نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 12:11 ق.ظ

اولین کشتی باری مستقل و تمام الکتریکی جهان

توسط اش جونز. 26 آگوست 2021

شرکت حمل و نقل نروژی یارا اینترنشنال اولین کشتی باری خودگردان، بدون سرنشین و بدون آلایندگی در جهان را ساخته است که قرار است اواخر امسال در اولین سفر خود به حرکت درآید. یارا بیرکلند قرار است اولین سفر بدون سرنشین خود را اواخر امسال در آب‌های نروژ انجام دهد.

اولین سفر Yara Birkeland بدون اعضای خدمه برای اولین بار در سال 2017 طراحی شد و سال 2020 انجام شد، اما همه گیری ویروس کرونا جاه طلبی‌های شرکت را به تأخیر انداخت. این کشتی قرار است از Herøya به Brevik با تنها سه ایستگاه کنترل داده‌های خشکی در مسیر مشخص شده خود حرکت کند.

در حالی که این اولین کشتی کاملاً خودمختار نیست که به دریا می‌رود – یک کشتی بدون خدمه از فنلاند در سال 2018 راه اندازی شد – این اولین کشتی در نوع خود است که به طور کامل از برق استفاده می‌کند.

این کشتی برای رسیدگی به یک مسئله مهم در صنایع حمل و نقل و حمل و نقل – مشکل انتشار کربن ایجاد شده است. به طور خاص برای کاهش انتشار اکسیدهای نیتروژن و اکسیدهای گوگرد، که هم برای انسان سمی هستند و گازهای گلخانه‌ای محسوب می‌شوند و هم دی اکسید کربن، یکی از عوامل اصلی تغییرات آب و هوایی طراحی شده است.

حمل و نقل در حال حاضر حدود 2.5 of از انتشار جهانی کربن را تشکیل می‌دهد و تلاش‌هایی برای حذف کربن زدایی این بخش انجام شده است. 90 درصد تجارت جهانی نیز از طریق دریا انجام می‌شود، این امر ممکن است بخش مهمی از زنجیره ارزش برای کربن زدایی و کمک به کاهش انتشارات در سایر بخش‌های کلیدی صنعتی باشد. علاوه بر این، بیشتر برق نروژ از طریق نیروی آبی تولید می‌شود. این فرایندها در حالی که پاک‌تر از سوخت‌های فسیلی هستند، هنوز باعث انتشار کربن می‌شوند.

Birkeland در حال حاضر قادر به حمل 103 کانتینر است و می‌تواند به حداکثر سرعت 13 گره برسد، در حال حاضر کمی کندتر از اکثر کشتی‌های باری، که اغلب برای حرکت در حدود 24 گره طراحی شده‌اند، اما اغلب بین 16 تا 24 گره حرکت می‌کنند.

جان اسلتن، مدیر کارخانه کارخانه یارا در پورسگرون، نروژ، به CNN گفت که در حال حاضر کشتی با باتری 7 مگاواتی تقریباً هزار برابر ظرفیت یک خودروی برقی کار می‌کند. با توجه به اندازه باتری، شارژ کشتی ممکن است مدتی طول بکشد، اما در بین ماموریت‌ها در اسکله شارژ می‌شود.

در حالی که بارگیری و تخلیه کشتی هنوز به نیروی انسانی نیاز دارد، در حال حاضر، برنامه‌ای وجود دارد که تقریباً در همه جنبه‌های حمل و نقل یارا در آینده‌ای نزدیک، به محض ظهور فناوری، رسیدگی شود. این شامل استفاده از جرثقیل‌های خودران و حامل‌های ناهموار می‌شود.

اسلتن افزود: «تمرکز بر خودمختاری هزینه حمل و نقل کالا را کاهش می‌دهد.»

به جز موضوع همه گیری، تاخیرهای بیشتر در سفرهای اولیه ناشی از همکاری یارا در ارتباط با تنظیم کننده‌های دریایی نروژ بود تا به یک کشتی خودران اجازه دهد برای اولین بار در آب‌های نروژ حرکت کند.

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *