نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 4:33 ب.ظ

زمان واقعیت افزوده است و سلامتی شما ممکن است به آن بستگی داشته باشد

29 ژوئن 2020 I&T امروز

در سالهای اخیر ، ما شاهد پیشرفتهای بزرگی بوده ایم زیرا شرکتهایی مانند Microsoft و TeamViewer موارد استفاده خود را برای واقعیت افزوده معرفی و اجرا می کنند ، که باعث شده نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی لاس وگاس هیجان انگیزتر  باشد.

در ماه نوامبر ، ما در مورد شرکت بیوتکنولوژی مستقر در یوتا ، Zenerchi ، یک پروژه منبع باز که از دهه ها قبل در حال کار است و توسط بنیانگذار FanX Salt Lake برایان براندنبورگ هدایت می شود ، اطلاعات کسب کردیم.

با حمایت استنفورد ، MIT ، دانشگاه ایندیانا ، دانشكده پزشكی هاروارد و حتی وزارت دفاع آمریكا ، زنرچی و براندنبورگ بستری را پیش بینی می كنند كه می تواند به طور سیستماتیک نرم افزارهای منبع باز را ارایه كند تا بدن انسان برای پزشكان و دانشجویان و اهداف آموزشی.بیشتر در دسترس باشد

اما آنچه انتظار نمی رفت وقوع همه گیری  COVID-19 بود تا  موضوعی حیاتی تر از همیشه برای این پلتفرم باشد. در واکنش مستقیم به شیوع ، Zenerchi پس از انتشار فیلم آموزشی COVID-19 توانست توجه CBS را به خود جلب کند ، به موجب آن این پلتفرم قادر به ایجاد سطح جدیدی از تجسم ویروس کرونا مانند سلول انسانی ویا آنفولانزا از جمله هسته ، پروتئین ها و زنجیره های مرتبط و توالی اسیدهای آمینه به نظر می رسد شود.

سالهاست که شرکت ها نسخه های اولیه فناوری واقعیت افزوده را آزمایش می کنند تا به ساخت مکانیزم های جدید برای کمک به گسترش و موفقیت صنعت خود کمک کنند. اما مشکل این نوع نوآوری این است که مواردی بیش از حد اشباع “راه حل های واقعیت افزوده” وجود دارد که ادعا می کنند قادر به “تغییر بازی” هستند. اما از خود بپرسید ، آیا هیچ یک از آنها واقعاً همان کاری را که ادعا کرده اند انجام داده است؟

آنچه همه گیری ویروس کرونا انجام داده این است که به راحتی ناموفق ها را از واقعیت فیلتر کند .

از ماه مارس ، مرکز پزشکی Sheba در اسرائیل از پنج هدست Microsoft HoloLens 2 برای آموزش حدود 60 پزشک ، مهندس پزشکی و پرستار در مورد نحوه کار با دستگاه های تهویه برای بیماران COVID-19 استفاده کرده است. هدست HoloLens مایکروسافت از سیستم های پردازش رایانه ای و پیش بینی های نوری برای ایجاد اشیا ء دیجیتالی مانند هولوگرام استفاده می کند که کاربران می توانند در محیط واقعی خود ببینند و با آنها تعامل داشته باشند.

در ماه مه ، آزمایشگاه های ملی Bioskills ، ارائه دهنده برجسته امکانات آموزش جراحی ، در پاسخ به محدودیت های سفر COVID-19 که برای جراحانی که برای اهداف آموزشی یا مشاوره بیمار سفر می کردند ، از پلت فرم آموزش پزشک از راه دور درجه پزشکی خود رونمایی کرد. این پلتفرم ، National

 Bioskills Live Connect ™ ، ترکیبی از جریان مستقیم ویدئویی با وضوح بالا از دستگاه های پزشکی با قابلیت کنفرانس صوتی در زمان واقعی و مشترک که به طور خاص برای آموزش مهارت های پزشک طراحی شده است. این راه حل توانایی پخش همزمان چندین خروجی فیلم از دوربین های جراحی و تجهیزات پزشکی مانند بازو C یا دستگاه های سونوگرافی را دارد.

دکتر همپرز در مصاحبه اخیر خود با ما گفت: “ما نمی توانیم زمان تاخیر ، تصاویر فازی یا فناوری بدون امنیت را بپذیریم.” “بنابراین ما یک سیستم درجه پزشکی طراحی کرده ایم که با تصاویر واضح و صوتی در زمان واقعی و امنیت سطح بالایی که با HIPAA سازگار و ، 100٪ قابل اعتماد باشد.”

و دکتر همپرز اشتباه نمی کند. مراقبت های بهداشتی و پزشکی نمی توانند و نباید متوقف شوند. حتی وقتی همه گیری جهانی پیش روی ماست. دسترسی به بیماران عنصری برای زنده ماندن است که نمی توان آن را از بین برد و راه این کار با پیشرفت واقعیت افزوده فراتر از بازی های ویدیویی است  و در عوض ، تمرکز روی حرفه پزشکی و تغییر جهت از آموزش بدنی و فیزیکی به مراقبت های مجازی از اهمیت برخوردار است.

اما آزمایشگاه های ملی Bioskills در این تلاش تنها  نیستند. این دستان باتجربه Jon Fisher و شرکت واقعیت افزوده وی ، CrowdOptic است که از الگوریتم ها و داده های سنسور های در لحظه ، دستگاه های الکترونیکی برای تقویت امنیت ، اشتراک شبکه های اجتماعی و تبلیغات استفاده می کند.

فناوری شرکت فیشر در همه موارد از ورزش گرفته تا دارو تا دولت پیاده سازی شده است. همچنین این اولین راه حل اختراع شده برای فناوری های پوشیدنی مانند Google Glass بود.

با استفاده از نرم افزار مبتنی بر ابر و سخت افزار اختصاصی با مولفه های Intel از CrowdOptic ، سیستم National Bioskills Laboratories فایل های ویدئویی را فشرده کرده و از طریق پروتکل های فناوری سازمانی برای سرعت ، قابلیت اطمینان و مقیاس پذیری بهینه و با امنیت اضافی توسط احراز هویت تطبیقی ​​OneSpan ، آنها را به صورت امن انتقال می دهد.

این راه حل جدید واقعیت افزوده را به عنوان یک “plug-and-play” قابل حمل در نظر بگیرید ، جایی که تمام اجزای سخت افزاری لازم در یک محافظ کوچک به هرجای دنیا ارسال می شوند و در کمتر از 20 دقیقه در محل میزبان توسط کارکنان غیر فنی قابل تنظیم هستند. کاربران میزبان فقط به یک منبع تغذیه و اتصال اینترنت برای پخش مستقیم برای شرکت کنندگان از راه دور که به یک صفحه وب ایمن وارد می شوند ، نیاز دارند.

از آنجا که COVID-19 قلب و روح دنیا را به خود جلب کرده است ، تقاضا برای راه حل های واقعیت افزوده که در واقع یک مزیت برای جوامع است ، افزایش یافته است. دیگر صحبت از صحبت نیست ، اگر راه حل واقعیت افزوده شرکت شما در این مدت کارساز نبود ، یا از تجارت خارج شده اید یا خود را برای یک دادخواست آماده می کنید.

این تنها آغاز یک تغییر انقلابی در نحوه ارائه مراقبت های پزشکی ، از طریق فراهم آوردن ابزاری که پزشکان برای کمک به آنها در انتقال اطلاعات مورد نیاز خود ، به طور مستقیم و در زمان واقعی است تا پزشکان اطمینان یابند، کار خود را به طور دقیق ، ایمن و کارآمد انجام دهند. واقعیت افزوده اینجاست و اکنون این شانس وجود دارد که واقعاً در مقیاس گسترده ای مورد استفاده واقع شود  و این بیش از هر چیز دیگری با صنعت پزشکی آغاز می شود. فعلاً بازی های ویدیویی را فراموش کنید .

https://innotechtoday.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *