نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 12:23 ق.ظ

نیسان با چاپ سه بعدی ، خط مونتاژ خود را سریع می کند

https://themanufacturer-cdn-1.s3.eu-west-2.amazonaws.com/wp-content/uploads/2021/06/15115536/thumbnail_BCN3DxNissan_Epsilon-series_smart-cabinet-3-1024x713.jpg

ارسال شده در 15 ژوئن 2021 توسط تولید کننده

غول خودروسازی نیسان با موفقیت در ادغام چاپ سه بعدی در فرایند تولید خود ، اکنون توانایی اثبات گسترش استفاده از این فناوری در انگلستان را دارد.

این سازنده اتومبیل از فناوری ساخت فیلامنت ذوب شده استفاده کرده است. این فناوری BCN3D – یک توسعه دهنده و تولید کننده پیشرو در جهان از راه حل های یکپارچه دسک تاپ  سه بعدی است. این کار برای ایجاد ابزار ، وسایل و لوازم جانبی برای خط تولید آن در بارسلون ، اسپانیا است و صرفه جویی در وقت و هزینه آن چنان چشمگیر بوده است که به زودی می تواند آن را در سایت های تولیدی بیشتری عرضه کند.

از این روش تاکنون 700 قطعه ایجاد کرده اسث. پیش از این نیسان همه نمونه های اصلی و مختلف خود را به تأمین کنندگان مکانیکی که از روش های سنتی تولید مانند CNC  استفاده می کردند ، واگذار کرد. اگرچه کیفیت محصول نهایی خوب بود ، اما زمان خدمت، طولانی و انعطاف ناپذیر و هزینه های آن زیاد بود.

برای ماشینکاری هزینه برخی ابزارهای ساده در منطقه 400 یورو (344 پوند) است. نیسان با چاپ برخی از این قطعات داخلی با چاپگرهای سه بعدی ، زمان طراحی ، پردازش و تولید قطعات را از یک هفته به فقط یک روز کاهش داده و هزینه های آن را 95٪ کاهش داده است.

تولید افزودنی یا چاپ سه بعدی ، در بخش خودرو محبوبیت بیشتری یافته است و به تولیدکنندگان کمک می کند تا چرخه های توسعه را کوتاه کرده و وسایل نقلیه را با سرعت بیشتری وارد خط تولید کنند. چاپ سه بعدی همچنین به کاهش قابل توجه زمان تولید قطعات بدون ایجاد تضعیف در کیفیت آنها کمک می کند.

با استفاده از برنامه های CAD ، از جمله Autodesk Inventor و Siemens NX ، تیم نیسان کل روند طراحی خود را برای یکپارچه سازی چاپ سه بعدی تطبیق داده و آن را آسان تر از یک کار مکانیکی دانسته است.

کارلوس رلان مارتینز ، مدیر تاسیسات نگهداری و مهندسی در نیسان ، می گوید: “عملکردی که از نظر قابلیت اطمینان حاصل شده عالی بوده است. چاپگر ما تقریباً 24 ساعت در روز کار می کند و ما هر ساله در حال کار حدود 100 دستگاه مختلف و ابزار مختلف برای استفاده خاص در فرآیندهای خود هستیم.

اریک پالارس ، مدیر ارشد فنی در BCN3D ، می افزاید: “صنعت خودرو احتمالاً بهترین نمونه برای مقیاس گذاری یک محصول پیچیده با تقاضاهای مطابق با بالاترین استانداردهای کیفیت است. دیدن اینکه چطور فرآیند مونتاژ یک ماشین – جایی که بسیاری از قطعات منفصل در یک خط مونتاژ کنار هم قرار می گیرند – به قطعات چاپ شده FFF در هر مرحله متکی است بسیار جالب است. “

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *