نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 8:56 ق.ظ

چگونه توسعه پایداردر حال نوسازی نوآوری است قسمت 1 از 2: نیاز فوری

24 ژوئن 2021 توسط هارون اسد

این مجموعه دو بخشی، نیازهای فوری را در بخش اول به ایجاد نوآوری در پایداری و رهبران پرداخته و نمونه‌هایی از شرکت‌های نوآور برای پایداری را در بخش دوم برجسته می‌کند.

اگر ضرورت مادر اختراع باشد، انتظار داریم که پایداری باعث ایجاد دوره جدیدی از نوآوری شود. در حالی که بسیاری از سازمان‌ها در کلیه صنایع از قبل شروع به توسعه راه حل‌های نوآورانه برای آینده پایدار کرده‌اند، نیاز گسترده‌ای به تسریع نوآوری وجود دارد و ممکن است سازمان‌ها برای ایفای نقش خود نیاز به افزایش تعهدات، منابع و روش‌های نوآوری خود داشته باشند.

همانطور که مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در آخرین گزارش خطرهای جهانی خود در سال  ۲۰۲۱ اشاره کرده است، در معرض تخریب محیط زیست و نابرابری‌های اجتماعی قرار داریم. ارزیابی اخیر انگلیس نشان می‌دهد که شکاف بین سطح ریسک و سطح سازگاری در حال گسترش است. علاوه بر این، بیماری همه‌گیر موضوعات شکنندگی و انعطاف‌پذیری مرتبط با سیستم غذایی ما را برجسته و نیاز به ادامه حمایت از تحقیقات و توسعه کشاورزی را تقویت کرد.

کریستوفر فلاول در اوایل سال جاری در نیویورک تایمز نوشت: «وقتی تغییر آب و هوای شدید در تگزاس برق و آب را از بین برد، این یک هشدار عمیق برای بقیه کشور بود. زیرساخت‌های حیاتی کشور اساساً برای شوک‌های تغییرات آب و هوایی آماده نیستند. آن‌چه در معرض خطر است: همه چیزهایی که زمینه زندگی مدرن را فراهم می‌کنند، از جمله جاده‌ها و راه آهن، سدها، آب آشامیدنی و سیستم‌های فاضلاب، نیروگاه‌ها، سایت‌های زباله‌های صنعتی و حتی خانه‌های ما می‌باشد.»

در یک بیانیه مشترک در اوایل ماه جاری، 457 سرمایه گذار که 41 تریلیون دلار دارایی را کنترل می‌کنند، اعلام کردند که می‌خواهند دولت‌ها به طور قابل توجهی برنامه‌های کاهش انتشار کربن را در دهه آینده تقویت کنند و اهداف دقیق انتشار را برای رسیدن به صفر خالص انتشار تا سال 2050 تقویت کنند.

نقش تجارت در ارائه اقدامات مقیاس پذیر در کاهش زباله زیاد است. اکثر 300 مدیر سطح C در نظرسنجی اخیر Dow ​​استراتژی‌های اقتصاد دایره‌ای را ضروری می‌دانند و می‌گویند که بازیافت (71٪) و کاهش زباله (68٪) تأثیر قابل توجه یا بسیار زیادی در موارد استراتژیک سازمان شان در طول دو سال گذشته داشته است.

در حالی که بسیاری از سازمان‌ها برای نشان‌دادن تلاش‌های خود برای کاهش این خطرات متعهد شده‌اند، اما این کافی نیست و سرعت عمل بسیار کند است. به عنوان مثال، با توجه به تجزیه و تحلیل جمعی 41 دانشمند، اهداف انتشار صفر خالص طی چندین دهه در آینده تمرکز ما را بایستی جدی‌تر دنبال نمود. تأثیرات بحران اقلیمی در همه جا به طور فزاینده‌ای شدیدتر شده است. ما در اثر گرم شدن کره زمین در حال تجربه امواج گرما، سیل، خشکسالی، آتش سوزی جنگل‌ها و افزایش سطح دریا هستیم.

به همین ترتیب، جیم روبو، مدیرعامل NextEra فکر می‌کند که اهداف خالص صفر غیرمنتظره هستند و در یک کنفرانس اخیر گفت: «اما واقعیت این است که فناوری جذب کربن به درستی کار نمی‌کند و شما نمی‌توانید یک راکتور کوچک جادویی پیدا کنید که به اندازه کافی ارزان باشد.»

در یک گزارش موقت از کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد برای تغییرات آب و هوا (UNFCCC) دبیرکل آنتونیو گوترش هشدار قرمز برای این سیاره اعلام کرد که 2021 ساختن یا شکستن برای رسیدگی به شرایط اضطراری آب و هوا است. وی تأكید كرد: «این علم روشن است، برای محدود كردن افزایش درجه حرارت جهانی به 1.5 درجه سانتیگراد، باید میزان انتشار جهانی را تا سال 2030 نسبت به سال 2010 تا 45 درصد كاهش دهیم.»

ویرجینی هلیاس، مدیر ارشد پایداری در Procter & Gamble می‌گوید: «برای پیشرفت معنادار در این دهه مهم، باید نوآوری را در قالب حل چالش‌های سیاره‌ای قرار دهیم. کسب و کارهایی مانند Procter & Gamble می‌توانند نقشی اساسی در تسریع فناوری‌هایی داشته باشند که نه تنها از این سیاره محافظت می‌کنند بلکه باعث بازسازی آن نیز می‌شوند.»

به روشنی، این فقط یک نگرانی زیست محیطی نیست. از ثروت، مصرف بی رویه و سایر مسائل اجتماعی غالباً به عنوان موضوعات کلیدی سیستمی یاد می‌شود که آینده پایدار را به چالش می‌کشد.

سازمان ملل متحد سال‌های 2020 تا 2030 را به عنوان دهه اقدام برای دستیابی به 17 هدف توسعه پایدار SDG اعلام کرده است. دهه اقدام تسریع در راه حل‌های پایدار برای بزرگترین چالش‌های جهان – از فقر و جنسیت گرفته تا تغییرات آب و هوایی، نابرابری و از بین بردن شکاف مالی را فراخوانی می‌کند.

https://www.environmentalleader.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *