نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 8:54 ب.ظ

کوچکترین ماژول GNSS جهان 4.5 میلی متر مربع است

 15 ژوئن 2022- نویسنده: نیک فلاهرتی

u-blox در سوئیس یک ماژول سامانه ماهواره‌ای ناوبری جهانی (GNSS) راه‌اندازی کرده است که می‌گوید کوچک‌ترین ماژول جهان است. ابعاد ماژول MIA-M10 4.5 x 4.5 میلی‌متر است و دستگاه‌های ردیابی دارایی‌های دارای پشتوانه باتری را هدف قرار می‌دهد و به اجزای خارجی اضافی نیاز ندارد.

مصرف برق ماژول 25 مگاوات بدون به خطر انداختن عملکرد GNSS است و دارای حالت های صرفه جویی در مصرف انرژی است که می تواند با متعادل کردن دقت موقعیت و مصرف انرژی، عمر باتری را دو برابر کند.

MIA-M10 به طور همزمان چهار GNSS GPS، Galileo، BeiDou، و GLONASS را برای حداکثر در دسترس بودن سیگنال ماهواره ای دریافت می کند و حساسیت RF برای پشتیبانی از آنتن های کوچک و همچنین برای دستگاه هایی که در محیط های سیگنال ضعیف کار می کنند تنظیم شده است، به عنوان مثال، در دره های عمیق شهری

این ماژول شامل پشتیبانی از سرویس GNSS به کمک u-blox AssistNow است که داده‌های مداری را از طریق اینترنت ارائه می‌کند و زمان تعیین موقعیت اولیه MIA-M10 را در هنگام راه‌اندازی کاهش می‌دهد و به آن اجازه می‌دهد بلافاصله ماهواره‌ها را بدون نیاز به صبر جستجوکند. دانلود داده های ماهواره ای برای تکمیل. برنامه‌هایی که به طول عمر باتری بیشتری نیاز دارند، می‌توانند از سرویس CloudLocate u-blox استفاده کنند، که عمر برنامه‌های IoT را با بارگیری محاسبه موقعیت پر انرژی در فضای ابری افزایش می‌دهد.

MIA-M10 در دو نوع محصول موجود است. MIA-M10Q دستگاه‌های ردیابی با باتری را برای دستگاه‌های پوشیدنی و برنامه‌های بسیار پویا مانند پهپادهای کوچک، دوربین‌ها، رایانه‌های دوچرخه و سنسورهای باتری‌دار هدف قرار می‌دهد.

MIA-M10C مشتریانی را هدف قرار می دهد که برای ترکیب ماژول با یک مدار آنتن فعال یا سفارشی به انعطاف پذیری بیشتری نیاز دارند.

MIA-M10 کوچکترین ماژول GNSS در بازار است – به اندازه  تراشه، اما با تمام مزایای یک ماژول. سری MIA-M10 با ترکیب حساسیت استثنایی و زمان‌های دستیابی کوتاه پلت‌فرم فوق‌کم مصرف u-blox M10 GNSS، راه‌حل بسیار جذابی را برای دستگاه‌های پایانی با قدرت و اندازه محدود، به ویژه در دستگاه ردیاب پوشیدنی رو به رشد ارائه می‌کند.

https://www.eenewseurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *