نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 9:00 ق.ظ

کیفیت و برابری ویزیتهای Telehealth در کلینیک های آمریکایی

2 فوریه 2021

بر اساس مطالعه جدید RAND ، استفاده از تله هلث دردوره  شیوع بیماری کرونا در کلینیک هایی که به آمریکایی های کم درآمد خدمت می کنند ، افزایش یافته است ، که به کلینیک ها اجازه می دهد دسترسی به مراقبت را در زمانی که بسیاری دیگر از سازمان های مراقبت های بهداشتی کاهش قابل توجهی در استفاده از آن داشتند حفظ کنند.

با این حال ، بیشتر قرارهای ملاقات از راه دور برای سلامتی فقط ویزیت های صوتی بوده است ، بنا براین اگر مراجعین بفهمند که بازپرداخت اینگونه خدمات را قرار است حذف کنند ، ممکن است در آینده چالش هایی را ایجاد کنند.

با مطالعه بیش از 500 مکان کلینیکی در سراسر کالیفرنیا ، محققان دریافتند که در حالی که حجم ویزیت کلی در طی همه گیری پایدار مانده است ، اما تقریباً نیمی از ویزیت های پزشکی از مارس تا آگوست سال 2020 از طریق سلامت از راه دور انجام شده است. بیش از 77 درصد ویزیتهای بهداشت رفتاری از طریق telehealth در همان مدت انجام شده است. قبل از همه گیری ، میزان کمی از استفاده از سلامتی از راه دور وجود داشت.

تقسیم ویزیتهای از راه دور بهداشتی بر اساس نوع خدمات تلفنی بسیار پسندیده است. از میان ویزیت های پزشکی مراقبت های اولیه ، 48.5٪ از طریق تلفن ، 3.4٪ از طریق فیلم و 48.1٪ از طریق مراجعه حضوری بوده است. برای سلامت رفتاری ، 63.3٪ از طریق تلفن ، 13.9٪ از طریق فیلم و 22.8٪ حضوری رخ داده است.

یافته ها در آخرین نسخه مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است.

قبل از همه گیری ، بسیاری از تعاریف telehealth از ویزیتهای فقط صوتی مستثنی بوده و چنین خدماتی به ندرت توسط بیمه های خصوصی و برنامه های دولتی جبران می شد. بعلاوه ، برخی از پرداخت كنندگان از جمله مراكز فدرال خدمات مدی كر و مدی كید اعلام كرده اند كه با پایان یافتن اورژانس بهداشت عمومی ممكن است بازپرداخت ویزیت های فقط صوتی را متوقف كنند.

لوری اوشر-پینس ، نویسنده اصلی این تحقیق که یک استاد ارشد است گفت: “در حالی که نگرانی های مهمی در مورد کیفیت ویزیت های فقط صوتی وجود دارد ، اما حذف پوشش برای ویزیت های تلفنی می تواند به طور نامتناسبی بر جمعیت محروم تأثیر بگذارد و توانایی کلینیک ها برای تأمین نیازهای بیماران را تهدید می کند”.

وقتی بیماری همه گیر ویروس کرونا در مارس 2020 اتفاق افتاد ، مقامات فدرال توافق کردند که به مراکز بهداشتی واجد شرایط فدرال بازپرداخت کنند تا هم خدمات تصویری و بهداشتی از راه دوررا فقط به روش صوتی به بیماران خود ارائه دهند.

مراکز درمانی فدرال واجد شرایط ، سازمانهای مستقر در جامعه هستند که مراقبتهای اولیه جامع و سایر خدمات بهداشتی را به افراد در هر سنی ، بدون در نظر گرفتن توانایی پرداخت و یا داشتن بیمه درمانی ، ارائه می دهند. چنین کلینیک هایی واجد شرایط پشتیبانی دولت فدرال هستند و به عنوان حلقه اتصال شبکه ایمنی پزشکی کشور در نظر گرفته می شوند.

از زمان گسترش استفاده از telehealth ، مطالعات اندکی تفاوت در استفاده از روشهای telehealth را بررسی کرده اند. با این حال ، یک آژانس فدرال تخمین زده است که 30٪ از ویزیتهای از راه دور بهداشتی در طول همه گیری فقط از طریق صدا انجام شده است.

مطالعه RAND خدمات بهداشت از راه دور ارائه شده توسط 41 مرکز بهداشتی را که 534 مکان فیزیکی در کالیفرنیا را اداره می کنند ، بررسی کرد. این گروه حدود 20٪ مراکز بهداشتی فدرال واجد شرایط را شامل می شد.

محققان اطلاعاتی را از فوریه 2019 تا آگوست 2020 در مورد ویزیتهای سرپایی و مراقبت های بهداشتی رفتاری و همچنین اطلاعات دموگرافیک در مورد بیماران جمع آوری کردند.تعداد کل ویزیت های مراقبت های اولیه 6.5٪ در طول دوره مطالعه کاهش یافته است ، در حالی که تغییر قابل توجهی در کل ویزیت های بهداشت رفتاری مشاهده نشده است.

استفاده از telehealth در طی دوره مطالعه در ابتدای همه گیری ، اندکی کاهش یافت. ویزیت های سلامتی فقط از راه صوتی در آوریل سال 2020 به اوج خود رسید ، که شامل 65.4٪ از ویزیت های پزشکی مراقبت های اولیه و 71.6٪ از ویزیت های بهداشت رفتاری است.

اوشر-پینز گفت: “بیماران کم درآمد ممکن است در دسترسی به ویزیتهای ویدئویی با موانع منحصر به فردی روبرو شوند ، در حالی که مراکز بهداشتی فدرال دارای منابع لازم برای ایجاد زیرساخت های لازم برای انجام بهداشت از طریق ویدئو نیستند.” “این نکات مهمی برای سیاستگذاران است که اگر در آینده به طور گسترده مورد استقبال قرار گیرد.”

https://www.rand.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *