نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 6:32 ب.ظ

آینده شرکت های داده محور در حال تغییر نیازهای مرکز داده است

آینده شرکت های داده محور در حال تغییر نیازهای مرکز داده است

14 نوامبر 2023

یک مقاله جدید از Tech Monitor، با مشارکت مراکز داده خزنا، نشان می‌دهد که چگونه معیارهای انتخاب فروشنده مرکز داده برای شرکت‌های مبتنی بر داده‌ها در حال تغییر است، زیرا آنها به دنبال گسترش قابلیت‌های دیجیتال خود در چشم‌اندازی به سرعت در حال تغییر هستند.

بیش از 90 درصد از شرکت‌های بزرگی که توسط Tech Monitor بررسی می‌شوند، معتقدند استراتژی دیجیتال آینده آنها برای موفقیت آنها در 3 تا 5 سال آینده مهم یا حیاتی خواهد بود.

«ردپای در حال رشد»، گزارش مانیتور فناوری که با مشارکت مراکز داده خزنا نوشته شده است، به دنبال بررسی چنین الزامات دیجیتالی در حال گسترش سریعی است که بر فرآیند انتخاب مرکز داده تأثیر می گذارد. Tech Monitor بیش از 200 تصمیم گیرنده کلیدی از کسب و کارهای  در همه صنایع را مورد بررسی قرار داد و دریافت که مجموعه ای از الزامات، از جمله افزایش انعطاف پذیری و انعطاف پذیری، سطوح بیشتر نوآوری و عملکرد زیست محیطی به سرعت در دستور کار قرار می گیرند.

استراتژی مرکز داده قرار است بخش کلیدی رشد آینده باشد

این عوامل نشان‌دهنده تقاضاهای در حال تغییری است که شرکت‌ها در حال حاضر تحت فشار هستند تا اگر بخواهند رقابتی باقی بمانند، به آن‌ها پاسخ دهند. انتظار می رود درآمد مرکز داده از 466 میلیارد دلار در سال 2020 به 948 میلیارد دلار تا سال 2030 دو برابر شود که بازتاب سرعت بی سابقه ای است که کسب و کارها به دنبال پیشرفت استراتژی های دیجیتال خود برای انجام این کار هستند. «ردپای در حال رشد» که در نوامبر 2023 منتشر شد، بینش‌هایی را درباره چشم‌انداز در حال تحول مرکز داده و تصمیم‌گیری شرکت‌ها در مراحل مختلف در طول سفر گسترش دیجیتالی ارائه می‌دهد. این روندهای کلان را که باعث تقاضا می شود و اینکه چگونه این روندها معیارهای انتخاب متغیر را برای رهبران کسب و کار و تصمیم گیرندگان اطلاع رسانی می کنند، تشریح می کند.

قابلیت های جدید برای پاسخگویی به خواسته های بیشتر

از دگرگونی کار از راه دور که توسط همه‌گیری کاتالیز می‌شود تا تاثیر انفجاری هوش مصنوعی مولد، شروع سریع دیجیتالی‌سازی در سال‌های اخیر نیاز شرکت‌ها را به اتخاذ فناوری‌های جدیدی که باعث بهبود و بهینه‌سازی کسب‌وکار، بهبود مدیریت فرآیند، خودکارسازی گردش‌های کاری می‌شود، افزایش داده است. کاهش هزینه‌ها و ارائه تجربیات موفق‌تر برای مشتری برای حفظ وفاداری مشتری – که همه اینها نیاز به تغییر دیجیتال قابل توجهی دارند.

بنابراین، کسب‌وکارها به توان محاسباتی قوی و جامع‌تر و قابلیت‌های ذخیره‌سازی ارائه شده توسط مراکز داده برای اجرای استراتژی‌های دیجیتالی آینده‌شان نیاز دارند، اگر بخواهند به طور مستمر نیازهای مشتری در حال تحول را در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است برآورده کنند. این امر رهبران کسب و کار را وادار می کند تا نیازها و نیازهای مرکز داده خود را ارزیابی کنند و در هنگام انتخاب شریک مرکز داده یا ارائه دهنده هم محل، آخرین روندهای فناوری را در نظر بگیرند. به نوبه خود، ارائه دهندگان مراکز داده برای حفظ رقابت باید عملیات خود را در کنار نیازها و استراتژی های تجاری در حال تحول هماهنگ کنند.

صنعت مرکز داده در حال رشد است

«ردپای در حال رشد» ملاحظات مرکز داده های نوظهور مانند تأثیرات هوش مصنوعی، اتوماسیون و نگرانی های زیست محیطی را بررسی می کند. همچنین دیدگاه منحصر به فردی را در مورد منطقه خاورمیانه و آفریقا (MEA) و تلاش های آن برای گسترش قابلیت های مرکز داده ارائه می دهد. این مقاله با نظرات متخصص و رهبری فکری مراکز داده خزنا، با بینش تصمیم‌گیرندگان در طیف گسترده‌ای از صنایع، به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه کسب‌وکارها از مراکز داده‌شان بیشتر نیاز دارند، زیرا مربوط به اعتبار پایداری، اتوماسیون، واقعی است.  نظارت بر زمان و سازگاری، به طوری که آنها می توانند قابلیت های دیجیتالی را که شرکت ها برای موفقیت به آن نیاز دارند، ارائه دهند.

تمرکز اصلی این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه شرکت‌ها به دنبال گسترش قابلیت‌های فناوری اطلاعات خود هستند، و چگونه این حجم کاری اضافی مورد نیاز در سفرهای توسعه دیجیتال آنها ، با گزینه‌هایی برای تطبیق با این امر در محل یا خارج از محل با تکیه بر سوم ویا  مراکز داده خاص یا استفاده از یک رویکرد ترکیبی میزبانی می‌شود. از آنجایی که کسب و کارهای  و صنایع به دنبال توسعه استراتژی‌های دیجیتال خود هستند، اتخاذ فناوری‌های ابری به تمرکز فزاینده‌ای تبدیل می‌شود و به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند، خطرات خرابی را کاهش دهند و در مقیاس کار کنند، با تخصص بیشتر در مدیریت داده‌ها تا به کسب‌وکارها اجازه دهد بر اهداف اصلی تمرکز کنند.

رقابتی نگه داشتن مراکز داده در آینده ای پیچیده

در دنیایی که به طور گسترده به هم پیوسته است، مصرف کنندگان تقاضاهای بیشتری در مورد کیفیت اتصال دارند و کسب و کارها به دنبال تدابیر قوی تری برای کاهش زمان خرابی و هزینه های مرتبط با حوادث غیرمنتظره هستند. نیاز بیشتر به پیروی از دستورالعمل‌های صفر خالص و کاهش انتشار کربن نیز نحوه عملکرد مراکز داده و مدیریت داده‌های شرکت‌ها را تعیین می‌کند.

آینده برای کسب و کارهای فناوری

«ردپای در حال رشد» نشان می‌دهد که چگونه ارائه‌دهندگان مراکز داده که می‌توانند با اشخاص ثالث همکاری کنند، از آخرین فناوری استفاده کنند و با روندهای دیجیتالی در حال تغییر سازگار شوند، چگونه خود را متمایز می‌کنند. شرکت ها در حال ارزیابی رویکردهای ارائه دهندگان مرکز داده خود هستند تا اطمینان حاصل کنند که در آینده ای پیچیده و رقابتی پویا باقی می مانند. امکانات و عملیات مرکز داده یک عنصر حیاتی در سفر به سمت تحول دیجیتال خواهد بود و ارائه‌دهنده مناسب می‌تواند متمایزکننده موفقیت یک تجارت باشد.

https://techmonitor.ai

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *