نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 5:54 ب.ظ

1 میلیارد دلار جریمه سازندگان خودروی آلمانی برای آثار محیط زیستی

8 ژوئیه 2021 توسط دیوید مک هیو و راف کازرت   – اعتبار AP Photo / Francisco Seco

در 10 دسامبر 2019،  عکس خودروهای مسافر در ساعت اوج صبح در بروکسل دیده می‌شود که در ترافیک گیر کرده‌اند. اتحادیه اروپا در 8 ژوئیه 2021، چهار تولیدکننده بزرگ اتومبیل آلمانی را به یک میلیارد دلار جریمه نقدی محکوم کرد زیرا آن‌ها برای ایجاد محدودیت در توسعه و راه اندازی سیستم‌های کنترل انتشار گاز خودرو با هم تبانی کرده‌بودند.

کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا گفت دایملر، بی ام و و فولکس واگن به همراه بخش‌های آئودی و پورشه از رقابت در فناوری برای کاهش آلودگی ناشی از اتومبیل‌های سواری بنزینی و دیزلی اجتناب کردند. دایملر پس از افشای مدارک به کمیسیون اروپا جریمه نشد. این اولین باری بود که کمیسیون اروپا جریمه‌های تبانی را برای جلوگیری از استفاده از پیشرفت‌های فنی اعمال می‌کرد، نه یک روش سنتی‌تر مانند تعیین قیمت.

مارگته وستاگر، رئیس ضد انحصار اتحادیه اروپا گفت كه این شركت ها از فن آوری كاهش انتشار برای ایجاد رقابت مقاومت كردند و خرید اتومبیل های آلوده كننده را به مصرف كنندگان تحمیل کردند.

وستاگر گفت: «تولیدكنندگان به عمد از رقابت در زمینه تمیز كردن سیستم‌هایشان بهتر از آن‌چه در استانداردهای آلایندگی اتحادیه اروپا مورد نیاز است اجتناب می‌كردند و آن‌ها این كار را با وجود در دسترس بودن فناوری مربوطه انجام دادند.» وی گفت این باعث شد که عمل آن‌ها غیرقانونی باشد.

وستاگر گفت که همکاری بین شرکت‌ها هنگامی که منجر به افزایش کارایی، مانند ورود سریع فن‌آوری‌های جدید شود، طبق قوانین اتحادیه اروپا مجاز است. وی اضافه کرد: «شرکت‌ها نباید رفتار خود را برای محدود کردن پتانسیل کامل هر نوع فناوری هماهنگ کنند.»

فولکس واگن گفت که تحقیقات با نتیجه گیری اینکه چندین شکل دیگر همکاری تحت بررسی در قانون ضد انحصاری نامناسب نبوده، به پایان رسیده است. در بیانیه این شرکت چنین آمده است: «کمیسیون (اتحادیه اروپا) با این تصمیم در حال شکستن زمینه‌های قانونی جدید است، زیرا این اولین بار است که همکاری فنی را به عنوان نقض ضد انحصار تحت تعقیب قرار می‌دهد. این همچنین جریمه‌هایی را اعمال می کند حتی اگر محتوای گفتگوها هرگز اجرا نشده باشد و بنابراین مشتریان هیچ گاه آسیب ندیده‌اند.»

فولکس واگن گفت که اندازه مخزن تولید شده توسط تمام خودروسازان درگیر دو تا سه برابر بزرگتر از آنچه در مذاکرات مورد بحث قرار گرفت، بود. این دادگاه اعلام کرد که در حال بررسی فرجام خواهی به دیوان عدالت اروپا است.

BMW گفت که بحث در مورد مخازن AdBlue هیچ تأثیری در تصمیمات محصول این شرکت ندارد. این شرکت گفت این مهم است که اخطار خوب نشان داد هیچ گونه تبانی مربوط به ادعاهای قبلی استفاده از نرم افزار برای محدود کردن دوز AdBlue وجود ندارد.

بی ام و گفت بر اساس اتهامات اولیه کمیسیون 1.4 میلیارد یورو (1.7 میلیارد دلار) را کنار گذاشته است.

این پرونده ارتباط مستقیمی با پرونده رسوایی “دیزل گیت” در دهه گذشته نداشت، زمانی که فولکس واگن اعتراف کرد که حدود 11 میلیون وسیله نقلیه دیزلی در سراسر جهان با نرم افزار فریبنده‌ای مجهز شده‌اند، که باعث کاهش انتشار اکسید نیتروژن در هنگام قرار دادن ماشین‌ها بر روی دستگاه آزمایش می‌شود اما در هنگام رانندگی عادی اجازه انتشار بیشتر و بهبود عملکرد موتور را می‌دهد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *