نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 5:38 ب.ظ

تدوین سند ملی تحول دیجیتال و نقشه‌راه اجرای آن در سطح ملی

http://irandigitaltransformation.ir/wp-content/uploads/2019/06/ndtplogo.png

پروژه «تدوین سند ملی تحول دیجیتال و نقشه‌راه اجرای آن در سطح ملی» با هدف ایجاد درک مناسب و مشترک در ارکان سیاست‌گذاری و اجرایی کشور از فناوری‌های تحول دیجیتال، شناسایی فرصت‌­ها، چالش­‌ها، قابلیت‌­های موجود و مشخص‌نمودن زمینه­‌های کاربردی این فناوری‌­ها در صنایع و بخش­‌های مختلف اقتصادی تعریف شده است تا با سیاست‌گذاری مناسب در فناوری­‌های تحول دیجیتال استراتژیک، جهت­‌گیری و اقدامات لازم در زمینه توسعه و کاربرد هر یک از فناوری­‌های این حوزه تبیین گردد.

کارفرمای پروژه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری آن دانشگاه تهران می‌باشد که برای اجرای بخش‌های مختلف پروژه از دانش و تخصص موجود در افراد شاغل در دانشکده­‌ها و مراکز مرتبط در دانشگاه و نیز کارشناسان و صاحب‌نظران خارج از دانشگاه بهره گرفته می‌­شود. فعالیت‌­های اصلی پروژه طی چهار فاز اصلی مشتمل بر «شناسایی فناوری­‌های تحول دیجیتال و وضعیت موجود تحول دیجیتال کشور»، «ارزیابی و انتخاب فناوری‌های تحول دیجیتال»، «بررسی آثار فناوری‌های منتخب تحول دیجیتال و تعیین جهت‌گیری و راهبردهای تحول دیجیتال» و «ارائه نقشه‌راه تحول دیجیتال کشور» اجرا می‌­شود.

به گزارش ایرنا ‌رییس‌جمهوری در روز ۸ خرداد از طریق ویدئو کنفرانس از پروژه‌های پیشران ‌اقتصاد دیجیتال ‌رونمایی خواهدکرد. این پروژه‌ها در راستای توسعه‌ زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات افتتاح خواهند شد.

این مراسم آنلاین، در راستای توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات، با عنوان «آیین رونمایی از پروژه‌های پیشران اقتصاد دیجیتال» و با شعار «تدبیر و امید، برای جهش تولید» از ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه آغاز می‌شود و پس از ارائه گزارش معرفی طرح‌های قابل افتتاح، توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به رئیس‌جمهور، مرکز داده بزرگ ایرانسل نخستین پروژه‌ای است که رونمایی آن آغاز می‌شود.

افتتاح مرکز داده بزرگ (۴۰۰رکی)  شرکت ایرانسل با حضور  «بیژن عباسی آرند»  مدیرعامل این شرکت در مرکز شادآباد،  افتتاح خدمات ابری آسیاتک با حضور محمدعلی یوسف‌زاده مدیرعامل این شرکت در برج میلاد، رونمایی از طرح حمایتی استارت آپ‌های آسیب‌دیده از کرونا و طرح « هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی»‌ با حضور امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در کلاه فرنگی برگزار خواهدشد. 

‌این پروژه‌ها به‌منظور ارتقاء سهم ‌محتوای داخلی ‌کاربران و همچنین آسان‌سازی ورود استارت آپ‌ها به فرآیندهای ‌کسب‌وکار رونمایی وافتتاح می‌شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *