نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 10:16 ب.ظ

حس کردن علائم حیاتی از طریق هوا شگفت انگیز است!

نیل اسمیت | 11 اوت 2021

ارتباطات فناوری فرکانس رادیویی بی‌سیم (RF) با فرکانس 60 گیگاهرتز مزایای زیادی را ارائه می‌دهد. این فرکانس نسبتاً نامعلوم، برخلاف 2.4 و 5 گیگاهرتز پایین برای شبکه‌های Wi-Fi، زیرا 7GHz 57 ~ 64 گیگاهرتز بسیار بیشتر از فرکانس‌های پایین‌تر ارائه و از وضوح سیگنال بیشتری پشتیبانی می‌کند.

برای استفاده در سیستم‌های راداری، پهنای باند زیاد موجود در فرکانس 60 گیگاهرتز وضوح بالایی را برای نتایج حسی بسیار دقیق ارائه می‌دهد و به نوآوری‌های بیشتری در برنامه‌های سنجش رادار مانند شمارش افراد، تشخیص علائم حیاتی، نظارت بر سلامتی و حرکت سه بعدی بدون لمس کمک می‌کند. کنترل‌ها ترکیبی از مزایا فرکانس 60 گیگاهرتز را در موقعیت مناسبی قرار می‌دهد تا مزایای خاص زیادی را برای توسعه دهندگان برنامه ارائه دهد.

نظارت بر علائم حیاتی برای ایمنی انسان و بهبود کیفیت زندگی

نظارت بر سلامت برای پیشگیری بسیار مهم است، به ویژه اگر تشخیص زودهنگام خطر یا بیماری‌ها بتواند رنج طولانی مدت و هزینه‌های پزشکی را کاهش دهد.

یک مثال: عوامل محیطی فیزیکی و خواب می‌تواند نوزاد را در برابر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد SIDS آسیب پذیرتر کند. مانیتورهای حیاتی نوزاد یا مانیتورهای تنفسی از جمله وسایلی هستند که می‌توانند از ویژگی‌های منحصر به فرد قابلیت‌های سنجش رادار برای نظارت بر تنفس و ضربان قلب استفاده کنند تا تصویر کامل‌تری از سلامت کودک به والدین ارائه شود. برخی حتی ویدئو را منتقل می‌کنند تا والدین بتوانند نوزاد را در تخت کودک بدون ایجاد اختلال در خواب تماشا کنند. مانیتورهای حرکتی کودک با استفاده از ویژگی‌های سنجش رادار حفاظت و آرامش بیشتری را ارائه می‌دهند.

همچنین، از آن‌جا که مردم ساعات بیشتری کار می‌کنند و عمر طولانی‌تری دارند، یک چالش مهم این است که به مردم در حفظ سلامت بهتر کمک کنیم و سنسورها نیز می‌توانند در اینجا کمک کنند. قابلیت‌های فناوری سنجش راداری می‌تواند به جمعیت رو به رشد شهروندان مسن کمک کند تا با نظارت بر وضعیت سلامتی خود و اطمینان از کیفیت بهتر زندگی، مستقل‌تر زندگی کنند.

سنسورهای راداری 60 گیگاهرتز می‌توانند رفاه افراد را ارزیابی کرده و این اهداف را فعال کنند. آن‌ها می‌توانند حرکات ظریف سطح بدن را تشخیص داده و داده‌های حسی را برای نظارت بر علائم حیاتی تولید کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند با کمک به شناسایی افراد در معرض خطر و ارسال خودکار داده‌های علامت حیاتی غیرمعمول برای متخصصان پزشکی، جان افراد را نجات دهند، که می‌توانند اقدامات لازم برای حفظ سلامت بیمار را به سرعت تعیین کنند.

برنامه‌های کنترل حرکت با فناوری رابط بدون لمس سطح قابل توجهی از تعامل را بدون خطر تماس با سطوح آلوده ارائه می‌دهند. برخی از مثال‌ها عبارتند از پخش برنامه‌های موسیقی، جستجوی اطلاعات روی کیوسک ویدئو، خرید اقلام از دستگاه‌های فروش و موارد دیگر. سنسورهای رادار مستعد شرایط محیطی مانند نوسانات دما و نور نیستند، بنابراین آن‌ها را برای استفاده در انواع برنامه‌های تجاری و مصرفی ایده آل می‌کند.

https://www.designnews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *