نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 2:49 ب.ظ

راه اندازی سامانه اشتراک گذاری فایل‌های حجیم‌

۳۰ فروردین ۱۴۰۰ – دکتر مصطفی صالحی، معاون سامانه‌های اطلاعاتی مرکز فناوری‌های دیجیتال دانشگاه تهران، بیان کرد: سامانه اشتراک گذاری فایل دانشگاه تهران یک برنامه تحت وب است که در سال ۱۴۰۰ توسط کارشناس‌های مرکز فناوری‌های دیجیتالی و با هدف ارسال امن فایل‌های حجیم و در راستای حرکت بسوی دانشگاه دیجیتال، برای استفاده اعضای محترم هیئت علمی راه اندازی شده است.
فرض کنید یک فایل حجیم چندصد مگابایتی دارید و می‌خواهید آن را برای کسی ایمیل کنید. سامانه مذکور این امکان را به شما می‌دهد. بطور مشخص می‌توانید به جای الحاق فایل به ایمیل خود، که برای فایل خیلی بزرگ امکان پذیر هم نیست، آن را در این سامانه بارگذاری کرده و لینک آن را مطابق آموزش گفته شده در راهنمای سامانه، برای فرد مورد نظر ارسال نمائید. از طریق این سامانه فایل‌ها می‌توانند رمزگذاری شوند و بنابراین انتقال ایمن است.
صدور گواهی برای کاربران غیر دانشگاه تهران نیز امکان پذیر است تا آنها بتوانند با استفاده از این سامانه فایل ارسال کنند. یک گواهی این امکان را به کاربر می‌دهد تا بدون نیاز به احراز هویت، یک فایل را از طریق این سامانه ارسال کند.
برای راه اندازی این سامانه، اقدامات زیر از سوی مرکز فناوری‌های دیجیتال صورت پذیرفته است:

  • مطالعه و بررسی سامانه‌های انتقال و اشتراک گذاری فایل
  • انتخاب بستر مناسب
  • اتصال به زیرساخت احراز هویت مرکزی دانشگاه
  • بهینه سازی رابط کاربری به دو زبان فارسی و انگلیسی
  • اختصاصی سازی امکانات سامانه برای کاربران دانشگاه

مرکز فناوری دیجیتال، از خانم مهندس وفایی که مسئولیت اصلی پروژه را بر عهده داشتند، همچنین همکاری خانم‌ها مهندس کرمعلی و مهندس دیوسالار بابت نقشی که در پیشبرد فنی و به ثمر نشستن این سامانه داشته‌اند تشکر می‌کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *