نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 9:46 ب.ظ

۵ شغل برتر که روبات ها می توانند در دهه آینده اشغال کنند . آیا شغل شما بعدی خواهد بود؟

16 سپتامبر ، 2020 جو تاپه

در حالی که اتوماسیون و استفاده از روباتهای مشترک ، بهره وری از فرآیندهای تولید ، تدارکات و تحویل را به شدت افزایش داده است ، انقلاب رباتیک همچنین در حال افزایش لیست تلفات برای تعداد زیادی از مشاغل دستی و خدماتی در داخل و خارج از خطوط تولید است. ۵ گروه شغلی که تاکنون وظایفشان بیشتر از همه به رباتها سپرده شده برای روشن شدن این گسترش بیان می شوند .

1. بلند کردن و حرکت سنگین – روباتهای تدارکاتی

آرنولد کراویتز ، مدیر ارشد فناوری رباتیک پیشرفته برای تولید (ARM) در پیتسبورگ ، گفته است : بلند کردن اجسام سنگین توسط انسان ها یا تیم ها با استفاده از کار دستی ، بالابر مکانیکی و هیدرولیکی ، های پالت و لیفتراک به زودی توسط ربات ها انجام می شود.

علاوه بر این ، “جابجایی بار جعبه ها، بسته ها و اقلام عمده شامل حرکات تکراری و ایجاد مشکلات کمربرای انسان  متعاقب آن است.” “این یک کار چالش برانگیز و خطرناک برای انسان هایی است که دارای فراوانی آسیب دیدگی هستند.”

2. خیاطی و ربات های صنعت نساجی

کراویتز گفت ، اگرچه از اواخر 1800 در صنعت تولید پوشاک تغییر زیادی نشده است ، اما این بخش ” به وضعیت تغییر رسیده است”.

وی ادامه داد علاوه بر تولید با حجم بالا ، اکنون حرکت به سمت Bespoke و وضعیت تولید خدمات وجود دارد. یکی از بزرگترین مباحث جهانی ، چرخش نوع کار خیاطی است که بسیاری از شرکتها مبالغ قابل توجهی را برای آموزش کارگران جدید برای “کار با چرخ خیاطی ” هزینه می کنندو موضوع ساخت سفارشی  مشاغلی که محصول یا خدمات سفارشی را مطابق با مشخصات مشتری ارائه می دهد.

در سال 2018 ، Textile World گزارش داد که محموله های پارچه و پوشاک ایالات متحده در مجموع 76.8 میلیارد دلار بوده است. در حالی که اتوماسیون به مشارکت خود در تولید ایالات متحده و صنایع نساجی ، پوشاک و کفش ادامه داد ، نوآوری هایی مانند برداشت هوشمند پنبه و فرآیندهای چاپ دیجیتال به رونق دوباره در تولید نساجی آمریکا کمک کرده است.

3. تحویل یا پستچی – آخرین مرحله ربات های تحویل

ما شاهد انقلابی در چگونگی خرید و دریافت کالاها در عصر دیجیتال به عنوان مصرف کننده هستیم. همچنین ، ایمیل ها ، متن ها و سایر اشکال اطلاع رسانی دیجیتالی بسیاری  از کار ها را به زیر سوال می برد از جمله  نیاز و ادامه ارسال نامه های کاغذی را زیر سوال می برند. تولید و تحویل کالا ، نامه و سایر بسته ها روزی  نه چندان دیر در اختیار ربات ها خواهد بود.

در حالی که برای مدتی کاربسیاری در این بخش انجام شده است ، “بزرگترین نوآوری ربات خودرو تحویل است.”. همچنین با اسکن و مدل سازی منطقه تحویل برای تعیین بهترین محل قرارگیری کالا ، این وسیله نقلیه به مجموعه ای از “چشم و گوش” برای ربات تبدیل می شود.

4. کارگر خط مونتاژ – رباتهای مشترک کارخانه

در حالی که بیش از یک قرن از زمانی که هنری فورد اولین خط مونتاژ را نصب کرده و انقلابی در توانایی تولید انبوه کالا ایجاد کرده است می گذرد ، ربات مشارکتی یا “co-bot” می تواند باعث شود که آن پیشرفت تولید  موردکوچکی باشد.

کراویتز گفت ربات های مشارکتی برای کار در کنار انسان در کف کارخانه طراحی شده اند.

وی گفت: با بهره گیری از هوش مصنوعی و قابلیت های چشمگیر و حسگرهای بسیار بهبود یافته ، ادامه کار Co-bot به یک فضای کار ایمن در کنار انسان در خط مونتاژ اجازه می دهد. در حالی که بسیاری از مشاغل توسط روباتهای مشترک انجام می شود ، “در حالی که انسانها وظایفی را که نیاز به نیروی پیشرفته مغز دارند انجام می دهند ، نقشهایی کسل کننده ، کثیف و خطرناک خواهند بود.”

5. نگهبانان – ربات ها برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن

ویروس کرونا نه تنها بازار فعلی را دجار تحول کرده است ، بلکه  باعث شده که برای سالهای آینده رهبران تجاری به گونه ای دیگر شکل می گیرد. با وجود همه چیز از نوآوری در فناوری مراقبت های بهداشتی گرفته تا پروتکل های تعامل اجتماعی ، ویروس از  تغییرهیچ چیز در فضای عمومی و تجاری دریغ نکرد.

کراویتز گفت در میان COVID-19 ، یک مسئله در حال ظهور این است که “چگونه می توان مناطق مشترک را پس از بازگشت مردم به محل کار تمیز و ضد عفونی کرد.”

این شغل در حال حاضر برای کارگران خدمات نگهداری از منازل به یک خطر بالاتر تبدیل شده است و استفاده از روبات برای ضد عفونی و تمیز کردن محیط و مواد مشترک نه تنها گزینه بهتر برای بهداشت عمومی است ، “این یک نمونه عالی برای ساخت ربات ها است – شغلی کثیف ، خطرناک و کسل کننده. “

در حال حاضر ، ربات های ضد عفونی کننده خودران در بیمارستان های چین برای مبارزه با ویروس کرونا مورد استفاده قرار می گیرند در حالی که یک تیم MIT ، با همکاری بانک غذایی بزرگ بوستون و آوا رباتیک ، یک سیستم رباتیک برای ضد عفونی سطوح با استفاده از یک نور UVC که در آن تعبیه شده است ، ایجاد کردند.

https://innotechtoday.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *