نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 2:00 ق.ظ

غول فناوری اندونزی، GoTo، در حال ظهور در بازار است

11 آوریل 2022 -توسط دسی ساگیتا -آندره سولیستیو (سمت راست دوم) با پوشیدن ژاکت مشکی و سبز یک راننده گوجک، زنگ افتتاح را در بورس جاکارتا فشار داد.

بزرگترین شرکت فناوری اندونزی در اولین عرضه اولیه خود در بازار پس از یک میلیارد دلار عرضه اولیه عمومی که پنجمین شرکت بزرگ جهان در سال جاری بود، رشد کرد و شرایط سخت اخیر را برای سهام فناوری آسیا به چالش کشید.

GoTo، بزرگترین اکوسیستم دیجیتال در کشور مجمع الجزایر با جمعیت 270 میلیون نفری، با ادغام شرکت سوارکاری Gojek و پلت فرم تجارت الکترونیک Tokopedia در می 2021 شکل گرفت. او در یک بیانیه مطبوعاتی گفت:

“علیرغم نوسانات بازار جهانی، علاقه سرمایه گذاران قوی بوده است که منعکس کننده تقاضای رو به رشد در جنوب شرقی آسیا برای خدمات مبتنی بر تقاضا، تجارت الکترونیک و فناوری مالی ما و همچنین اعتماد به موقعیت GoTo به عنوان بزرگترین اکوسیستم دیجیتال در اندونزی است.”

سهام GoTo در معاملات اولیه تا 23 درصد جهش کرد و با 13.02 درصد افزایش در 382 روپیه بسته شد. به طور کلی، سهام جاکارتا 0.10 درصد کاهش یافت.

این شرکت اعلام کرد که حدود 1.1 میلیارد دلار در IPO خود که هفته گذشته به پایان رسید، با قیمت 338 روپیه برای هر سهم، که ارزش بازاری حدود 28 میلیارد دلار را نشان می دهد، جذب کرد.

این شرکت سهام خود را به قیمت 954.7 میلیون دلار (13.7 تریلیون روپیه) به اضافه 146.3 میلیون دلار از سهام خزانه به منظور تخصیص بیش از حد فروخته است.

بر اساس مجموع سرمایه‌های جمع‌آوری‌شده، IPO GoTo سومین در آسیا و پنجمین در جهان در سال جاری است.

این شرکت هفته گذشته اعلام کرد که سهامی به ارزش 21.6 میلیون دلار را بین صدها هزار راننده خود توزیع خواهد کرد.

یکی از رانندگان خوش شانس رایان سوپریاندی بود که نزدیک به هفت سال است که راننده گوجک بوده است.

سوپریاندی از دریافت یک اعلان تلفن همراه مبنی بر اینکه شرکت به او 4000 سهم به ارزش حدود 90 دلار داده است، شگفت زده شد.

این مرد 34 ساله به خبرگزاری فرانسه گفت: “من خوشحال بودم و در عین حال گیج بودم – با آن چه کنم؟ بسیاری از رانندگان سهام یا بازار را درک نمی کنند.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *