نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 4:58 ق.ظ

پروژه تحقيقاتي جديد سنگاپور را براي تحقق کربن صفر

انجی ، REIDS-SPORE27 نوامبر 2020

در یک جزیره کوچک در جنوب سنگاپور ، یک وسیله نقلیه الکتریکی سبز هیدروژنی از کنار یک مزرعه خورشیدی می گذرد و با آرامش انرژی خورشید را می گیرد. برجسته ترین صحنه ، بلندترین توربین بادی سنگاپور است که در حالی که تیغه های آن در نسیمی ملایم و گرمسیری می چرخند ، آرام آرام زمزمه می کند.

آنچه که به نظر می رسد برای آخر هفته آینده پرانرژی  است ، بزرگترین ریز شبکه سنگاپور در محل دفن زباله Pulau Semakau در کشور است که این ماه توسط شرکت چندملیتی برق فرانسوی Engie برای توسعه شرایط و چگونگی تولید برق پاک از چندین منبع و آزمایش راه حل های صنعتی با مصرف انرژی مناسب در مناطق گرمسیری ، ارائه شده است.

فناوری نقش اساسی در مبارزه با تغییرات آب و هوایی دارد. اما علی رغم پیشرفت های چشمگیری که در سال های اخیر که انرژی های تجدیدپذیر داشته اند ، هنوز برخی از راه حل های کم کربن مورد نیاز برای تأمین انرژی پایدار صنایع جهان هنوز بلوغ مناسبی ندارند.

برای پیگیری سریع انتقال جهانی به یک اقتصاد بدون کربن ، تلاش های تحقیق و توسعه (R&D) که می تواند فناوری های جدید و بهتری ایجاد کند و همچنین نشان می دهد که چگونه راه حل های مختلف می توانند با هم کار کنند و مکمل یکدیگر باشند ، در حال گسترش هستند.

پروژه جدید Engie که به عنوان پروژه REIDS-SPORE لقب گرفته است ، تحت برنامه ادغام انرژی های تجدیدپذیر (REIDS) دانشگاه فناوری Nanyang ، یک بستر تحقیق و توسعه برای آزمایش تحقیقات انرژی در حال انجام سنگاپور است ، در هفته بین المللی انرژی سنگاپور (SIEW) راه اندازی شد.

آخرین برنامه نوآوری Engie با مرکز تحقیق و توسعه محلی آن ، آزمایشگاه ENGIE سنگاپور ، راه حل هایی برای دسترسی به برق سبز در جنوب شرقی آسیا و آینده توزیع برق شهری و همچنین سیستم های خنک کننده و مراکز داده سازگار با آب و هوا را کشف خواهد کرد.

این مرکز توسط هیئت توسعه اقتصادی سنگاپور (EDB) پشتیبانی می شود و با همکاری دانشگاه فنی Nanyang و سازنده تجهیزات الکتریکی فرانسه Schneider Electric توسعه یافته است. انجی امیدوار است که این پروژه به توسعه مشارکت های محلی بیشتر کمک کند.

این شرکت – که سالانه 190 میلیون یورو در تحقیقات انرژی سرمایه گذاری می کند – در سنگاپور برای مطالعه فن آوری خنک کننده تابشی و استفاده از مایعات با درجه حرارت پایین یا برودتی برای ذخیره انرژی اداره می کند.

پروژه Engie بزرگترین مورد از میان هشت میکرو شبکه بالقوه تحت برنامه REIDS است که سه مورد از آن در حال اجرا است. در نهایت ، پلت فرم REIDS قصد دارد تمام شبکه های غیرمتمرکز خود را برای الگوبرداری از سناریوی انرژی توزیع شده در آینده به هم متصل کند.

https://www.eco-business.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *