌کنند.

به عنوان بخشی از این توصیه، جوانان خواهان روایتی در مورد تغذیه سالم هستند که خطری برای سلامت روان آن‌ها نداشته باشد – مانند تمرکز بیش از حد بر کالری به تنهایی.

در حقیقت، بیش از نیمی از جوانان مورد بررسی (55). فکر می‌کنند که شمارش کالری روی برچسب‌ها و منوی غذاها می‌تواند برای سلامت روان افراد مضر باشد – این رقم در انگلستان به 6 در 10 نفر می‌رسد (62)، فرانسه (60 درصد) و آلمان 61 درصد.

علاوه بر این، جوانان لزوماً غذاهای کم کالری را به طور خودکار سالم نمی‌دانند: فقط 54٪ آن‌ها این را می‌دانند، در حالی که یک سوم (34٪) آن‌ها را ناسالم می‌دانند.

وقتی صحبت از نحوه تشویق جوانان به خوردن غذای سالم می‌شود، غذای سالم با تخفیف یا یارانه بیشترین رتبه را در بین پاسخ دهندگان دارد (43٪) که با توجه به این که دو سوم (67٪) فکر می‌کنند غذای سالم گران‌تر از غذای ناسالم است تعجب آور نیست.

https://eit.europa.eu

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *