نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 7:20 ب.ظ

موفقیت‌ها در زیست بوم نوآوری به تصویر درآمد

۲۷-۲-۱۴۰۰ به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مریم فیروزی مدیرعامل شرکت خلاق سیمای جام فیروزه گفت: در این شرکت خلاق برای انواع ژانر‌ها مانند انیمیشن، برنامه تلویزیونی، مستند، مسابقه، برنامه گفتگو محوری و دیگر  برنامه‌های تصویری تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت خلاق سیمای جام فیروزه، افزود: به دلیل رشته‌ای که در آن تحصیل کردم، از همان ابتدا علاقه‌مند بودم تا بر روی موضوعات و سوژه‌های علمی تمرکز کنم و به همین دلیل توانستم در طول این سال‌ها برنامه‌های پرشماری در حوزه علم تولید کنیم. در دهه ۷۰، جمعی از پزشکان ایرانی موفق شدند تا روشی نوین در درمان نازایی به کار ببرند.

فیروزی همچنین بیان کرد: این روش در دنیا بی‌نظیر بود و ما از این دانشمندان گزارش تهیه کردیم و یک برنامه تولید کردیم، این برنامه با استقبال بسیار خوب مردم روبه‌رو شد. مخاطبان در تماس‌های پرشمار احساس مثبت و افتخار خود را از موفقیت دانشمندان ایرانی به گروه برنامه‌ساز منتقل کردند. این مسئله انگیزه‌ای شد تا ما تلاش کنیم تا موفقیت‌های بیشتری از دانشمندان، پژوهشگران و محققان ایرانی را در قالب تصویر به جامعه منعکس کنیم.

این فعال صنایع نرم و خلاق، با اشاره به اهمیت این نوع از برنامه‌سازی، تصریح کرد: در آن سال‌ها چندان نامی از فعالیت‌های دانش‌بنیان نبود، با ورود ستاری و تکیه پرویز کرمی بر کرسی ستاد اقصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، ما به حق شاهد یک تحول شگرف در این حوزه بودیم، به یک‌باره حجم زیادی از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان و هزاران استارتاپ، تشکیل شد و سیل عظیم  فناوری و پیشرفت به راه افتاد.

به گفته وی، در حال حاضر نیز سیر تولید فناوری‌های دانش‌بنیان و خلاق روبه فزونی است و به تبع آن روند برنامه‌سازی برای منعکس کردن این موفقیت‌ها به جامعه نیز سیر صعودی دارد. بسیار مهم است که آحاد جامعه به ویژه نسل جوان از این دستاورد‌ها مطلع شود و از آن‌ها الگو بگیرد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *