نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 1:22 ق.ظ

توسعه یک سیستم توربین بادی نوآورانه

2 جولای 2021

American Wind Inc یک سیستم توربین بادی متفاوت از هر آنچه در بازار دیده شده ایجاد کرده است. این سیستم می تواند انرژی تمیز ، ایمن و تجدیدپذیری را به ارمغان بیاورد که سرانجام برای سرمایه گذاری شرکت ها مقرون به صرفه است.

صنعت انرژی برای مدتی در وضعیت رکود بوده است. می بینیم که همان کار تکراری بزرگتر نمودن مزارع انجام شده است- مزارع بزرگتر خورشیدی ، توربین های بادی بزرگتر ، نیروگاه های بزرگتر. روند نوآوری در این حالت به صورت پوشش و کاهش هزینه های O&M است نه تغییر واقعی فکر.  روند تغییر فکر جایی است که یک شرکت مستقر در هانتسویل ، آلاباما (Rocket City USA) در ایالات متحده  بر مبنای آن،  تولید انرژی را تغییر می دهد.

چه چیزی باعث نوآوری می شود؟

نوآوری در پاسخ به یک نیاز هدایت می شود. در مورد این شرکت ، این نیاز در پاسخ به یکی از بدترین طوفان های تاریخ ایالات متحده ایجاد شد. توفانی که در 27 آوریل 2011 ، و طی 24 ساعت ، 360 گردباد در جنوب شرقی ایالات متحده پراکنده شد. کنار تمام ویرانی های ناشی از چنین طوفانی شدید ، حداقل در ابتدا خسارتی دیده نشده بود: تولید برق در ایالات متحده همیشه با نیروگاه های بزرگ برق انجام می شود که گاهی صدها مایل از مناطق پرجمعیت فاصله دارند . در حالی که هیچ یک از این تاسیسات تولید برق در اثر طوفان آسیب ندیدند ، صدها مایل خط انتقال به طور کامل تخریب شد. این باعث شد صدها هزار نفر برای مدت نزدیک به دو هفته از برق بی بهره باشند. در آن زمان ، رابرت یوست ، بنیانگذار American Wind Inc. ، به همراه خانواده اش در طبقه پشتی خانه اش نشسته بود. همسر یوست ، شرلی ، متوجه شد که یک وسیله چرخشی  که روی عرشه در اثر نسیمی که می وزد می چرخد  . او در آن زمان یک سوال پیش پا افتاده پرسید: “چرا ما نمی توانیم از این قدرت استفاده کنیم؟”

یوست ، یک مهندس طراحی با سابقه گسترده در زمینه فن آوری توربین جت ، این سوال را در نظر گرفت و نمی توانست دلیلی بیابد که چرا این قدرت واقعاً قابل استفاده نیست. این شروع نوآوری بود.

10 سال بعد ، American Wind Inc ایده ای را آغاز کرد که ازآن فاجعه طبیعی آغاز شد و یک فن آوری توربین بادی را ایجاد کرد که به سادگی آنچه دیگران قبلاً انجام داده اند کپی نمی کند.

این کار با این ایده آغاز شد که توربین باید کوچک باشد و هر توربین باید بتواند به طور یکپارچه قدرت را با توربین دیگری ترکیب کند. دستیابی به این امر نیاز به تفکر مجدد کامل در مورد ژنراتور AC دارد – دانش عمومی این بود که ژنراتورهای AC نمی توانند به صورت سری کار کنند تا ولتاژ را افزایش دهند. با این حال ، پس از چندین سال تحقیق و توسعه ، American Wind Inc با توسعه یک ژنراتور AC جدید که دفتر ثبت اختراعات ایالات متحده به عنوان “اولین تولید کننده واقعاً جدید در 100 سال گذشته” توصیف کرد ، اما این امر مشکل قبلی را حل نکرد. این ژنراتور به طور مستقل توسط شخص ثالث ، J. A. King Engineering مورد آزمایش قرار گرفت و مشخص شد که دارای 95٪ بازده از ورودی انرژی به انرژی خروجی است که قابل توجه است زیرا تولیدکنندگان استاندارد صنعت فعلی بین 50٪ تا 60٪ بازده دارند. این ژنراتور جدید به این معنی است که کلیه محصولات American Wind Inc حداقل در شرایط تولید برق حداقل 35٪ بیشتر بازدهی دارند. اما اگر شما همچنین می توانید کارایی جمع آوری انرژی از هوا را افزایش دهید ، بنابراین محصول انرژی را بیشتر کنید ، چه می کنید؟ این مرحله بعدی بود.

ویندوز آمریك می دانست كه استفاده از تفكر سنتی برای مقیاس پذیر كردن مجاری می تواند مشكل ساختاری ایجاد كند. با این حال ، تغییر دیگری در اندیشه رخ داد که توسط مولد جدید انقلابی آنها امکان پذیر شد. داشتن توانایی ترکیب توان خروجی چندین مولد کوچکتر به این معنی است که کانال می تواند به گونه ای طراحی شود که هم قدرت و هم عملکرد را افزایش دهد. با استفاده از چندین توربین  “x9” x13 “، هرکدام مجاری مجزا برای خود ، می توانند از فن آوری کانال اثبات شده استفاده کنند و در عین حال مقیاس پذیری محصولات خود را افزایش دهند. این امر منجر به توسعه Advanced WindWall® 100 (AWW) شد.

www.innovationnewsnetwork.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *