نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 7:57 ق.ظ

قارچ و باکتری‌ها با ضایعات پلاستیکی مقابله می‌کنند

30 ژوئیه 2021 توسط لوئیس مکنزی

به گزارش بی بی سی، قارچ جدیدی که می‌تواند با زباله‌های پلاستیکی مقابله کند کشف شده است. این قارچ که به طور تصادفی توسط دکتر سامانتا جنکینز کشف شد، در یک اسفنج پلاستیکی مهر و موم شده بود، فقط برای این که راه خروج خود را پیدا کند مجبور بود آن را بخورد، و دانشمندان را از خواص گوارشی خود آگاه کند.

مهندس ارشد بیوتکنولوژی شرکت تولیدی زیستی بیوهم می‌گوید: «شیشه‌ای پر از غلات را تصور کنید که نوعی توده قارچ از بالای آن بیرون می‌آید. به نظر نمی‌رسید هیجان انگیز یا جذاب باشد. اما به محض اینکه باز شد، بسیار عالی بود.»

این پروژه در ابتدا به منظور کشف قارچ‌های پلاستیکی مصرفی نبود، بلکه مطالعه‌ای برای ارزیابی تعداد گونه‌های قارچ برای استفاده در پانل‌های عایق زیست محیطی بود.

با کشف قارچ فرار شده، تحقیقات به سرعت تغییر کرد و Biohm در حال بررسی نحوه توسعه این گونه برای کارآمدتر کردن مصرف پلاستیک و نحوه استفاده از آن برای کاهش ضایعات است.

به گزارش بی بی سی، این اولین بار نیست که چنین مطالعه‌ای انجام می‌شود. دانشمندان دانشگاه ادینبورگ به طور مشابه با استفاده از نسخه مهندسی شده E-coli برای تبدیل اسید ترفتالیک، مولکول مشتق از PET، به طعم دهنده وانیلین طعم دهنده، با استفاده از یک سری واکنش‌های شیمیایی، این کار را انجام داده‌اند.

دکتر جوانا سادلر، از دانشکده علوم زیستی دانشگاه، می‌گوید: «مطالعه ما هنوز در مراحل اولیه است و ما باید تلاش بیشتری برای یافتن راه‌هایی برای کارآمدتر و مقرون به صرفه‌تر شدن فرآیند انجام دهیم. اما این یک نقطه شروع واقعاً هیجان انگیز است و این امکان وجود دارد که پس از پیشرفت‌های بیشتر در این فرآیند، در آینده از نظر تجاری عملی شود.»

تیم‌های دیگری مانند مرکز تحقیقات محیط زیست هلمولتز-UFZ در لایپزیگ و Carbios، یک شرکت فرانسوی، نیز در حال توسعه گام‌هایی در جهت توسعه باکتری‌های مشابه هستند.

یک نظرسنجی دولتی که در ماه ژوئیه منتشر شد نشان داد که انگلستان به طور متوسط ​​43.9 میلیون تن زباله تجاری و صنعتی تولید می‌کند. با تبدیل شدن پلاستیک یکبار مصرف به یک مشکل، این تحقیقات می‌تواند گامی بسیار مثبت در جهت کاهش زباله و پیشرفتی خوشایند برای تولیدکنندگانی که به دنبال کاهش ضایعات هستن، باشد.

https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *