نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 7:15 ق.ظ

کارگاه بین‌المللی کاربردهای فناوری فضایی برای مدیریت خشکسالی، سیل و منابع آب

کارگاه بین‌المللی کاربردهای فناوری فضایی برای مدیریت خشکسالی، سیل و منابع آب
عکس دریافتی و تزیینی است

۲-۴-۱۴۰۰-با همکاری مشترک دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل متحد (UNOOSA) و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کارگاه آموزشی بین‌المللی کاربردهای فناوری فضایی برای مدیریت خشکسالی، سیل و منابع آب بصورت مجازی از تاریخ ۱۸ تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ به میزبانی سازمان فضایی ایران در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در کارگاه مذکور، نقش فناوری‌های فضایی در شناسایی و پایش اثرات تغییر شرایط اقلیمی- از جمله شروع خشکسالی، جاری شدن سیل و به طور کلی شرایط منابع آب در نتیجه تغییرات اقلیم جهانی به‌ویژه در مقیاس بین‌المللی و منطقه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین، مباحث کارگاه مرتبط با اهداف توسعه پایدار (SDGs) خواهد بود. بنابراین، اهداف اصلی کارگاه آموزشی، ارتقای تحقیقات مشترک، شناسایی چالش‌ها و ارائه توصیه‌هایی برای بهبود تلاش‌های منطقه‌ای در جهت مدیریت بلایا و مقابله با شرایط اضطراری است.

اهداف خاص این کارگاه عبارتند از:

• معرفی آخرین کاربردهای فناوری‌های فضا-پایه برای مدیریت منابع طبیعی، محیط زیست و همچنین مدیریت بلایا، به‌ویژه برای خشکسالی، سیل و منابع آب؛

• ارتقاء تبادل بیشتر تجربیات درخصوص پروژه‌های کاربردهای فضا-پایه مربوط به منابع آب در مقیاس ملی و یا منطقه‌ای؛

• تشویق به همکاری بیشتر میان ذینفعان مدیریت بلایا به منظور ارتقاء مشارکت در منطقه؛

• تبیین توصیه‌ها و یافته‌هایی برای دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل متحد به عنوان کمک به این دفتر در ایجاد مشارکت برای تقویت و ارائه ظرفیت‌سازی در سنجش از دور ماهواره‌ای و سایر فناوری‌ها برای کاهش و مدیریت ریسک بلایا.

نتایج مورد انتظار از این کارگاه عبارتند از “توصیه‌ها و یافته هایی درخصوص استفاده از فناوری فضایی در جهت منفعت شرکت کنندگان در کارگاه”، “تسهیل در مشارکت بین کشورهای منطقه و شبکه‌های بین المللی”، “تعریف نقشه راه برای رسیدگی به مسائل و نگرانی‌های شناسایی شده در طی کارگاه” و “پرورش ایده‌های پروژه‌ها و تحقیقات آزمایشی برای تقویت همکاری‌ها در سطح منطقه”.

به نقل از سازمان فضایی ایران، این کارگاه مناسب برای متخصصان مدیریت بلایا، کارشناسان فنی، محققان و مربیان موسسات بین‌المللی، منطقه ای، ملی و محلی، موسسات آکادمیک، آژانس‌های توسعه دو جانبه و چند جانبه، سازما

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *