نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 شهریور 1403 4:26 ق.ظ

تولیدکنندگان از فناوری استفاده و استعدادها را متنوع می کنند  ولی باید آن را ارتقا دهند

تولیدکنندگان از فناوری استفاده و استعدادها را متنوع می کنند  ولی باید آن را ارتقا دهند

11 ژانویه 2024-ایتان کارپ

در حال حاضر شکاف بزرگ‌تری بین داشته‌ها و نداشته‌های Industry 4.0 وجود دارد. تولیدکنندگان متوسط و بزرگی که روی فناوری های جدید سرمایه گذاری کرده اند، نتایج را درو می کنند و بیشتر به عقب برمی گردند. در همین حال، تولیدکنندگان کوچکتر در وضعیت عقب ماندگی هستند.

این یکی از نکات مهم در نظرسنجی تولید 2023 MAGNET است که ذهن سازندگان را در مورد مسائل مبرم صنعت انتخاب می کند. نتایج، از 217 پاسخ‌دهنده، داستان خارق‌العاده‌ای از رشد و تغییر را نشان می‌دهد و نگاهی به روندهایی ارائه می‌دهد که دوران تولید کنونی ما را تعریف می‌کند، از تغییر شکل جذب و حفظ کارگر گرفته تا گسترش مالکانی که قصد فروش را دارند.

MAGNET مشارکت توسعه تولید شمال شرقی اوهایو است. در حالی که نتایج حاصل از تولیدکنندگان در سراسر آن منطقه – از جمله کلیولند، آکرون، و یانگستون – آنها داستانی را بیان می کنند که فراتر از آن مرزها طنین انداز می شود. در اینجا نگاهی به برخی از نکات کلیدی در زمینه رهبری، نوآوری و استعداد داریم.

رهبران در کسب و کار خود سرمایه گذاری می کنند، اما بسیاری نیز در حال بررسی فروش هستند.

در بازاری که رقابتی‌تر می‌شود، بسیار حیاتی است که تولیدکنندگان سود خود را به تجارت بازگردانند. بنابراین، من خوشحالم که می بینم آنها دقیقاً این کار را انجام می دهند، به طوری که 67٪ از رهبران می گویند که در حال سرمایه گذاری در قابلیت های تولید هستند و 54٪ دیگر می گویند که در حال سرمایه گذاری روی نیروی کار خود هستند.

اما نکته مهم اینجاست: حتی زمانی که رهبران سرمایه‌گذاری مجدد را دنبال می‌کنند، آنها گزینه‌های خود را برای خروج کامل از تجارت باز نگه می‌دارند. یک سوم از تولیدکنندگان شمال شرقی اوهایو در سال گذشته فروش خود را در نظر گرفته اند. در همان دوره زمانی، از هر 5 نفر، 1 نفر یا خریداری شد یا بخشی از یک خرید بود، که نسبت به دو سال قبل 45 درصد افزایش داشت. حدود 35 درصد از شرکت‌ها برنامه‌های جانشینی برای رهبری ارشد دارند که گامی در مسیر درست است.

در این محیط برنامه ریزی جانشین پروری، دیدن تغییر چهره رهبری تولید نیز دلگرم کننده است. سال گذشته شاهد افزایش 80 درصدی افراد رنگین پوستان در نقش های نظارتی و مدیریتی بودیم (در مقایسه با نتایج نظرسنجی 2021). القای تنوع بسیار مورد نیاز در حال حاضر در سطوح مدیریتی سطوح پایین و متوسط اتفاق می افتد، اما من انتظار دارم که این اعداد به افزایش تنوع در نردبان بالا و به پست های سطح ارشد در سال های آینده تبدیل شوند.

شکاف بین داشته‌ها و نداشته‌ها در صنعت 4.0 در حال افزایش است.

این خبر خوب است: به طور کلی، از سال 2019 شاهد جهش 80 درصدی در پذیرش Industry 4.0 بوده ایم. شرکت ها از فناوری پیشرفته برای کاهش بهره وری و کاهش هزینه ها، افزایش ظرفیت و جبران شکاف در استعدادهای موجود استفاده می کنند.

اخطار اینجاست: رشد در اجرا از یک خط پایه نسبتاً پایین شروع شد، بنابراین راه درازی در پیش داریم. اکثر فناوری‌ها هنوز در بازار شمال شرقی اوهایو کمتر از 20 درصد پذیرش دارند. و جهش در پذیرش به طور مساوی در بین شرکت ها پخش نشده است. این تولیدکنندگان متوسط و بزرگ هستند که همگی وارد عمل می شوند، در حالی که شرکت های کوچکتر عقب هستند. 72 درصد کامل از تولیدکنندگان هنوز فناوری‌های بازدهی مانند کوبات‌ها، اتوماسیون و پرینت سه بعدی را پیاده‌سازی نکرده‌اند.

اولین Industry 4.0 Index در منطقه، که ما برای ردیابی میزان پذیرش فناوری‌های نوظهور طراحی کرده‌ایم، نابرابری را بیشتر روشن می‌کند. به طور کلی، این شاخص از سال 2019 به بعد از 25 به 45 رسیده است، اما شرکت های با 10 تا 100 کارمند میانگین شاخص کمتر از 40 دارند، در حالی که شرکت های با 101 تا 300 نفر میانگین شاخص نزدیک به 70 دارند.

وقتی صحبت از نوآوری می شود، نتایج متفاوت است. برای 70 درصد از تولیدکنندگان، به عنوان یکی از سه اولویت اصلی آنها ثبت نمی شود. با این حال، 58 درصد از شرکت‌ها از سال 2022 یک محصول جدید را روانه بازار کرده‌اند و این محصولات پول قابل توجهی را  اضافه می‌کنند. شرکت ها گفتند که محصولات جدید 7 درصد از درآمد آنها را به همراه داشته است.

گام‌های استعداد ما دلگرم‌کننده است، اما کافی نیست.

نگرانی‌ها در مورد کمبود نیروی کار در طول همه‌گیری شیوع پیدا کرد، اما به نظر می‌رسد صنعت از آن زمان گام‌های واقعی برای جذب نیروهای جدید برداشته است. که با پرداخت دستمزدهای بالاتر شروع می شود. میانگین حقوق اولیه تا 16.30 دلار در ساعت از 14.10 دلار فقط دو سال پیش است که 16 درصد افزایش یافته است. مشاغل با مهارت متوسط حتی بیشتر جهش کرده اند و به 21.10 دلار در ساعت رسیده اند که نسبت به 17.50 دلار در دو سال قبل 21 درصد افزایش یافته است. ضروری است، اما بدون دردسر به وجود نمی آید – 40 درصد از تولیدکنندگان می گویند افزایش دستمزدها مانع رشد می شود.

این تنها راهی نیست که تولیدکنندگان برای جذب نیروهای جدید و حفظ آنها در حال تکامل هستند. تقریباً 3 از هر 5 تولیدکننده به دنبال راه‌هایی برای افزایش انعطاف‌پذیری برای کارگران، معرفی ساعات جدید یا جابه‌جایی شیفت‌ها [LP1]، نقش‌های آموزشی متقابل یا پرداخت مکرر به کارگران هستند. توانمندسازی کارکنان در طول سفرهای شغلی آنها نیز به یک نقطه تاکید تبدیل شده است. نیمی از شرکت‌ها بازپرداخت شهریه را ارائه می‌کنند، در حالی که 65 درصد آن را بازپرداخت می‌کنند.

افزایش کارآموزی رسمی یا برنامه های آموزشی در حین کار.

و من فوق‌العاده به این موضوع افتخار می‌کنم: بیش از 2000 رنگین‌پوست در دو سال گذشته در شمال شرقی اوهایو وارد کار تولید شده‌اند. تولیدکنندگان باید تنوع و شمول را افزایش دهند نه تنها به این دلیل که به آنها کمک می‌کند تیم‌های سازنده‌تر و کامل‌تری بسازند، بلکه به این دلیل که اگر می‌خواهیم شکاف استعدادها را ببندیم، مشارکت همه گروه‌های نیروی کار حیاتی است.

به طور کلی، شمال شرقی اوهایو در طی دو سال 10000 شغل جدید در بخش تولید ایجاد کرد که این منطقه را در حال حاضر یک سوم راه را برای رسیدن به هدف 10 ساله خود قرار می دهد. ما حتی توانسته‌ایم شکاف استعداد را در مشاغل ابتدایی و میانی کاهش دهیم. 20000 نفر از آنها امروز خالی نشسته اند، در حالی که دو سال پیش 23000 نفر بودند. اما این تعداد هنوز هم تقریباً 10 درصد از کل مشاغل تولیدی در سراسر منطقه را تشکیل می دهد و با افزایش بازنشستگی در سراسر نیروی کار – از هر 5 تولیدکننده 1 تولیدکننده انتظار دارد حداقل 16 درصد از نیروی کار خود در سه سال آینده بازنشسته شوند – ما باید متعهد به جذب و نگهداری بمانیم.

همانطور که این مطالعه نشان می دهد، این شمشیر دو طرفه در حال حاضر برای دوره تولید یکسان است. حقیقت در تفاوتی ظریف است. ما در حال برداشتن گام هایی برای کاهش شکاف استعدادها هستیم، اما کمبود نیروی کار برای مدت نامعلومی خاری در چشم تولیدکنندگان باقی خواهد ماند. ما شاهد افزایش پیاده‌سازی فناوری Industry 4.0 هستیم، اما همچنان حیاتی است که فروشگاه‌های کوچک را نیز برای خرید انتخاب کنیم. رهبران پول نقد را به کسب و کار خود باز می گردانند، اما این نقطه محوری متوالی در آینده بسیاری از شرکت ها بزرگ به نظر می رسد.در این محیط به سرعت در حال تحول، رهبران تولید نمی توانند پشت فرمان بخوابند. روشی که صنعت ما طی سه سال آینده تغییر خواهد کرد، تأثیر زیادی بر آینده خواهد داشت.

  Ethan Karp رئیس و مدیر عامل، MAGNET (شبکه تولید و رشد)، یک مشارکت توسعه تولید اوهایو است.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *