نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 10:23 ب.ظ

خدمات میدانی خود را با استفاده از اینترنت اشیا و واقعیت افزوده توانمند کنید

توسط مارکو بیگل – 8 دسامبر 2020

واقعیت افزوده (AR) همراه با اینترنت اشیا می تواند پاسخی برای روان نگه داشتن دارایی های از راه دور شما – بدون قطع شدن های غیرقابل پیش بینی باشد.

تصور کنید شما یک شرکت آب با هزاران مایل خط لوله انتقال آب به مشتریان هستید. اگر نشتی در یک مکان دور افتاده رخ دهد ، ممکن است چند روز قبل از تشخیص آن باشد و ممکن است روزها طول بکشد تا مهندسین را برای رفع آن به پای کار بیاورید. میلیون ها گالن آب ممکن است از بین برود – که اتلاف منابع و پول است .

اما مراقب این دارایی ها بودن از دور  – چه خطوط لوله و چه ماشین آلات – یک چالش است. نگهداری ، تعمیر و تعمیرات اساسی (MRO) دارایی های موجود یک کار پرهزینه و وقت گیر است. شما باید نیروی خدماتی خود را طی کنید ، که اغلب به معنای جستجو برای یافتن ردیابی در “جنگل های کابل” یا انجام بررسی های تشخیصی با ابزارهای سنگین “موبایل” است.

هنگام فکر کردن در مورد کارآمد کردن MRO تا حد ممکن ، دو سوال مهم وجود دارد که باید پاسخ داده شوند:

    چه موقع زمان مناسب برای انجام کارهای MRO است؟

اگر دارایی های شما به سنسورهایی متصل باشند ، می توانید به طور مداوم از شرایط آنها مطلع شوید و می توانید آنها را با استفاده از پلتفرم مدیریت دستگاه مدیریت کنید. با استفاده از تجزیه و تحلیل جریان ، می توانید قوانین ساده – یا پیچیده ای را اعمال کنید و هشدارهایی ایجاد کنید که به شما بگویید چه مشکلی وجود دارد ، همچنین به شما می گوید آیا لازم است از نظرفیزیکی با آن تعامل داشته باشید یا خیر. می توانید هشدارها را با یک سیستم راهنمایی ادغام کنید یا فقط آنها را از طریق ایمیل یا اعلان های فشاری ارسال کنید.

    چگونه کار MRO را با کارآیی بیشتری انجام می دهید؟

هنگامی که به تکنسین خود بلیط اختصاص دادید و نامه الکترونیکی یا اطلاع رسانی را دریافت کرد ، او چه کاری انجام می دهد؟ هدف رفع مشکل با کمترین تلاش است. اینجا AR است که وارد می شود. فارغ از اینکه  مهارت تکنسین شما ، استفاده از AR از طریق تبلت (یا عینک هوشمند) چیست ، می توان او را از طریق مراحل راهنمایی کرد تا دارایی های شما را به شرایط مطلوب برگرداند. سپس وی می تواند در صورت لزوم مراحل و مسائل مربوطه را به حیطه راهنما بازگرداند.

اگر بتوانید هر دو کار را انجام دهید – دارایی های از راه دور را به موقع و کارآمد مدیریت کنید ، چه می کنید؟

    شما می توانید برای انجام کارهای MRO – زمان مناسب – جلوگیری از خرابی و کشش حداکثر چرخه های نگهداری خود را پیدا کنید.

    به لطف راهنماهای تعاملی AR ، غنی شده با اطلاعات IoT در زمان واقعی ، می توانید خطاهای انسانی را کاهش دهید ، حتی هنگام استفاده از افراد غیر متخصص در این زمینه.

    شما می توانید از طریق جمع آوری و تجزیه و تحلیل بازخورد  این زمینه ، فرایندهای خدمات میدانی و همچنین خود محصولات را بهینه کنید. این نیز می تواند گامی حیاتی در جهت مدلهای تجاری تجهیزات به عنوان سرویس باشد.

مطالعات نشان می دهد که با استفاده از اینترنت اشیا و AR می توانید نرخ تعمیرات ماشین خود را 20٪ بهبود بخشید – و مهندسین رشته خود را در زمانی کمتر از استفاده از اسناد سنتی آموزش دهید.

اینترنت اشیا با AR و iPaaS ملاقات می کند

این دقیقاً همان چیزی است که راه حل جدید Cumulocity IoT ، webmethods.io و REFLEKT One شما را قادر می سازد انجام دهید. تجزیه و تحلیل جریان در Cumulocity IoT ابزاری را برای شروع کار MRO فراهم می کند. REFLEKT One Viewer به شما امکان می دهد دارایی فیزیکی خود را با تجسم 3 بعدی داده های CAD در پوشش های دقیق افزایش دهید تا کارگران خود را از طریق راهنماهای گام به گام همه جانبه راهنمایی کنید.

در کنار این ، آنها قادر خواهند بود داده های زنده از Cumulocity IoT را به طور یکپارچه استفاده کنند و به آنها ایده ای از وضعیت درونی یا سلامتی دارایی بدهند که نشان دهنده تأثیر کار در لحظه واقعی است. کارگران می توانند ناهنجاری ها یا بازخوردهای دیگر را مستقیماً در برنامه Reflect One Viewer قرار دهند.

ذخیره بازخورد و تجربیات به منظور استفاده مجدد از اطلاعات ارزشمند ، با ادغام مجدد آن در سیستم راهنمای شما یا هر سرویس فناوری اطلاعات دیگر ، با استفاده از webmethods.io ، آسان می شود.

https://blog.softwareag.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *