نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 11:56 ق.ظ

حمایت بلاعوض صادراتی از دانش‌بنیان‌ها

حمایت بلاعوض صادراتی از دانش‌بنیان‌ها

۲۶-۴-۱۴۰۰- معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: از آذر ۱۳۹۷ تا کنون بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان حمایت بلاعوض برای توسعه صادرات به بیش از ۹۰۰ شرکت دانش‌بنیان ارائه شده است.

دکتر سیاوش ملکی‌فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی بسته‌های خدماتی متنوعی را برای کمک به بین‌المللی شدن و تقویت صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان در برنامه خود داشته و از سال ۹۷ آنها را اجرایی کرده است.

معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص ارائه خدمات توانمندسازی به شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه صادرات گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در قالب خدمات توانمندسازی، ضمن تسهیل فرایند تجاری‌سازی و ورود به بازارهای صادراتی به شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت بلاعوض اعطا می‌کند.

وی با بیان اینکه بسته خدمات توانمندسازی صادراتی شامل ۶ نوع خدمت در زمینه‌های مختلف است، گفت: این خدمات شامل «آموزش و مشاوره»، «دریافت استانداردهای صادراتی»، «حفاظت از دارایی‌های فکری» (شامل ثبت اختراع، نشان تجاری و طرح صنعتی)، «حضور در نمایشگاه‌های خارجی (اعم از مستقل و پاویون)»، «اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری» و «حضور در پایگاه‌های صادراتی» است.

ملکی فر خاطر نشان کرد: از آذر ۱۳۹۷ تاکنون بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان حمایت بلاعوض برای توسعه صادرات به بیش از ۹۰۰ شرکت دانش‌بنیان ارائه شده است که منجر به صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان متعددی شده است.

به گفته وی، از نظر حوزه‌های فناوری صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان، مواد شیمیایی با ۱۸۶ میلیون دلار، دارو با ۱۵۲ میلیون دلار، فراورده‌های معدنی و فلزی با ۹۹ میلیون دلار، فناوری اطلاعات و محتوای دیجیتال با ۵۰ میلیون دلار و مواد پلیمری با ۴۸ میلیون دلار به ترتیب بیشترین صادرات را در سال ۹۸ به خود اختصاص داده‌اند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *