نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 8:01 ب.ظ

از چاپ سه بعدی می توان در جستجوی سیاهچاله ها استفاده کرد

5 مه 2021

یک تلسکوپ اشعه ایکس که برای جستجوی سیاهچاله های بزرگ طراحی شده است ، می تواند با استفاده از یک روش جدید چاپ سه بعدی به نام رسوب فلز پلاسما ساخته شود.

تلسکوپ فضایی ESA – که برای نقشه برداری از ساختارهای گاز داغ و تعیین خصوصیات فیزیکی آنها نیز مورد استفاده قرار می گیرد – قرار است در سال 2033 راه اندازی شود.

به عنوان بخشی از یک پروژه برای ارزیابی اینکه آیا از رسوب فلز پلاسما می توان برای کمک به ساخت اجزای تشکیل دهنده تلسکوپ استفاده کرد  Athena ، که کوتاه شده واژه  برای تلسکوپ پیشرفته برای اخترفیزیک با انرژی بالا است – شرکت اتریشی RHP Technology از این روش برای ساخت شش نمایشگر استفاده کرده است.

نمونه های اولیه نسخه چاپی سه بعدی و تا حدی پردازش شده از آنچه ممکن است روزی “چشم” آتنا شود ، انچام شده است.

رسوب فلز پلاسما همچنین در تولید قطعات بزرگ در آینده مانند جمع کننده نوری آتنا است که حدود 600 ماژول آینه را هماهنگ و ایمن می کند – و بزرگترین قطعه چاپ شده از تیتانیوم خواهد بود.شکل کلی با قطر حدود 3 متر باید با دقت در محدوده چند ده میکرومتر باشد.

مهندس مواد ESA ، لورن پامباگوئان می گوید: “ما کل زنجیره فرآیند و همچنین چاپ سه بعدی را با استفاده از آلیاژهای تیتانیوم یا به عنوان پودر فلز یا به عنوان ماده سیمی شکل بررسی کردیم. نتیجه ویژگی های مکانیکی خوب و پایان موفقیت آمیزی را داشته و ، نشان می دهد که ما قادر به پیشرفت فن آوری ، از جمله در حوزه بررسی مواد جایگزین هستیم .
RHP Technology نمونه های اولیه را با همکاری دو شرکت اتریشی دیگر توسعه داد: AAC Aerospace و Advanced Composites. و FOTEC Forschungs und Technologietransfer.

اریش نووباور ، مدیر عامل فناوری RHP ، می گوید: بیش از 80٪ مواد با استفاده از یک روش ساخت سنتی ، که معمولاً از یک بلوک فرز کاری می شود ، هدر می رود. با استفاده از فن آوری رسوب فلز پلاسما ، ما توانستیم یک صرفه جویی قابل توجه در مصرف مواد و هزینه داشته باشیم . این کار توسط ESA Space Solutions پشتیبانی شده است ، هدف آن حمایت از کارآفرینان در اروپا در توسعه کسب و کارهای با استفاده از برنامه های ماهواره ای و فناوری فضایی برای بهبود زندگی روزمره است.

Susanne Katzler Fuchs از Brimatech ، کارگزار انتقال فناوری ESA Space Solutions در اتریش ، می گوید: “RHP نشان داد که می توان قطعات بزرگ سه بعدی را برای کاربردهای فضایی چاپ کرد. در آینده این فناوری را می توان برای برنامه های روی زمین مانند صنایع ، هوانوردی یا برنامه های خودرو استفاده کرد.. “

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *