نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 2:17 ب.ظ

نوآوری‌هایی درارتباط با چالش‌های جابجایی واقعیت مجازی

12 مه 2021 توسط دانشگاه بیرمنگام. اعتبار: دامنه عمومی CC0

متخصصان حرکتی واقعیت مجازی، منبعی جدید را توسعه داده‌اند که تمام امکانات مختلف حرکتی موجود را تحلیل می‌کند. جابجایی در دنیای واقعیت مجازی می‌تواند با راه رفتن یا به کارگیری وسیله نقلیه در دنیای واقعی بسیار متفاوت باشد و رویکردها و تکنیک‌های جدید به طور مستمر در حال توسعه هستند تا با چالش‌های برنامه‌های مختلف در این زمینه روبرو شوند.

این پروژه با نام Locomotion Vault توسط محققان دانشگاه‌های بیرمنگام، کپنهاگ و تحقیقات مایکروسافت توسعه یافته است. هدف آن تهیه یک منبع مرکزی و آزاد در دسترس برای تجزیه و تحلیل تکنیک‌های متعدد جابجایی موجود است.

هدف این است که تصمیم گیرندگان برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد روش مناسب برای کاربرد آن‌ها، آسان‌تر شده و محققان برای بررسی بهترین روش‌ها تصمیم بگیرند. با فهرست بندی تکنیک‌های موجود در Locomotion Vault، این پروژه همچنین به ایجاد کنندگان و طراحان در زمینه شناسایی کاستی‌هایی که ممکن است در آینده مورد نیاز باشند، آغاز می‌کند. این پایگاه داده یک منبع تعاملی است، بنابراین می‌توان آن را از طریق کمک‌های محققان و پزشکان گسترش داد.

ماسیمیلیانو دی لوکا، از دانشگاه بیرمنگام گفت: «تحرک، بخشی اساسی در واقعیت مجازی است، اما چالش‌های زیادی در این رابطه وجود دارد. به عنوان مثال، یک سوال اساسی این است که آیا باید بهترین رویکرد منحصر به فرد وجود داشته باشد؟ یا درعوض، آیا تاکتیک‌ها و روش‌های استفاده شده باید با توجه به برنامه در حال طراحی یا خصوصیات سخت افزار موجود انتخاب شود یا خیر .Locomotion Vault به توسعه دهندگان در این تصمیمات کمک می‌کند.»

هدف این پایگاه داده، پرداختن به سوالات حیاتی در مورد دسترسی و فراگیری است. هر دو این ویژگی‌ها در رابطه با هر تکنیک موجود، ارزیابی شدند.

مار گونزالس-فرانکو، از تحقیقات مایکروسافت، در این رابطه گفت: «هرچه فناوری‌های جدید و موجود پیشرفت می‌کنند و به بخشی منظم از زندگی ما تبدیل می‌شوند، چالش‌ها و فرصت‌های جدید پیرامون قابلیت دسترسی و فراگیر شدن خود را نشان می‌دهند. واقعیت مجازی یک مثال عالی است. ما باید در نظر بگیریم که چگونه VR می‌تواند متناسب با قابلیت‌های متنوع ارائه شده توسط کسانی که می‌خواهند از آن استفاده کنند، طراحی شود.»

همتی سیفی، همكار پروژه، از دانشگاه كپنهاگ، می‌گوید: «این موضوع حوزه‌ای از نوآوری‌های مداوم و سریع است. Locomotion Vault برای کمک به محققان در مقابله با چالش‌هایی که در حال حاضر با آن روبرو هستند، طراحی شده است اما همچنین برای کمک به پشتیبانی از کشفیات آینده در این زمینه هیجان انگیز است.»

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *