نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 12:52 ق.ظ

گرمای ساحل غربی امریکا و تاثیر بر روند برق رسانی به وسایل نقلیه

پیتر فریتی 28 ژوئن 2021

برخورد یک موج گرمای تاریخی به ساحل غربی، شبکه برق را ناکارامد و برای طرفداران وسایل نقلیه الکتریکی، کمی معما ایجاد می‌کند.

با ادامه موج گرما، ISO ایالت کالیفرنیا از ساکنان خود خواسته است فشار خود را تا حدی با شارژ EV در زمان‌های اوج مصرف، بر روی شبکه برق کاهش دهند. این در شرایطی اتفاق می‌افتد که یک اقدام تهاجمی برای ایجاد یک صنعت قوی EV به خوبی در حال انجام است، از جمله تاریخ هدف 2035 برای پایان فروش وسایل نقلیه گازی در کالیفرنیا، حوادثی که شبکه برق را تحت فشار قرار می‌دهند می‌توانند منجر به محدودیت تحرک و هزینه‌های بالای شارژ شوند. اگرچه این نمونه عمر کوتاهی خواهد داشت، اما وقایع دیگر نیز در آینده رخ خواهد داد و فشارهای مشابهی را بر زیرساخت‌های مهم وارد می‌کند.

در هر ابتکار عمل، چالش نیز مطمئناً ظاهر می‌شود که اغلب راه حل‌های نوآورانه‌ای را به دنبال دارد، اگر این مسائل با دقت رسیدگی نشود، نتیجه آن می‌تواند یک فاجعه بزرگ باشد.

در زیر، Paul DeCotis، شریک ارشد در زمینه انرژی و ابزار West Monroe، دیدگاه‌های خود را با IndustryWeek به اشتراک می‌گذارد.

صنعت و انرژی برای مقابله با این نوع شرایط، چه تمهیداتی ، به ویژه با افزایش تمرکز بر EV بایستی انجام دهد؟

DeCotis

صنعت انرژی و تاسیسات  E&U گزینه‌های کمی برای سازگاری با حوادث شدید آب و هوایی دارد که عملیات بازار عمده فروشی برق را به چالش می‌کشد.

سازمان‌های انتقال منطقه‌ای و اپراتورهای سیستم مستقل در سراسر کشور معاملات عمده فروشی و قابلیت اطمینان شبکه را مدیریت می‌کنند. این شرکت‌ها فقط شبکه توزیع محلی خود را مدیریت می‌کنند که خدمات الکتریکی را مستقیماً به مشتریان ارائه می‌دهد. آن‌ها در صورت نیاز به کاهش تقاضا یا جابجایی بار برای حفظ یکپارچگی شبکه از طرف اپراتورهای بازار عمده فروشی، مسئولیت برقراری ارتباط با مشتریان خود را دارند. این وظیفه شرکت محلی است که برای حفظ قابلیت اطمینان در شبکه خود سرمایه گذاری کند و آن‌ها می‌توانند شبکه توزیع محلی خود را مدیریت کنند تا با تغییرات در منابع برق موجود در بازار سازگار شود.

با این وجود سایر افراد در بخش انرژی مانند صاحبان نیروگاه‌ها و اپراتورها، ذخیره سازی برق و تأمین کنندگان انرژی‌های تجدیدپذیر، می‌توانند با پیش بینی شرایط شدید آب و هوا برای تأمین منابع پس از توقف بازار، ظرفیت بیشتری در دسترس داشته باشند. این هزینه برای توسعه دهندگانی که ترجیح می‌دهند موجودی‌های اضافی عرضه را که فقط در صورت لزوم استفاده می‌شود، ارایه کنند که در نهایت، چنین هزینه‌هایی بر عهده مصرف کنندگان است.

مصرف کنندگان خواستار اطمینان در مورد تحرک هستند و اگر مشکلاتی مانند محدود کردن زمان و مقدار شارژ EV در هر زمان مشخص وجود داشته باشد، احتمالاً سرعت توسعه کاهش می‌یابد. مصرف کنندگان می‌خواهند در مواقعی که نیاز به تأمین سوخت دارند، مسافرت کنند.

مصرف‌کنندگان چه نقشی می‌توانند در حل مسئله داشته باشند؟

DeCotis

 مصرف کنندگان می‌توانند در منابع انرژی توزیع شده، از جمله انرژی خورشیدی، زمین گرمایی، ذخیره انرژی و پاسخ به تقاضا از جمله گزینه‌های دیگر برای در دسترس بودن برق در صورت کاهش منابع در بازارهای عمده فروشی، سرمایه‌گذاری کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند هنگام شارژ وسایل نقلیه، شارژ وسایل نقلیه را به تعویق بیندازند، که این امر می‌تواند بر تحرک آن‌ها تأثیر بگذارد زیرا سفر آن‌ها به دلیل کمبود سوخت محدود می‌شود.

اما مانند بیشتر موارد، معاملات خاصی وجود دارد که وارد عمل می‌شوند. اگر آن‌ها در زمان اوج تقاضا هنگام تدارکات محدود اما در دسترس، باید وسایل نقلیه خود را شارژ کنند، قیمت بالاتری پرداخت می‌کنند – که اغلب به طور قابل توجهی بالاتر است. و در صورت در دسترس نبودن منابع، آن‌ها نمی‌توانند به هیچ وجه شارژ کنند، مگر اینکه منابع برق خود را از طریق منابع انرژی تجدید پذیر یا ذخیره کنند.

در اینجا نقشی توسط بخش خصوصی و دولت برای پشتیبانی از حل و فصل مسائل عرضه ایفا می‌شود. تنظیم‌کننده‌های برنامه‌های کاربردی همچنین می‌توانند با اجازه‌دادن به سرویس‌های توزیع کننده، تولید خود را به عنوان پشتیبان برای استفاده در هنگام محدودیت یا در دسترس نبودن منابع در بازار، آهسته‌تر نشان دهند.

پیش بینی می کنید چنین رویدادهایی چه تاثیری بر روند EV داشته باشند؟

DeCotis:

در دسترس بودن منبع برق و هزینه بالای شارژ خودروها در زمان اوج سیستم می‌تواند بر خرید خودروهای برقی تأثیر بگذارد. اگر تأمین سوخت، در این حالت برق، کم باشد یا به راحتی مختل شود یا اگر عدم اطمینان قیمت وجود داشته باشد و مصرف کنندگان برای تحرک در مشاغل، خرید یا خدمات درمانی به وسیله نقلیه خود وابسته باشند، تمایل کمتری برای خرید خودروی الکتریکی دارند.

https://www.industryweek.com/technology-and-iiot

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *